” Ο εαυτός μου, ξεχωριστός, μοναδικός!”

Οκτ 202411

20241011 130846

Στα πλαίσια του θεματικού κύκλου «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» κατά το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με τη Ψυχική και Συναισθηματική μας Υγεία κι Ενδυνάμωση και γνωρίσαμε τρόπους συνεργασίας, αποδοχής και πρόληψης κάθε μορφής βίας.

Το πρώτο βήμα για να μπορέσουμε να χτίσουμε υγιείς σχέσεις με τους άλλους, να κατανοήσουμε τις μεταξύ μας διαφορές και να τις αποδεχτούμε, τα ποικίλα συναισθήματα και τις ανάγκες των άλλων, να καλλιεργήσουμε αξίες ζωής, κριτική σκέψη κι ενσυναίσθηση, είναι να γνωρίσουμε εις βάθος τον εαυτό μας, να «αγκαλιάσουμε» κάθε μοναδικό στοιχείο πάνω μας και μέσα μας ακόμη και εάν δεν είναι στη τέλεια μορφή του.

Αρχικά, υπό τη μορφή συνέντευξης, μέσα από ερωτήσεις ανοικτού τύπου, παρουσιάσαμε τον εαυτό μας στην ολομέλεια της τάξης και αναφέραμε πράγματα, που θα θέλαμε να μάθουν για εμάς, όπως π.χ. το αγαπημένο μας χρώμα και φαγητό, τα μέλη της οικογένειάς μας, ποιο βιβλίο μας αρέσει, εάν τα καταφέρνουμε κάπου πολύ καλά, εάν φοβόμαστε κάτι κ.α. Είδαμε το είδωλό μας στον καθρέφτη και σαν άσκηση ψυχικής ενδυνάμωσης κι αυτοφροντίδας, μιλήσαμε με ευγενικά και θετικά λόγια για τον εαυτό μας.

7e1b3016 3309 49b7 acbc d985124d271b 20241017 091628

Μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια και παιχνίδια αντιστοίχισης, αναζητήσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας, αλλά και το ίδιο το όνομά μας, δημιουργώντας ζευγάρια, με συμμαθητές που έχουν κοινό αρχικό γράμμα με εμάς ή ίσο αριθμό συλλαβών στο όνομά τους, συνειδητοποιώντας, πως πέραν από διαφορές με τους άλλους, έχουμε και πολλές ομοιότητες.

1 2

 

20241007 100137

20241010 114819 20241009 090827 20241016 075724

 

Φιλοτεχνήσαμε το αρχικό μας γράμμα, εξασκώντας τη λεπτή μας κινητικότητα και αναβιώσαμε το μυστήριο της βάφτισης μέσα θεατρικό παιχνίδι, για να γνωρίσουμε τον συνηθέστερο τρόπο απόκτησης ονόματος.

20241007 115054 ea8e257d 628c 458f af3d 23d064af2aa5

 

 

 

 

 

 

 

1d5beff6 ee51 40f3 b63b 7d98d518730b 1 IMG 3b9019ccc9eaaf0312893e07b779bcb4 V

Φυσικά δε παραλείψαμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας ξεχωριστά κι ευφάνταστα πορτραίτα, εμπνευσμένοι από τους πίνακες του Pablo Picasso.

Στα πλαίσια του εργαστηρίου Δεξιοτήτων για τον Αλληλοσεβασμό, την συνεργασία και την αποδοχή, γνωρίσαμε τη Συναισθηματικούλα, που είχε χάσει το χαμόγελό της, λόγω έλλειψης φίλων και χλευασμών που δεχόταν. Υποσχεθήκαμε να τη κάνουμε να νιώσει καλύτερα και να γίνουμε φίλοι μαζί της.

20241018 090936 1 20241018 103927

Αφού ζωγραφίσαμε τον καλύτερο μας φίλο επιδοθήκαμε και τα δύο τμήματα στη ζαχαροπλαστική δημιουργώντας τα “Μπισκότα της Φιλίας” (Τμήμα 1) και το  Μαγικό γλυκό της Φιλίας ” (Τμήμα 2)

 

20241018 092742 20241018 093721 1 20241018 105118

  “Μπισκότα της Φιλίας” (Τμήμα 1)

 

IMG 7437 1  IMG 7444  IMG 7441IMG 7448IMG 7449

 Μαγικό γλυκό της Φιλίας ” (Τμήμα 2)

Μέσα από τις προτεινόμενες δραστηριότητες, τα παιδιά δυναμώνουν ως άτομα, αλλά και ως μέλη ομάδας που μεταξύ τους έχουν κοινά στοιχεία.

Σημαντικό ρόλο παίζει το να αντιληφθεί το κάθε παιδί τη μοναδικότητά του, αλλά ταυτόχρονα και την ανάγκη
του «ανήκειν» σε μία ομάδα, με τα μέλη της οποίας το ενώνουν κοινά στοιχεία. Η συγκρότηση της ατομικής, αλλά και της συλλογικής ταυτότητας, ωθεί τα παιδιά στο να ανακαλύψουν κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Μιλώντας για τον εαυτό του το κάθε παιδί, θα ανακαλύψει πτυχές του που δε γνωρίζει και θα νιώσει περήφανο για αυτές. Θα αναδυθεί η ξεχωριστή αξία του και θα ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή του.

 Οι δραστηριότητες ενσυναίσθησης «φέρνουν» τα παιδιά σε επαφή με το διαφορετικό προφορικό λόγο, τη διαφορετική γραφή, το διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας

από κάτω από: Εργαστήρια δεξιοτήτων| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ” Ο εαυτός μου, ξεχωριστός, μοναδικός!”    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Χρήσιμα έγγραφα



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων