Αγαπητοί γονείς, καλησπέρα!!
Με αφορμή την αναστολή της λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων για αρκετό, όπως πια έχει γίνει φανερό, διάστημα και τη γενικότερη αναστάτωση που έχει προκληθεί θα ήθελα να μοιραστούμε μαζί σας μερικές σκέψεις μας, καθώς και να σας γνωστοποιήσουμε τη διαθεσιμότητα μας για επικοινωνία μέσω email. Επειδή πολλές από τις προσπάθειες συναδέλφων δασκάλων να επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους μέσω πλατφόρμας του Υπουργείου συνάντησαν δυσκολίες στην υλοποίησή τους επιλέξαμε αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας μαζί σας .Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι σε περιόδους μεγάλης αστάθειας η διατήρηση της ψυχραιμίας των ενηλίκων είναι απαραίτητη. Επίσης, η υιοθέτηση κατά το δυνατόν ενός σταθερού και προβλέψιμου προγράμματος στην καθημερινότητα συμβάλλει στο αίσθημα ασφάλειας των παιδιών.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε ενδεικτικές προτάσεις για τη διαχείριση της κατάστασης:
• Ρωτάμε τα παιδιά τι γνωρίζουν ήδη για τον Covid-19.
• Σιγουρευόμαστε ότι οι πληροφορίες που έχουν είναι σωστές.
• Χρησιμοποιούμε απλά και κατανοητά λόγια, ανάλογα με την ηλικία τους.
• Περιορίζουμε την έκθεσή τους στα ΜΜΕ και σε τυχόν συζητήσεις ενηλίκων γύρω από αυτό το θέμα.
• Δίνουμε πληροφορίες για τα μέτρα που λαμβάνονται για την ασφάλειά τους (π.χ. αναστολή λειτουργίας σχολείου, πλύσιμο χεριών).
• Είμαστε διαθέσιμοι για τις ερωτήσεις και τις ανησυχίες τους.
• Ενθαρρύνουμε την έκφραση των συναισθημάτων και τα διαβεβαιώνουμε ότι είναι φυσιολογικό να έχουν ποικίλα και ίσως αρνητικά συναισθήματα (όπως φόβο, άγχος κτλ.).
• Απαντούμε μόνο σε αυτό που μας ρωτάνε κάθε φορά.
• Προσπαθούμε να μην τους μεταφέρουμε τους δικούς μας φόβους και ανησυχίες.
• Αποφεύγουμε να τα κατακλύζουμε με πολλές λεπτομέρειες.
• Εάν δεν γνωρίζουμε την απάντηση σε κάποια ερώτησή τους καλό είναι να είμαστε ειλικρινείς ότι δεν γνωρίζουμε και ότι θα την διερευνήσουμε.
• Γινόμαστε παράδειγμα προς μίμηση σε θέματα συμπεριφοράς και υγιεινής.
• Τονίζουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αισθανθούν ασφαλείς (π.χ. μέσα από την τήρηση βασικών κανόνων υγιεινής και πρόληψης).
• Αποφεύγουμε την απόδοση ευθυνών σε πρόσωπα ή φορείς.
• Μεριμνούμε για την αποφυγή στιγματισμού και επικριτικών σχολίων για άτομα που έχουν νοσήσει ή υποψιαζόμαστε ότι νοσούν.
• Διατηρούμε μια σταθερή ρουτίνα και προβλεψιμότητα στο καθημερινό τους πρόγραμμα.
• Δίνουμε μια αισιόδοξη προοπτική της συνέχειας τονίζοντας ότι η κατάσταση είναι προσωρινή και θα ξεπεραστεί με τις προσπάθειες όλων.
Πιο κάτω ακολουθούν κάποιες προτάσεις…..παραμύθια που θα σας βοηθήσουν να συζητήσετε με τα παιδιά, αν αυτό σας δυσκολεύει
• COVIBOOK: «Κατεβάστε» το βιβλίο που μιλά στα μικρά παιδιά για τον κορωνοϊό απλά και ευχάριστα:
https://660919d3-b85b-3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_63d286ef487b437fb4aaa3c6ea2c01c4.pdf
• Το παραμύθι της Ελπίδας, Ελευθερία Καλούδη:
https://drive.google.com/file/d/14mik6OFFbUrJET2QiZ_9QF8oNlH2Dg9Y/view?fbclid=IwAR0OBGYlaNIIr0lGq3iAMNValEEsjsH-bWaHPH4p7X8jykYBPMm6oh_ntnU
Στην συνέχεια προτείνονται κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες που αφορούν
ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ:
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες η ανάπτυξη της φωνολογικής επίγνωσης στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας έχει απασχολήσει πολύ τους ερευνητές. Έχουν γίνει πολλές μελέτες που έδειξαν ότι η φωνολογική επίγνωση είναι εξαιρετικά σημαντικός δείκτης και απολύτως απαραίτητη δεξιότητα για την απόκτηση της ικανότητας ανάγνωσης και γραφής.
Οι παρακάτω δραστηριότητες θα βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν τη φωνολογική ενημερότητα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΝΟΙΑΣ ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑΣ
Φτιάξτε ποιηματάκια μαζί με το παιδί, όπου εσείς θα λέτε την αρχή και εκείνο θα συμπληρώνει το τέλος, π.χ.: “Πω πω! Έσπασε η κούπα, φέρε γρήγορα τη …………………..(σκούπα).”
Πείτε μια λέξη στο παιδί και μετά βρείτε μαζί κι άλλες που ομοιοκαταληκτούν, π.χ. εύρεση λέξεων που τελειώνουν σε /-ακι/ όπως πουλάκι, παιδάκι, κουκλάκι κτλ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΝΟΙΑΣ ΣΥΛΛΑΒΗΣ
• Κατάτμηση λέξεων σε συλλαβές:
Δρόμος: Το παιδί παρατάσσει κάρτες ή εικόνες από περιοδικά ή εφημερίδες για να φτιάξει ένα δρόμο και οδηγεί ένα όχημα πάνω στις κάρτες λέγοντας κάθε μια από τις λέξεις που περνά από πάνω. Στη συνέχεια αναλύει την κάθε λέξη σε συλλαβές π.χ.: /μήλο/. Το παιδί καλείται να κόψει τη λέξη σε συλλαβές και να πει /μή – λο/. Η ίδια δραστηριότητα γίνεται με τρισύλλαβες, τετρασύλλαβες και πολυσύλλαβες λέξεις.
Κρυφτό με κάρτες: Κρύβουμε κάρτες σε εμφανή σημεία σε ένα δωμάτιο. Το παιδί ψάχνει να βρει τις λέξεις που έχουν 2 συλλαβές, φωνούλες και μας φέρνει τις κάρτες τους. Στη συνέχεια ψάχνει να βρει τις τρισύλλαβες λέξεις κτλ.
• Σύνθεση συλλαβών σε λέξεις
Σούπερ μάρκετ: Ανοίγουμε κάθε σακούλα από το σούπερ μάρκετ ξεχωριστά, μαζί με το παιδί. Αφού διαλέξει ποια σακούλα θέλει, κοιτάζει ένα ένα τα πράγματα προσεχτικά. Τότε του λέμε μία μία και με σωστή σειρά, όλες τις συλλαβές της λέξης που θέλουμε να μας δώσει π.χ.: «Δώσε μου το /ξυ/, /ρα/, /φά/, /κι/». Το παιδί καλείται να σας δώσει το σωστό αντικείμενο.
Ο μικρός βοηθός: Εξηγούμε στο παιδί ότι θα χρειαστούμε τη βοήθειά του, για να τακτοποιήσουμε το σπίτι, με τον εξής παιχνιδιάρικο τρόπο π.χ: «Φέρε μου τη /σκού/, /πα/ ή δώσε μου το /μα/, /ξι/, /λά/, /ρι/». Το παιδί καλείται να σας φέρει το ζητούμενο αντικείμενο.
• Εντοπισμός – Απομόνωση
Δίνονται στο παιδί εικόνες που απεικονίζουν λέξεις. Το παιδί καλείται να βρει και να ενώσει αυτές τις λέξεις που αρχίζουν από την ίδια συλλαβή (π.χ κότα-κόλλα) ή που περιέχουν την ίδια συλλαβή (π.χ. κοράκι – δωράκι ) ή που τελειώνουν στην ίδια συλλαβή (π.χ. βίδα– γίδα ).
Επιτραπέζια παιχνίδια, όπως το φιδάκι, η τόμπολα, ο γκρινιάρης, η ρουλέτα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αν οι εικόνες τους είναι κατάλληλες. Αν όχι, κολλάμε εμείς εικόνες ή μικρές φωτογραφίες π.χ. στο φιδάκι βάζουμε εικόνες ή ζωγραφιές σε όλο του το σώμα, ρίχνουμε το ζάρι, μας δείχνει τον αριθμό π.χ. 4 και μετρώντας φτάνουμε στην εικόνα που μας έτυχε. Το παιδί καλείται να βρει ποια είναι η πρώτη, η δεύτερη, η τρίτη ή η τελευταία συλλαβή, ανάλογα με την εντολή που του έχουμε δώσει.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΝΟΙΑΣ ΦΩΝΗΜΑΤΟΣ
• Ανάλυση λέξεων σε φωνήματα:
Δίνετε προφορικά συλλαβές και λέξεις στο παιδί και εκείνο καλείται να πει ένα-ένα όλα τα φωνήματα τους με σωστή σειρά.
ΠΡΟΣΟΧΗ : οι συλλαβές και οι λέξεις αρχικά, να έχουν απλή δομή δηλαδή σύμφωνο-φωνήεν και σταδιακά αυξάνετε το σύνολο συλλαβών, ξεκινώντας με δισύλλαβες, έπειτα τρισύλλαβες και καταλήγετε σε πολυσύλλαβες λέξεις.
Ξεφυλλίζετε μαζί με το παιδί περιοδικά, εφημερίδες, βιβλία κ.τ.λ. Το παιδί διαλέγει εικόνες που θα ονομάσει και έπειτα θα πρέπει να αναλύσει την κάθε μία σε φωνήματα. Για παράδειγμα, βλέπει μία φωτογραφία όπου απεικονίζεται ένα δάσος, δέντρα, άνθρωποι που τρέχουν, ζώα κ.τ.λ. Το παιδί θα πρέπει να ονομάσει π.χ. “δάσος” και μετά να σας πει μία μία τις φωνούλες “δ-ά-σ-ο-ς”.
• Σύνθεση φωνημάτων σε λέξεις
Λέτε στο παιδί: “Θα σου πω κάποιες φωνούλες αργά και εσύ θα βρεις ποια είναι η λέξη που σχηματίζουν”.
Δίνετε μία φωτογραφία στο παιδί όπου απεικονίζονται διάφορα αντικείμενα και του λέτε την εξής οδηγία: “Κοίτα καλά την εικόνα και εγώ θα σου λέω μία μία τις φωνούλες και εσύ θα πρέπει να μαντέψεις την εικόνα που σου ονόμασα”.
Την ίδια δραστηριότητα μπορείτε να την πραγματοποιήσετε στη διαδρομή σας με το αυτοκίνητο, σε μία βόλτα κ.τ.λ.
• Εντοπισμός και απομόνωση ενός φωνήματος
Πείτε στο παιδί σας ζευγάρια λέξεων και ζητήστε του να σας πει αν αρχίζουν ή αν τελειώνουν με το ίδιο φώνημα π.χ.: «πόδι-ρόδι, αρχίζουν το ίδιο;» ή «ρεβίθι-κολοκύθι, τελειώνουν το ίδιο;».
Δείξτε μια σύνθετη εικόνα και ζητήστε από το παιδί να σας δείξει όσα αντικείμενα αρχίζουν, τελειώνουν ή περιέχουν το φώνημα-στόχο πχ.: «Βρες ό,τι αρχίζει από /σ/ ή ό,τι τελειώνει σε /ο/» κτλ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ:
Προκειμένου να αξιοποιήσετε δημιουργικά και εποικοδομητικά τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών, σας προτείνω τα εξής:
Παρακολούθηση των σύντομων ιστοριών: «Ένα γράμμα, μια ιστορία» που βοηθά τα παιδιά να γνωρίσουν κάθε φορά ένα γράμμα, καθώς και λέξεις που αρχίζουν απ’ αυτό (περιέχεται στην ιστοσελίδα: www.youtube.com).
Ιστοσελίδες στο διαδίκτυο που εισάγουν τα παιδιά σε παιχνίδια με γράμματα και αριθμούς, όπως: www. blogs. sch.gr/persidou/2012.
Συνεχίστε στο σπίτι τις δραστηριότητες υπό μορφή παιχνιδιού π.χ.: «Τι ακούς, όταν λέω κα;». Ζητείστε από το παιδί να αναλύει τις συλλαβές, φωνούλες στα γράμματα από τα οποία απαρτίζονται. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το παιδί πρέπει να απαντήσει: «κ α » να ονομάσει δηλαδή τα γράμματα (ήχους) με τη σειρά που ακούγονται (και όχι κάπα, άλφα όπως προφέρονται στο αλφάβητο).
Αυτή η διαδικασία θα βοηθήσει το παιδί στη γραφή και μετέπειτα στην ανάγνωση συλλαβών με δομή σύμφωνο-φωνήεν. Οι παραπάνω δραστηριότητες πρέπει να είναι σύντομες και ελκυστικές, ώστε το παιδί να τις αποζητά και να συμμετέχει ενεργά. Επιπλέον, μπορούν να επιτελούνται με τη βοήθεια υποστηρικτικού υλικού όπως μαγνητικά ή ξύλινα γράμματα, κάρτες με γράμματα κτλ.
Ενισχύστε το παιδί να γράφει τίτλους στις ζωγραφιές του, να γράφει τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, όπως μπορεί. Επιβραβεύστε την προσπάθεια, παρά τα πιθανά λάθη. Ο στόχος είναι να εξοικειωθεί με τη χρήση του γραπτού λόγου και να κατανοήσει τη χρησιμότητά του.
Ενθαρρύνετε το παιδί να επεξεργάζεται δεδομένα και να επιλύει απλά προβλήματα, ώστε να κατανοήσει τις έννοιες «βάζω, βγάζω». Αρχικά δώστε του πραγματικά αντικείμενα για να κάνει προσθέσεις και αφαιρέσεις. ‘Έπειτα, για να εξασκηθεί στους νοερούς υπολογισμούς, κάνετε ερωτήσεις του τύπου: «Ο Δημήτρης έχει 2 μολύβια και η Άννα 3. Τι θα συμβεί, αν δώσω στην Άννα 1 ακόμα μολύβι;» κτλ. Επιπλέον, ενισχύστε το να παίζει επιτραπέζια παιχνίδια που απαιτούν μοίρασμα καρτών.
Συνεχίστε τις ασκήσεις λεπτής κινητικότητας που σας έχουν δοθεί. Ακόμη, εξασκείστε τους μεγάλους μύες (του βραχίονα και της πλάτης) που είναι αναγκαίοι για να εξασφαλίσουν σταθερότητα κατά την εκτέλεση λεπτών κινητικών καθηκόντων, ζητώντας από το παιδί να χρησιμοποιήσει όρθιες επιφάνειες εργασίας. Παραδείγματα όρθιων επιφανειών εργασίας αποτελούν οι μαυροπίνακες, τα καβαλέτα, οι μαγνητικοί πίνακες κτλ. Παροτρύνετε το παιδί να χρησιμοποιεί μολύβι και ξυλομπογιές για να σχεδιάσει ή να χρωματίσει, διότι πρόκειται για υλικά που απαιτούν καλύτερο μυοκινητικό συντονισμό συγκριτικά με τους μαρκαδόρους.
