Ήρθε το φθινόπωρο. Επιτέλους. Μαζί του έφερε χίλια δυο καλά και κυρίως δροσιά.
Στο νηπιαγωγείο μας έφτασε ένα μήνυμα από την κυρία κουκουβάγια.
Μας έστειλε μια όμορφη φθινοπωρινή εικόνα με hotspots, η οποία στάθηκε αφορμή να διερευνήσουμε όλα όσα συμβαίνουν στη φύση το φθινόπωρο.
Τα παιδιά καλούνται να προβληματιστούν πάνω στα ερωτήματα της ρουτίνας «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι»:
Ø 1. Τι βλέπεις σ’ αυτή την εικόνα;
Ø 2. Ποια εποχή νομίζεις ότι παρουσιάζει;
Ø 3. Ποια βλέπεις ότι είναι τα χρώματα του φθινόπωρου;
Ø 4. Γιατί νομίζεις ότι πέφτουν τα φύλλα;
Ø 5. Ποιοι είναι οι καρποί του φθινόπωρου;
Ø 6. Πώς είναι ο καιρός το φθινόπωρο;
Ø 7. Πού ταξιδεύουν τα αποδημητικά πουλιά
Ø 8. Γιατί νομίζεις ότι φεύγουν;
Στηριζόμενοι στις πρότερες γνώσεις των παιδιών για την εναλλαγή των εποχών, τα καιρικά φαινόμενα και τα χρώματα, προσπαθήσαμε
Ø Τα παιδιά να διευρύνουν τις γνώσεις τους για την εναλλαγή των εποχών
Ø να μάθουν για την επίδραση του φθινοπώρου στους φυτικούς οργανισμούς στο άμεσο περιβάλλον, τη διατήρηση των φύλλων τους κατά τη διάρκεια του έτους (φυλλοβόλα και αειθαλή)
Ø να μάθουν για την επίδραση της συγκεκριμένης εποχής στους ζωικούς οργανισμούς (αποδημητικά πουλιά, προετοιμασία για χειμερία νάρκη)
Ø να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν διαφορετικά είδη ρουχισμού και να περιγράφουν τη χρήση τους τη συγκεκριμένη εποχή
Ø να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους, την επικοινωνιακή τους ικανότητα, να εξασκηθούν στη χρήση του Η/Υ
Ø να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στο ζήτημα της προστασίας του φυτικού
και ζωικού περιβάλλοντος και να κατανοήσουν το μεγαλείο της φύσης
Παρακολουθήσαμε το διαδραστικό βίντεο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=986506
Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις γνώσεις των παιδιών.
Το γιατί πέφτουν τα φύλλα μας απασχόλησε ιδιαίτερα. Κάναμε αντιπαραβολή εικόνων και τα παιδιά ανέφεραν τις απόψεις τους.
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=992989
Είδαμε τα παρακάτω βίντεο για να καταλάβουμε τι συμβαίνει.
https://www.youtube.com/watch?v=o33gFLN-NmY
https://www.youtube.com/watch?v=8FIrUYqHKlM
Διαβάσαμε τα παραμύθια:
Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το παραμύθι: Τα φύλλα του φθινοπώρου
https://www.youtube.com/watch?v=3WlsXwVaDbM
Κάναμε ομαδοποιήσεις φύλλων με ένα ή δύο κριτήρια.
Κάναμε σειραθέτηση με εικόνες και δημιουργήσαμε τον κύκλο της ζωής ενός φύλλου.
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=993478
Παρατηρήσαμε πρώτα τα δέντρα της αυλής κι έπειτα τα δέντρα της γειτονιάς μας, αν έχουν φύλλα πάνω ή αν έχουν πέσει, τι χρώματα έχουν. Τα πρώτα που είδαμε ήταν καταπράσινα και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε με όρους «φυλλοβόλα» και «αειθαλή» δέντρα. Εξηγήσαμε τι σημαίνουν οι λέξεις και χαρακτηρίσαμε όλα τα δέντρα της αυλής.
Ζωγραφίσαμε φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα.
Ακούσαμε το φθινόπωρο του Vivaldi
https://www.youtube.com/watch?v=RWqq1q7zUT0&list=RDRWqq1q7zUT0&start_radio=1
και μιλήσαμε για ρυθμό και συναισθήματα.
Είδαμε και σχολιάσαμε έργα τέχνης με θέμα το φθινόπωρο.
Ζωγραφίσαμε και εμείς το φθινόπωρο.
Μιλήσαμε για τα φρούτα του φθινοπώρου και παρακολουθήσαμε το βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=V4f0TzXpxIU&list=RDV4f0TzXpxIU&start_radio=1
Φέραμε στο σχολείο φρούτα από το σπίτι, τα είδαμε, τα πιάσαμε, τα μυρίσαμε και παίξαμε το παιχνίδι: βρες το φρούτο
Έγινε αναπαραγωγή μοτίβων με φθινοπωρινά φρούτα.
Τα παιδιά αναζήτησαν και συνέθεσαν τα γράμματα με τα ονόματα των φρούτων.
Λόγος έγινε και για τα αποδημητικά πουλιά. Ποια είναι και γιατί φεύγουν;
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=992992
Επίσης στο στάδιο του εμπλουτισμού τα παιδιά τοποθέτησαν τις σωστές εικόνες με την τεχνική «σύρε και άσε»
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=994832
και απάντησαν σε κουίζ ερωτήσεων.













































