“Οι Νερο….εξερευνητές!”


Picture35

Θεματική ενότητα :Φροντίζω το Περιβάλλον. Υποθεματική: Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση

Σκοπός του βιωματικού πρόγραμματος «Οι Νερο….εξερευνητές!» είναι να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για σωστή διαχείριση του νερού. Στόχοι είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τις σπουδαίες ιδιότητες του νερού, να ανακαλύψουν τον κύκλο του, να πειραματιστούν και να βρουν τρόπους για την εξοικονόμησή του, μέσα από δραστηριότητες κινητικές, ομαδοσυνεργατικές και θεατρικό παιχνίδι.

1ο εργαστήριο: Εισαγωγή στο θέμα -Κουκλοθέατρο ο Άκης Νεράκης

Περιγραφή: Καθόμαστε σε κύκλο και τους δείχνουμε την υδρόγειο. Τους ρωτάμε ποια χρώματα βλέπουμε ότι έχει και ποιο χρώμα είναι σε μεγαλύτερη ποσότητα. Το νερό υπάρχει σε μεγάλη ποσότητα αλλά μπορούμε όλο αυτό  να το χρησιμοποιήσουμε, να το πιούμε; Συζήτηση

Φτιάξαμε ιστόγραμμα για το νερό- Πού το βρίσκουμε;

Κουκλοθέατρο: Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Άκη Νεράκη . Δίνονται στα παιδιά τα πρώτα ερεθίσματα και οι βασικές πληροφορίες σχετικά με το νερό και τη σημασία του για τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη.  Κατασκευάσαμε την φιγούρα του Άκη-Νεράκη.

Κάναμε ένα φύλλο εργασίας με συννεφάκια με αριθμούς και σταγόνες.

 

Picture1 Picture2 Picture3 Picture4                                                                                                                              Picture5

 

 

 

 

 

2ο εργαστήριο: Ο Κύκλος του Νερού

Συζητάμε τον κύκλο του νερού με βάση την μακέτα που φτιάξαμε για τον κύκλο του νερού.

Είδαμε βιντεάκι με τον κύκλο του νερού και τραγούδι 

https://youtu.be/Q2WStHr5c0U

https://youtu.be/ZWRDQscGLRc

Ακολούθησε δραματοποίηση όπου γίναμε σταγόνες στη θάλασσα, ζεσταθήκαμε και γίναμε υδρατμοί, μετά μαζευτήκαμε όλοι μαζί σε συννεφάκι βαρύναμε και πέσαμε σαν βροχή σε ένα ποταμάκι και κολυμπήσαμε ώσπου καταλήξαμε και πάλι στη θάλασσα.

Κατασκευάσαμε με χάρτινο πιάτο τον κύκλο του νερού.

Picture6 Picture7 Picture8 Picture9 Picture10 Picture11

 

3ο εργαστήριο: Ιδιότητες του νερού

Διαβάσαμε το παραμύθι «Η μικρή σταγόνα» και συζητήσαμε για το ταξίδι της.

Ακολούθησαν 3 πειράματα και μιλήσαμε για τις ιδιότητες του νερού(στερεό, υγρό, αέριο) και τη διαλυτότητα . Παρατηρήσαμε την αλλαγή του υγρού σε αέριο και πάλι σε υγρό. Σε άλλο πείραμα με τη χρήση αφρού νερού και χρώματος ζαχαροπλαστικής είδαμε πώς σχηματίζεται η βροχή. Με τη χρήση υλικών (αλάτι, ζάχαρη, πετρούλες, φακές, αλεύρι) παρατηρήσαμε ποια υλικά διαλύονται στο νερό και μετά τα αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας. Παίξαμε παιχνίδια για τις ιδιότητες του νερού στο wordwall.

Picture12 Picture13 Picture14 Picture15 Picture16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4ο εργαστήριο: Ρύπανση νερού

Στην παρεούλα μας επισκέφτηκε η γοργόνα. Γιατί κλαις γοργόνα;

Παρακολουθήσαμε εικόνες και βίντεο για τη μόλυνση της θάλασσας

Διαβάσαμε το παραμύθι «Η μικρή γοργόνα πώς να ζήσει στο σκουπιδονήσι;»

Είδαμε το βίντεο ενός φωτογράφου που φωτογράφησε μια γοργόνα να κολυμπάει σε μια θάλασσα από πλαστικά μπουκάλια.

https://youtu.be/rdv-mciFnlE

Ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας την γοργόνα να κολυμπάει σε μια βρώμικη θάλασσα.

