Συμμετείχαμε, ως σχολείο, στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού – Code Week, η οποία είναι μια ευρωπαϊκη πρωτοβουλία με στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Αρχικά παρουσιάσαμε στους μαθητές την έννοια των αλγόριθμων και του κώδικα. Για παράδειγμα τους ζητήσαμε να περιγράψουν βήμα – βήμα μια ακολουθία γεγονότων σε μια ιστορία. Τους Καθοδηγήσαμε έτσι ώστε να διακρίνουν τα διάφορα στάδια προκείμένου να φτάσουν στο τέλος της ιστορίας. Η ιστορία που επέλεξαν τα παιδιά ηταν η διαδρομή ενός σαλιγκαριού που παρατηρούσαν στην αυλή. Φυσικά η διαδρομή του σαλιγκαριού στην ιστορία μας εμπλουτίστηκε με την φαντασία των παιδιών.
Παρακάτω είναι η ιστορία μας:
Φθινοπώριασε για τα καλά, οι βροχές ξεκίνησαν και τα σαλιγκάρια άρχισαν να βγαίνουν από τα καβούκια τους. Η μεγάλη μας αυλή είναι γεμάτη με πολλά σαλιγκάρια. Ένα από αυτά επισκέφθηκε την τάξη μας μετά την βροχή και προκάλεσε το ενδιαφέρον των παιδιών.
Τα παιδιά του αφιέρωσαν το παρακάτω τραγουδάκι, που βρήκαμε στο διαδίκτυο:
“-Που πηγαίνεις σαλιγκάρι και κουνιέσαι όλο χάρη;
-Πάω να βρω το λαγό να του πω ένα μυστικό.
-Το σπιτάκι σου βαρύ. Να σε σπρώξω προς τα κει.
-Σιγά θέλω να πηγαίνω και το δρόμο να διαβαίνω.”
Με τα παιδιά αποφασίσαμε να δώσουμε εντολές στο σαλιγκάρι μας προκειμένου να κάνει τις βόλτες του, με ασφάλεια, στην αυλή του σχολείου μας.
Οι εντολές που συμφωνήθηκαν από όλους μας είναι:
1. Ξεκινάει την βόλτα του και κάνει 5 βήματα.
2. Αρχίζει η βροχή και περιμένει στην βροχή.
3. Σταματάει η βροχή και σκέφτεται να πάει να συναντήσει τον λαγό (περπατάει άλλα 3 βήματα)
4. Στον δρόμο όμως τον βρίσκει καταιγίδα και ένας κεραυνός του κλείνει τον δρόμο και σταματάει.
5. Βρίσκει μπροστά του τον λαγό. Κουβεντιάζουν για την περιπέτειά του και ο λαγός προσφέρεται να τον βοηθήσει.
6. Βγήκε ο ήλιος και το σαλιγκάρι σιγά-σιγά συνεχίζει την διαδρομή του. Πάει να συναντήσει τον φίλο του για παιχνίδι στην αμμοδόχο (στρίβει δεξιά, περπατάει 6 βήματα, στρίβει αριστερά και κάνει ακόμα 1 βήμα). Ξετρελαίνεται με την αμμοδόχο, όπως οι μικροί μας μαθητές!
Τέλος ιστορίας!
Πρώτα δραματοποιήσαμε την ιστορία μας στην αυλή…









Δείχνουμε στα παιδιά πως φτιάξαμε την ιστορία τους παιχνίδι στο Scratch, κάνοντας και μια σύντομη γνωριμία με την εφαρμογή.
Φυσικά τα παιδιά έκαναν και πολλές σαλιγκαροβόλτες στο Scratch…
Μπορείτε να κάνετε την σαλιγκαροβόλτα σας και σεις πατώντας στο παρακάτω link
https://scratch.mit.edu/projects/910051273
…και να βρείτε την συμμετοχή μας στο Code Week εδώ:








