Εχθρόπιτα

Άκου προσεκτικά το παραμύθι «Εχθρόπιτα» https://youtu.be/myrz2ajbDV8

Στην συνέχεια απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Τι ήταν εκείνο που ενόχλησε τον πρωταγωνιστή στις καλοκαιρινές του διακοπές;
  • Γιατί δεν συμπαθούσε τον Τζέρι;
  • Τι λύση του έδωσε ο μπαμπάς του;
  • Τελικά τι πέτυχε με την εχθρόπιτα;

*Πάρε μια κόλλα χαρτί και ζωγράφισε τα υλικά που πιστεύεις ότι έβαλε μέσα ο μπαμπάς του πρωταγωνιστή. Έπειτα μέτρησε τα και γράψε πάνω στην κόλλα τον αριθμό.

Καλή επιτυχία!

Τα γεωμετρικά στερεά στην καθημερινότητά μας

Γεωμετρικά Στερεά λέμε τα σώματα που αποτελούνται από τετράγωνα, παραλληλόγραμμα, τρίγωνα, κύκλους, πολλές επιφάνειες, δηλαδή επίπεδες ή και καμπύλες και καταλαμβάνουν χώρο γύρω μας. Θα σου θυμίσουν σίγουρα τα γεωμετρικά σχήματα (τετράγωνο, κύκλος, τρίγωνο, ορθογώνιο παραλληλόγραμμο). Τα γεωμετρικά στερεά θα λέγαμε πιο απλά είναι αυτά που έχουν όγκο, μπορείς να τα πιάσεις και τα βλέπεις πολύ συχνά στην καθημερινότητά σου.

Τα πιο γνωστά γεωμετρικά στερεά είναι: Ο  κύβος, το ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο, η σφαίρα, ο κύλινδρος, ο κώνος και η πυραμίδα.

https://www.youtube.com/watch?v=BsoPSlY-ws0&t=21s

  • Παρατήρησε διάφορα αντικείμενα στο σπίτι και προσπάθησε να μαντέψεις σε ποιο γεωμ. στερεό ανήκουν.
  • Παίξε το παιχνίδι: «Τα γεωμετρικά στερεά έχασαν το σπίτι τους». Σε ένα κομμάτι χαρτί ζωγράφισε και κόψε ένα σπίτι για κάθε γεωμετρικό στερεό που θα ανακαλύψεις μέσα στο χώρο σου. Μπορείς να φτιάξεις το σπίτι του κυρίου Κύβου, της κυρίας Σφαίρας ,του κυρίου Ορθογώνιου και του κυρίου Κυλίνδρου.

Στη συνέχεια ψάχνεις να βρεις αντικείμενα του σπιτιού που να ανήκουν σε κάποιο από αυτά τα γεωμ. στερεά και τα τοποθετείς κοντά στο αντίστοιχο σπιτάκι.

Για παράδειγμα: στο σπίτι του κυρίου Κύβου θα πάνε: ένα ζάρι, ένας κύβος του Ρούμπικ, ένα κουτί με φακελάκια τσαγιού κ.α. Στο σπίτι του κ. Κυλίνδρου θα τοποθετήσεις: ένα κουτάκι  μπύρας, ένα ρολό

από χαρτί υγείας, ένα κουτί εβαπορέ κ.α.

 

  • Φτιάξε δικά σου γεωμετρικά στερεά με οδοντογλυφίδες, καλαμάκια, χρωματιστά ξυλάκια και μπαλίτσες πλαστελίνης.

Αν θέλεις να πάρεις ιδέες, δες και εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=eiHvODer790

 

Καλή διασκέδαση!

ΠΙΝΕΛΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ

ΥΛΙΚΑ: Κλαδιά, λουλούδια, σχοινί, τέμπερες, χαρτί

Καθώς πηγαίνεις βόλτα με κάποιον μεγάλο, θυμήσου να μαζέψεις μερικά κλαδιά και  λουλούδια, ό,τι σου αρέσει. Αφού γυρίσεις σπίτι, δέσε στην άκρη κάθε κλαδιού ένα  λουλούδι από αυτά που μάζεψες. Τα αυτοσχέδια, μοναδικά και πρωτότυπα πινέλα σου είναι πανέτοιμα! Τα βουτάς στις τέμπερές σου  και  ξεκινάς να ζωγραφίζεις αφήνοντας το αποτύπωμα του κάθε πινέλου σε διάφορα σημεία του χαρτιού.

Βάλε πολλά χρώματα, όλο σου το κέφι και φτιάξε την πιο ανοιξιάτικη ζωγραφιά!

Καλή επιτυχία.

Βρες το ταίρι

ΥΛΙΚΑ: Χρώματα, χαρτί, ψαλίδι

Πάρε ένα κομμάτι χαρτί και κόψε δεκαέξι ίσα κομμάτια. Φρόντισε το καθένα περίπου να έχει το μέγεθος  της παλάμης σου. Στη συνέχεια βρες οκτώ ανοιξιάτικα σχέδια (λουλούδια, πεταλούδες, φύλλα κτλ) και ζωγράφισε από ένα σε κάθε χαρτάκι. Αφού φτιάξεις τα πρώτα οκτώ, ζωγράφισε και άλλα οκτώ με τα ίδια σχέδια και χρώματα. Έτσι θα έχεις οκτώ ζευγάρια.

Μόλις έχεις έτοιμα τα ζευγάρια, ξεκινάει το παιχνίδι. Γύρνα ανάποδα τα χαρτάκια ώστε να μην βλέπεις τις ζωγραφιές και ανακάτεψε τα. Έπειτα γύρισε το πρώτο χαρτάκι και δες ποιο σχέδιο έχει. Τώρα, μάντεψε και ψάξε να βρεις το χαρτάκι που έχει το ίδιο σχέδιο. Το παιχνίδι σταματάει μόλις βρεις και τα οκτώ ζευγάρια.

Θα έχει περισσότερη πλάκα αν ζητήσεις και από κάποιον άλλο να παίξει μαζί σου.

Καλή επιτυχία.

Γνωριμία με την κυρία Συμμετρία!

Λέγοντας «συμμετρία» εννοούμε μια σημαντική γεωμετρική έννοια η οποία οργανώνει τις μορφές στο περιβάλλον.

  • Κόψε εικόνες από περιοδικά που να απεικονίζουν διάφορα αντικείμενα και δίπλωσέ τες στη μέση. Κόλλησε τη διπλωμένη εικόνα σε ένα μεγαλύτερο χαρτί και ζωγράφισε στο κενό δίπλα της το άλλο μισό της εικόνας.
  • Δίπλωσε ένα χαρτί στη μέση. Ζωγράφισε το μισό από ένα πρόσωπο, μία καρδιά, ένα λουλούδι ή ό,τι άλλο σκεφτείς εσύ, ξεκινώντας από την «κλειστή» πλευρά του διπλωμένου χαρτιού. Τοποθέτησε το διπλωμένο χαρτί με το «μισό» σχέδιο σε ένα τραπέζι και δίπλα του βάλε έναν καθρέφτη. Τί βλέπεις;  Ζωγράφισε το μισό σχέδιο που έφτιαξες και κόψε το, προσέχοντας το ψαλίδι σου να πιάνει και το αποκάτω χαρτί. Ζωγράφισε τώρα και το άλλο μισό. Η συμμετρική ζωγραφιά σου είναι έτοιμη!
  • Παρατήρησε διάφορα αντικείμενα στο άμεσο περιβάλλον, για να κατανοήσεις την έννοια της συμμετρίας, όπως: πρόσωπα, λουλούδια, δέντρα, έντομα, , σχήματα, κεντήματα κ.α.
  • Μπορείς να διαβάσεις το βιβλίο της Σοφίας Μαντούβαλου, «Ο Μαγικός Καθρέφτης».

Φασούλι το φασούλι

Υλικά: φακές, διάφορα φασόλια, φάβα, ρεβίθια, μολύβι, χαρτόνι, κόλλα

Πάρε μπροστά σου το χαρτί και το μολύβι και φτιάξε ένα σχέδιο που σου αρέσει πολύ   (π.χ. μια καρδία, ένα λουλούδι, ένα αυτοκίνητο, ένα αστέρι, μια πεταλούδα, οτιδήποτε). Αφού τελειώσεις με το σχέδιο, χρησιμοποίησε τα όσπρια για να γεμίσεις το σχέδιο σου. Πρώτα θα βάζεις λίγη κόλλα εκεί που θέλεις και στη συνέχεια θα κολλάς τα όσπρια που έχεις αποφασίσει. Πρόσεχε! Για να μην μπερδευτείς δώσε προσοχή στα παρακάτω:

Α) Φρόντισε το σχέδιο σου να είναι μεγάλο και κατανοητό.

Β) Πριν βάλεις κόλλα, τοποθέτησε τα διάφορα όσπρια εκεί που πιστεύεις ότι θα ήθελες να τα βάλεις, για να δεις αν σου αρέσει το αποτέλεσμα. Μόνο όταν είσαι σίγουρος συνέχισε με την κόλλα, αλλιώς άλλαξε τα μέχρι να σου αρέσει το αποτέλεσμα.

Αφού τα κολλήσεις όλα, θα βγει μια ψηφιδωτή εργασία γεμάτη βιταμίνες.

Να θυμάσαι να βάλεις σε κάθε ένα σημείο του σχεδίου σου, ένα διαφορετικό όσπριο.

Καλή επιτυχία!

18/5: Ημέρα Μουσείων

Παιδιά μου,

κάθε χρόνο από το 1977 έχει καθιερωθεί Η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου. Αυτή η μέρα είναι μια ευκαιρία να θυμόμαστε τη σημασία των Μουσείων στην ανάπτυξη του πολιτισμού και της κοινωνίας.

Βάσει του σύγχρονου ορισμού τους, τα μουσεία ικανοποιούν μια ιδιαίτερη ανθρώπινη ανάγκη, τη δημιουργία ενός μόνιμου αρχείου για το πώς έζησαν οι άνθρωποι και τι πέτυχαν σε έναν αλληλεξαρτώμενο κόσμο.

Έτσι, μπορούν να επιδείξουν στο πλατύ κοινό πώς διαμόρφωσαν τα γεγονότα και οι πεποιθήσεις των ανθρώπων του παρελθόντος την εμπειρία του παρόντος.

ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ:

  • Αρχαιολογικό Μουσείο
  • Μουσείο Τέχνης
  • Ιστορικό Μουσείο
  • Ναυτικό Μουσείο
  • Στρατιωτικό και Πολεμικό Μουσείο
  • Μουσείο Τεχνολογιών
  • Μουσείο Επιστημών

Τα πρώτα μουσεία ξεκίνησαν ως ιδιωτικές συλλογές των πλούσιων ατόμων, οικογενειών ή ως ιδρύματα της τέχνης και των σπάνιων ή περίεργων φυσικών αντικειμένων και έργων τέχνης. Αυτά ήταν συνήθως εμφανίζονταν στα λεγόμενα δωμάτια των θαυμάτων ή ντουλάπια των αξιοθέατων. Η πρόσβαση του κοινού ήταν συχνά δυνατή  για τους «αξιοσέβαστους», ιδίως σε ιδιωτικές συλλογές έργων τέχνης, αλλά έπρεπε να ανέχονται τα καπρίτσια του ιδιοκτήτη και του προσωπικού του.

Το πρώτο αρχαιολογικό μουσείο στην Ελλάδα δημιουργήθηκε από τον πρωθυπουργό Ιωάννη Καποδίστρια στην Αίγινα το 1829.