Έχετε κατά νου ότι τα παιδιά καλό θα είναι να εξασκήσουν τις δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Πρωτίστως, οι δραστηριότητες που επιλέγετε πρέπει να διαρκούν λίγο και να έχουν παιγνιώδη μορφή, ώστε να είναι ευχάριστες για το παιδί και να του αφήνουν χρόνο και ενέργεια για τα υπόλοιπα παιχνίδια. Εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες για παροχή ή εξάσκηση γνώσεων που δεν είναι απαραίτητα «σχολειοποιημένες».
Ενδεικτικές δραστηριότητες γνωριμίας με τους ήχους των γραμμάτων:
Έχει αποδειχθεί ότι η εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής επηρεάζεται θετικά και μακροπρόθεσμα από το βαθμό φωνολογικής συνειδητοποίησης των παιδιών (δηλ. πόσο καλά μπορούν να εντοπίσουν συγκεκριμένες καταλήξεις, συλλαβές, φθόγγους στις λέξεις που ακούν). Παρακάτω προτείνονται κάποιες δραστηριότητες που έχουν παιγνιώδη μορφή, οι οποίες συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση:
Παίξτε μαζί με το παιδί το «Κυνήγι του θησαυρού». Ψάξτε στο σπίτι για αντικείμενα που τ’ όνομά τους αρχίζει από ένα συγκεκριμένο φθόγγο (π.χ. «Θα ψάξουμε για πράγματα που τ’ όνομά τους αρχίζει από /σ/, όπως σαπούνι»). Εκφέρετε τους φθόγγους με τον ήχο τους και όχι όπως προφέρονται στο αλφάβητο δηλ. /σ/ όχι σίγμα, /α/ όχι άλφα. Κάθε φορά που βρίσκετε κάποιο αντικείμενο προφέρετε με έμφαση τ’ όνομά του. Κερδίζει όποιος φέρει τα περισσότερα αντικείμενα.
Καθώς η επίδοση του παιδιού με την πάροδο του χρόνου βελτιώνεται, ψάξτε για αντικείμενα που έχουν το συγκεκριμένο φθόγγο (ήχο) στη μέση του ονόματός τους (π.χ. κασετίνα) ή στο τέλος (π.χ. παντόφλες).
Παίξτε το παιχνίδι «Πηγαίνοντας στη/στο…». Ο πρώτος παίκτης λέει π.χ.: «Θα πάω στο σούπερ μάρκετ και θα πάρω…» αναφέροντας μια λέξη που αρχίζει από ένα συγκεκριμένο φθόγγο π.χ. αρακά. Ο επόμενος παίκτης πρέπει να θυμηθεί και να επαναλάβει ό,τι ειπώθηκε προσθέτοντας με τη σειρά του μια λέξη με το συγκεκριμένο φθόγγο, π.χ. «Θα πάω στο σούπερ μάρκετ και θα πάρω… αρακά και αχλάδια». Το παιχνίδι συνεχίζεται επαναλαμβάνοντας τις προηγούμενες λέξεις και προσθέτοντας κάθε φορά κάποια καινούρια λέξη με αυτό το φθόγγο. Χάνει όποιος ξεχάσει κάποια λέξη ή προφέρει κάποια λέξη που δεν περιέχει αυτό το φθόγγο.
Διαβάστε ένα βιβλίο με εικόνες στο παιδί. Ζητήστε του να σας δείξει τις εικόνες που απεικονίζουν αντικείμενα που τ’ όνομά του έχει το συγκεκριμένο φθόγγο (π.χ.: «Βρες ποια πράγματα αρχίζουν από /β/»).
Επιλέξτε μια κατηγορία (π.χ. αντικείμενα, φρούτα, ζώα, παιχνίδια κτλ.) και ζητήστε από το παιδί να κατονομάσει λέξεις που ανήκουν στην κατηγορία αυτή και περιέχουν το φθόγγο (π.χ.: «Πες ζώα που τ’ όνομά τους αρχίζει από /ε/»).
