Εργαστήριο Δεξιοτήτων : STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική
Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία
1ο εργαστήρι : Διαβάσαμε το παραμύθι ” Η περιπέτεια μιας σταγόνας” και το συζητήσαμε.
Ακούσαμε ένα ηχητικό απόσπασμα από το έργο του Σταμάτη Σπανουδάκη ” οι σταγόνες της βροχής” και το μελοποιημένο ποίημα του Ζ, Παπαντωνίου από τον Γιάννη Ζουγανέλη. Παρακολουθήσαμε και το παρακάτω βίντεο για τον κύκλο του νερού https://www.youtube.com/watch?v=StPobH5ODTw&feature=youtu.be .
Ζωγραφίσαμε ελεύθερα το ταξίδι της σταγόνας. Στο ολοήμερο τμήμα ζωγράφισαν τα παιδιά τον εαυτό τους να κρατάει μια ομπρέλα και σταγόνες βροχής.
2ο εργαστήρι: Δημιουργία μακέτας με θέμα τον κύκλο του νερού με διάφορα υλικά. Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού γίναμε σταγόνες και ακολουθήσαμε το ταξίδι. Στο ολοήμερο τμήμα ζωγραφίσαμε το ταξίδι της σταγόνας, το κολλήσαμε σε μια όμορφη σταγόνα όπου γράψαμε και σχετικές λέξεις.
3ο εργαστήρι : Φτιάξαμε στεφάνια με τον κύκλο του νερού. Σε ζευγάρια ζωγραφίσαμε τις διάφορες φάσεις του κύκλου χρησιμοποιώντας το λογισμικό tux paint στο tablet του σχολείου μας. Στο ολοήμερο τα παιδιά έφτιαξαν το παζλ της σταγόνας.
4ο εργαστήρι : Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με στόχο να αξιολογήσουμε τις γνώσεις που κατακτήσαμε. Βάλαμε τις εικόνες στη σωστή σειρά. Παράλληλα ξεκινήσαμε τη προετοιμασία για τα πειράματα του επόμενου εργαστηρίου. Βάλαμε νερό με χρώμα στη κατάψυξη. Τι θα αντικρίσουμε άραγε την επόμενη φορά; κάνουμε υποθέσεις.
5ο εργαστήρι : Ημέρα πειραμάτων σήμερα. Βγάλαμε το νερό με χρώμα που είχαμε τοποθετήσει στην κατάψυξη αφού παρατηρήσαμε ότι έγινε πάγος κάναμε ζωγραφιές με τα χρωματιστά παγάκια. Κάναμε υποθέσεις και πειράματα σχετικά με τη διαλυτότητα του νερού και την εξάτμιση. Στο ολοήμερο φτιάξαμε συννεφάκια και στολίσαμε τη τάξη μας και ζωγραφίσαμε φύλλο εργασίας με τις τρεις καταστάσεις του νερού ( υγρό- αέριο-στερεό).
6ο εργαστήριο : Παιχνίδι με το ρομποτάκι μας το Botley. Οδηγήσαμε το ρομπότ και σχεδιάσαμε τον κύκλο του νερού. Οδηγήσαμε τις σταγόνες στα σύννεφα και πάλι στη θάλασσα.
7ο εργαστήριο : Ολοκληρώσαμε το εργαστήριο αποτυπώνοντας σε χαρτί τη διαδρομή του Botley και ζωγραφίσαμε το εξώφυλλο του εργαστηρίου μας.









