 

Δομημένες δραστηριότητες με θέμα το Μουσείο

Α)Επισκέψου μαζί με τους γονείς σου τις σελίδες:

και συζητήστε και κουβεντιάστε μαζί:

  • Ποιος δουλεύει σε ένα Μουσείο; (αρχαιολόγος, φύλακας, συντηρητής, ξεναγός, πωλητής αναμνηστικών, καθαρίστριες)
  • Τι είναι το Μουσείο;
  • Τι κάνουμε εκεί; (βλέπουμε – μαθαίνουμε – ανακαλύπτουμε)
  • Τι Μουσεία υπάρχουν; (Αρχαιολογικό, Λαογραφικό, Φυσικής Ιστορίας, Αφής, Παιδικό, Πολεμικό, Πινακοθήκη, Πειραμάτων, Αυτοκινήτων κλπ)
  • Τι βλέπουμε εκεί; (αρχαία αντικείμενα, ζώα, στολές, εργαλεία, ρούχα, πίνακες)
  • Υπάρχουν κανόνες όταν επισκέπτεστε Μουσεία; (δεν τρέχουμε, δεν μιλάμε στο κινητό, δεν φωνάζουμε δεν ακουμπάμε, δεν τραβαμε φωτογραφίες με φλας)

 

Β) Ταξινόμηση

Πάρε ένα φύλλο χαρτί και χώρισε το σε 3 μέρη τραβώντας μια ευθεία γραμμή με μολύβι η στυλό. Δημιουργείς έτσι 3 στήλες. Στην πρώτη στήλη ζωγραφίζεις τι υπάρχει στο αρχαιολογικό μουσείο, στη δεύτερη στήλη στην Πινακοθήκη και στην τρίτη στήλη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας .

Γ) Κάνουμε δική μας ανασκαφή:

Πάρε ένα κουτί από παπούτσια. Γέμισέ το μέχρι τη μέση με άμμο ή χώμα από τις γλάστρες σου. Μέσα σε αυτό ζήτησε από κάποιον άλλο να κρύψει ένα παλιό σου puzzle με λίγα κομμάτια. Στο τέλος πρόσθεσε και άλλο λίγο χώμα

Μάζεψε τα εργαλεία ανασκαφής (ένα κουτάλι ή κάποιο πλαστικό φτυαράκι) κι ένα πινέλο

Μετά σκάψε προσεκτικά.

Να  ο θησαυρός!

Με απαλό πινέλο  καθαρίζεις γύρω- γύρω κάθε κομμάτι.

Στο τέλος φτιάχνεις το puzzle

 

  • Σχεδίασε το ημερολόγιο ανασκαφής όπου ζωγραφίζεις στη σειρά τα παραπάνω βήματα μέχρι την ολοκλήρωση της ανασκαφής.
  • Βάλε τα κομμάτια στη σειρά ανάλογα πώς τα βρήκες γράφοντας από κάτω τους σε χαρτάκια τους σωστούς αριθμούς (1,2,3)
  • Τράβηξε φωτογραφίες για κάθε βήμα της ανασκαφής σου.

 

Δ)Φτιάξε το δικό σου Μουσείο

Αποφάσισε σε ποιο Μουσείο θες να είσαι ιδιοκτήτης (αρχαιολογικό, δεινοσαύρων, παλιών παιχνιδιών κλπ κλπ) και ζωγράφισε σε διαφορετικά φύλλα χαρτιού σχετικά εκθέματα. Κάλεσε τους δικούς σου σε ξενάγηση. Να είσαι έτοιμος να δώσεις πληροφορίες για το τι είναι το καθένα έκθεμα,  που το βρήκες και πως, από τι είναι φτιαγμένο και πόσο παλιό είναι. Ίσως μπορείς να ζητήσεις από τους δικούς σου να φτιάξουν και αυτοί μια έκθεση της αρεσκείας τους και έτσι να δημιουργήσετε το πρώτο οικογενειακό Μουσείο!