Ξεφυλλίστε μαζί με το παιδί περιοδικά και ζητήστε του να κόψει εικόνες αντικειμένων τ’ όνομα των οποίων αρχίζει από ένα φθόγγο. Σχεδιάστε μαζί το γράμμα σε χαρτόνι και κολλήστε πάνω του τις εικόνες που έκοψε το παιδί. Κρεμάστε το γράμμα στο δωμάτιό του.
Διαβάστε ποιήματα, τραγουδήστε τραγούδια με ομοιοκαταληξίες ή προσπαθήστε να δημιουργήσετε τα δικά σας.
Ενδεικτικές δραστηριότητες για να ενισχύσουμε τη λεπτή κινητικότητα στα παιδιά:
Προκειμένου να ελέγξει ένα παιδί το μολύβι για να γράψει, απαιτείται συντονισμός μεταξύ όρασης και μυϊκής δύναμης. Ο έλεγχος του μολυβιού δεν εμφανίζεται ως αποτέλεσμα αυτόματης ωρίμανσης, αλλά απαιτεί εξάσκηση και πειραματισμό μέσα από ποικίλες δραστηριότητες του παιδιού με διάφορα υλικά.
Προτρέψτε το παιδί να ασχολείται με δραστηριότητες, όπως:
• Να ξεφυλλίζει βιβλία, περιοδικά.
• Να πιάνει ένα ποτήρι νερό και να προσπαθεί να χύσει το περιεχόμενό του σε άλλο ποτήρι (χωρίς να το χύσει).
• Να βάζει 3-5 κύβους σε ένα κουτί.
• Να χτίζει πύργους με 5-8 τουβλάκια, προσέχοντας μην πέσουν.
• Να βιδώνει-ξεβιδώνει καπάκια από δοχεία.
• Να διπλώνει χαρτιά.
• Να κολλάει αυτοκόλλητα.
• Να σχεδιάζει συνεχείς κάθετες και οριζόντιες γραμμές.
• Να σχεδιάζει ίχνη με στένσιλς.
• Να χρωματίζει μέσα σε πλαίσιο (προσέχοντας να μην ξεφεύγει από το περίγραμμα και να μην αφήνει κενά).
• Να σχεδιάζει κύκλους, τρίγωνα, τετράγωνα, σταυρούς.
• Να περνάει χάντρες διαφορετικών μεγεθών σε κορδόνι.
• Να σκίζει χαρτί εφημερίδας σε μικρά κομμάτια.
• Να ρίχνει κέρματα σε κουμπαρά.
• Να βάζει-βγάζει τα ρούχα του, να κουμπώνει-ξεκουμπώνει κουμπιά και φερμουάρ, κτλ.
• Να βάζει-βγάζει μανταλάκια σε χαρτόκουτο ή σε απλώστρα.
• Να φτιάχνει μπαλάκια, φιδάκια με πλαστελίνη.
• Να παίζει με playmobil, lego, μικρά ανθρωπάκια, παιχνίδια κατασκευών.
• Να φτιάχνει παζλ.
• Να ντύνει-ξεντύνει κούκλες.
• Να συναρμολογεί-αποσυναρμολογεί βίδες, παξιμάδια.
• Να κόβει με ψαλίδι.
• Να ξύνει μολύβια, ξυλομπογιές.
• Να ζωγραφίζει χρησιμοποιώντας ξυλομπογιές.
Άλλες προτάσεις σε επίσημες σελίδες του Υπουργείου για δημιουργική απασχόληση και μάθηση :
http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/ekpaideutiko-uliko
https://dschool.edu.gr/
Ελπίζουμε και ευχόμαστε ολόψυχα αυτές οι δύσκολες ώρες που περνάει όλη η ανθρωπότητα να είναι σύντομα παρελθόν !! Μα για να συμβάλουμε και εμείς , στο μέτρο των δυνατοτήτων μας ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ!!!!!!!!
Τέλος θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μου στην συνάδελφο Όλγα Μακρή , η οποία με τις δημοσιεύσεις της μας βοήθησε ουσιαστικά!!!!!!
Καλή διασκέδαση!
Οι Νηπιαγωγοί του 4ου Νηπιαγωγείου Λαμίας