Έντομα, μικρά ή μεγάλα, βλαβερά ή ωφέλιμα τα συναντάμε παντού. Τι ξέρουμε γι’ αυτά;
Από συζήτηση που κάναμε στην τάξη διαπιστώσαμε πως τα διαφορετικά είδη εντόμων έχουν πολλές ομοιότητες, αλλά και διαφορές, πχ. δεν πετούν όλα τα είδη ή δεν τσιμπούν όλα.
Μιλήσαμε για το αγαπημένο μας έντομο, γιατί ονομάζονται έτσι, παρατηρήσαμε σε πόσα τμήματα είναι χωρισμένο το σώμα τους. Η πλειοψηφία διάλεξε την πεταλούδα και τη μέλισσα, οπότε ασχοληθήκαμε πιο πολύ με αυτά τα δύο έντομα.
Παρατηρήσαμε το σώμα της πεταλούδας και μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής της.
Η μέλισσα, ένα έντομο τόσο μικρό, αλλά τόσο σπουδαίο για την ισορροπία στην φύση.
Γνωρίσαμε το σχήμα που έχουν οι κυψέλες , το εξάγωνο και τα παιδιά προσπάθησαν να φτιάξουν και αυτά τη δική τους κερήθρα
Ανασύνθεση της λέξης μέλισσας με σημείο παρατήρησης τον πίνακα που είναι γραμμένη.
Κάθε παιδί παρατηρεί τη λέξη. Οι κάρτες γυρίζουν ανάποδα. Που είναι το Μ που χρειάζομαι πρώτο; Βρείτε μου το Α; κ.α. Στη συνέχεια προσπαθούν να βάλουν τα γράμματα στη σωστή σειρά και να φτιάξουν την λέξη ΜΕΛΙΣΣΑ
Στις παρακάτω εικόνες τα παιδιά έψαξαν να βρουν τις κρυμμένες μέλισσες
Παρατηρητικότητα και προσοχή!
Κάναμε εργασίες και κάποιες κατασκευές.
Ενδεικτικά:
Αφού διαβάσαμε το βιβλίο” Λήδα, η μικρή πυγολαμπίδα”, αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε το περιβάλλον της Λήδας, με μία διαφορετική τεχνική: Φυσώντας με το καλαμάκι. Τα παιδιά το διασκέδασαν πάρα πολύ!
Κατασκευάσαμε τις δικές μας πολύχρωμες πεταλούδες.
Ένα παιδάκι μας έφερε στο σχολείο την συλλογή του από βαλσαμωμένα έντομα και με χαρά την παρουσίασε στην τάξη