 

Ε) Διάβασε αν θες τα παρακάτω προτεινόμενα βιβλία και παρακολούθησε τα επεισόδια κινούμενων σχεδίων με τις επισκέψεις σε Μουσεία:

Ταινία κινουμένων σχεδίων

https://www.youtube.com/watch?v=JHh6rhICwWc

https://www.youtube.com/watch?v=2TwKt97_l1w

https://www.youtube.com/watch?v=zdHkSorYEd0

 

συζήτησε με τους γονείς σου τις εντυπώσεις σου, πες τι σου άρεσε και ζωγράφισε το!

Παιχνίδια για την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης

..με αντικείμενα της καθημερινότητας!

              Καλτσοσαλάτα

Ανακάτεψε τις κάλτσες σου μέσα σε μια λεκάνη και βρες το ταίρι τους. Αν θέλεις να το κάνεις πιο δύσκολο, πρόσθεσε και μαύρες κάλτσες! Μπορείς να κάνεις το ίδιο και με παπούτσια, γάντια, σκουλαρίκια ή οτιδήποτε έχει ταίρι.

Πού είναι το καπάκι;

Βγάλε τα καπάκια από τάπερ, κουτιά συσκευασιών ή πλαστικά μπουκάλια, ανακάτεψέ τα και προσπάθησε να θυμηθείς πού μπαίνει το καθένα!

Έννοια του μήκους

Κόψε λωρίδες από χαρτί διαφορετικού μήκους η κάθε μια. Ταξινόμησέ τες από την πιο μακριά στην πιο κοντή.

Τοποθέτησε στο τραπέζι μολύβια και ξυλομπογιές. Παρατήρησε το μήκος τους και ομαδοποίησέ τες σε μακριές και κοντές.

Φτιάξε φιδάκια με πλαστελίνη, διαφορετικού μήκους το καθένα και ταξινόμησέ τα από το μακρύ στο κοντό και αντίστροφα.

Διάλεξε δύο όμοια έπιπλα του σπιτιού και μέτρησε το μήκος τους με ένα μέτρο. Κατέγραψε τις απαντήσεις σου (π.χ. το κρεββάτι μου είναι πιο μακρύ από του μωρού, αλλά πιο κοντό από των γονιών μου)!

Έννοια του ύψους

Διάλεξε πέντε ή περισσότερα όμοια παιχνίδια σου και ταξινόμησέ τα από το ψηλότερο στο κοντύτερο (πχ 5 κούκλες, 5 λούτρινα, 5 αυτοκινητάκια κοκ)

Φτιάξε σειρές διαφορετικού ύψους από βιβλία, cd ή τουβλάκια.

 

Μικροί χημικοί

Υλικά: Μαγειρική σόδα, νερό, χρώματα ζαχαροπλαστικής, ξύδι, θήκες για παγάκια

Συγκεντρώστε όλα τα υλικά μπροστά σας, βάλτε σε ένα μπολ λίγο νερό, τη μαγειρική σόδα και το χρώμα ζαχαροπλαστικής και ανακατέψτε τα όλα μαζί μέχρι να γίνει ένα μείγμα πηκτό. Στη συνέχεια, ρίξτε και γεμίστε τις θήκες από τα παγάκια. Βάλτε τες  στην κατάψυξη και αφήστε τες για περίπου 4 ώρες.

Μόλις περάσουν 4 ώρες, βάλτε σε ένα μπολ μπόλικο ξύδι και πολύ λίγο νερό. Βγάλτε από την κατάψυξη τα παγάκια που φτιάξατε και ρίξτε τα ένα ένα μέσα στο ξύδι. Θα ξεκινήσει ένα τέλειο παιχνίδι και σας αφήνω για έκπληξη το αποτέλεσμα!

Ετοιμαστείτε για πολλές εκρήξεις.!!!

Μην ξεχάσετε να φτιάξετε παγάκια με διαφορετικά χρώματα!

Καλή επιτυχία.

Ταξίδι στα γράμματα (α,ο,κ,λ)

  • Παρακολούθησε τα βιντεάκια και κάνε τις ασκήσεις. (φωνολογικές ασκήσεις)

https://www.youtube.com/watch?v=O6BuTVqnuBM

Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις με λέξεις που αρχίζουν από α.