Picture17 Picture18 Picture19 Picture20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5ο εργαστήριο: Πειράματα ρύπανσης

Διαβάσαμε το παραμύθι « Ο Λύκος Ζαχαρίας ονειρεύεται τον ωκεανό».

Μετά από τη συζήτηση το παραμυθιού βγάλαμε το μήνυμα «Το νερό δεν το βρωμίζω, για το μέλλον μου φροντίζω»

Κατασκευάσαμε μια γοργόνα ή έναν λύκο Ζαχαρία-γοργόνα

Πειραματιστήκαμε φτιάχνοντας μια θάλασσα με καραβάκι και την μολύναμε. Δυσκολευτήκαμε να αφαιρέσουμε το μολυσμένο νερό(με κουτάλι, βαμβάκι, σφουγγάρι, φίλτρο νερού)

Picture21 Picture22 Picture23 Picture24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6ο εργαστήριο: Χρησιμότητα νερού

Που χρησιμοποιούμε το νερό; Γιατί; Γράψαμε τη λέξη ΝΕΡΟ και την αναγνωρίσαμε σε φύλλο εργασίας.

Σε άλλο φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε πού χρησιμοποιούμε το νερό.

Παίξαμε παιχνίδια στην αυλή με το νερό «Οι νεροκουβαλητές» και κάναμε δραματοποίηση τον κύκλο του νερού.

Picture25 Picture26 Picture27 Picture28 1 Picture29 Picture30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7ο εργαστήριο: Εξοικονόμηση Νερού

Είδαμε βίντεο για την εξοικονόμηση του νερού και ακολούθησε συζήτηση.

Ζωγραφίσαμε στις σταγόνες τρόπους εξοικονόμησης νερού και τις κολλήσαμε σε ομαδική αφίσα

Παίξαμε παιχνίδια στο wordwall .

Picture31 Picture32 Picture34

 

 

 

 

 

 

 

 

8ο εργαστήριο: Αξιολόγηση

Ζωγραφίσαμε ελεύθερα μια σταγόνα για να ολοκληρώσουμε την ομαδική αφίσα προσθέτοντας το μήνυμα «Το νερό δεν το βρωμίζω, για το μέλλον μου φροντίζω».

Κάναμε φύλλο εργασίας για την αξιολόγηση: Ένας δράκος με φτερά ψάχνει καθαρά νερά.

Picture35

 

423105647 902229781690056 125093069824146157 n 423542114 764445071909762 3424446785862300795 n

 

 

 

 

 

9ο εργαστήριο: Παιχνίδι Steam

Παίξαμε με το ρομποτάκι προγραμματίζοντάς  το έτσι ώστε να εξοικονομεί νερό.

Ζωγραφίσαμε το εξώφυλλο του εργαστηρίου και απονείμαμε τους επαίνους του εργαστηρίου.

Ακούσαμε τραγούδια με το νερό

 

https://youtu.be/BzG9kAcxaeQ

https://youtu.be/apHmsOed7m8

 

Στα πλαίσια του ολοήμερου τμήματος ζωγραφίσαμε την σταγόνα με τα χεράκια μας για να την προστατεύσουμε, ζωγραφίσαμε τα σύννεφα και τη βροχή χρησιμοποιώντας ρολά υγείας για να αποτυπώσουμε τη βροχή. Παίξαμε αντιστοίχιση σύννεφο(με αριθμό) και σταγόνες  και φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα με τη θάλασσα μολυσμένη και καθαρή. Τέλος δημιουργήσαμε μια ηχοιστορία με μουσικά όργανα βασισμένη στον κύκλο του νερού.

Picture36 Picture39 Picture44 Picture45 Picture43

428194627 903419494866662 6288632735831008113 n

 

 

 

 

 

 

 

Picture40 Picture41 Picture42