1. Βασιλιάς των ουρανών είναι ο:

αετός, γύπας,  γλάρος

2.Ο ουρανός είναι γεμάτος:           

σύννεφα,   αστέρια,   πουλιά

3.Τα παιδιά κάνουν πολλές:

    ζαβολιές, σκανταλιές, αταξίες

https://www.youtube.com/watch?v=TWRWZT2mIpc

Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις με λέξεις που αρχίζουν από ο.

  1. Το κρατάμε όταν βρέχει:

       αδιάβροχο, ομπρέλα, κορδέλα

    5.Όταν πονάει ένα δόντι πηγαίνουμε στον:

      οδοντίατρο,  παιδίατρο, κτηνίατρο

    6.Πόσα πόδια έχει το χταπόδι;

       δύο, έξι, οχτώ

https://www.youtube.com/watch?v=rpUmJA8CJiI

Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις με λέξεις που αρχίζουν από κ.

  1. Πουλάκι στο κλουβί που κελαηδεί πολύ:

       καναρίνι, παπαγαλάκι, χελιδωνάκι

     8.Είναι πολύ γνωστή για τις σοφές συμβουλές της:

       αλεπού, κουκουβάγια, μαϊμού

    9.Άγριο ζώο της θάλασσας:

       καρχαρίας, ξιφίας, αχινός

https://www.youtube.com/watch?v=FlvEwwhwQ68

Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις με λέξεις που αρχίζουν από λ.

  1. Πολλοί μύθοι έχουν για ήρωά τους έναν :

         λαγό,   βοσκό,   κόκορα

   11.Ο κήπος του κυρ λαγού είναι γεμάτος :

        πορτοκαλιές,   μηλιές,    λεμονιές

   12.Τι παθαίνει ο κυρ λαγός όταν τρέχει :

        κουράζεται,  λαχανιάζει,  νυστάζει

 

  • Τις ζωγραφιές τις πέτυχα, στις λέξεις όμως μπερδεύτηκα. Μπορείς σε παρακαλώ να με βοηθήσεις τη σωστή να βρω; Για κάθε εικόνα η μία από τις δύο λέξεις είναι σωστή, βρες τη διαβάζοντας το πρώτο γράμμα. (αναγνωστική άσκηση)

 

  • Σκέψου όσες περισσότερες λέξεις μπορείς από Α, Ο, Κ και Λ. Κάποιος μεγαλύτερος θα σου τις καταγράψει. Έπειτα, διάλεξε μια – δυο από κάθε γράμμα, αντέγραψέ τες και ζωγράφισε τι δείχνουν (άσκηση γραφής). Με τον καιρό θα δημιουργήσεις ένα δικό σου εικονόλεξο !!!!!!!!!!     Ουάου!!!!   

 

  • Άσκηση για δυνατούς λύτες.

Θυμήσου πως φτιάχνουμε συλλαβές και λέξεις:

Κ και α κάνει κα           λ και ο κάνει λο

κα και λο κάνει καλό

Αν στο λα βάλω ένα κο, τον φτιάχνω γρήγορα με άμμο, φτιαράκι και νερό!

Τι είναι;

Αν στο α βάλω το στρα, με κοιτούν από ψηλά!

Τι είναι;

Αν τον φωνάξω λυ και κο θα τρομάξω το χωριό!

Τι είναι;

Αν στο λε βάλω το ξη, την έχω έτοιμη σε μια στιγμή!

Τι είναι;

Αν στο κο βάλω το λα, θα κολλήσω τα χαρτιά!

Τι είναι;

Με το λα και με το δι, φτιάχνω νόστιμο φαϊ!

Τι είναι;

Με το λα και με το γο τη χελώνα δεν νικώ!

Τι είναι;

– Κορνήλιε, τα παιδιά τελείωσαν! Χαιρέτησέ τα!

  

– Γεια σας παιδιά, και να ‘σαστε ΚΑ και ΛΑ !