4nipgast's blog

Νηπιαγωγείο μου καλό!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-2022 -1ος Θεματικός κύκλος

Νοέ 202110

1ος  Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Υποθεματική: Υγεία-Διατροφή

Τίτλος:” Το μυστικό της Διατροφούλας”

Βασίζεται στο υλικό του ΙΕΠ «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

1ο Εργαστήρι

Παιχνίδια για την ανάπτυξη της συνεργασίας, ομαδικότητας, αλληλοβοήθειας στις ομάδες της τάξης-προσπαθώ να μην πέσω από τη γέφυρα και συγκεντρώνω γρήγορα τα φρούτα για την φρουτοσαλάτα…

Γνωρίζω το δέντρο με τις αξίες αλλά και τις δεξιότητες που θα αποκτήσω και συζητώ για το συμβόλαιο της τάξης και τους κανόνες που θα ακολουθήσω στα εργαστήρια.

Γνωρίζω μέσα από  Avatar τη Διατροφούλα καθώς και την κούκλα που θα μας κάνει παρέα και θα μάθουμε μαζί για την υγιεινή διατροφή (εδώ βγήκε από την τηλεόραση να μας μιλήσει…)

Αξιολόγηση του 1ου εργαστηρίου με φατσούλες που μας εκφράζουν και ζωγραφική .

2ο Εργαστήρι

Παρουσίαση εποπτικού υλικού και μια πρώτη γνωριμία με κατηγορίες τροφίμων και τους τύπους γευμάτων,τη διατροφή παλιά-σήμερα,τη διατροφή και τις ηλικίες.

Ποιο είναι το αγαπημένο μου φαγητό(νικητής τα μακαρόνια με κιμά):

Διαβάζοντας το βιβλίο “Η κυρά-Διατροφή πρώτη στη μαγειρική” τα τρόφιμα φώναζαν ποιο είναι το πιο υγιεινό και εμείς τα βάλαμε όλα στη κατσαρόλα της υγιεινά και μη και έγινε χαμός στη κουζίνα της κυράς-διατροφής….

Μετά το βιβλίο “Η κυρά-Διατροφή πρώτη στη μαγειρική” δημιουργήσαμε πρώτα σε χαρτί ένα εννοιολογικό χάρτη ρωτώντας τους μαθητές/τριες τι γνωρίζουν-ξέρουν για την υγιεινή διατροφή και στη συνέχεια αποτυπώσαμε το χάρτη ψηφιακά με το online λογισμικό https://bubbl.us/

Αξιολόγηση του 2ου εργαστηρίου: στην κατσαρόλα της Κυρά-Διατροφής με χαρτάκια post-it τσεκάρουμε με √ τα υγιεινά τρόφιμα και με Χ τα μη υγιεινά.

3ο Εργαστήρι

Η ιστορία “Ο ωραίος Δαρείος” της Σοφίας Ζαραμπούκα μας βοήθησε να μιλήσουμε και να φτιάξουμε τις ομάδες τροφίμων με κολάζ και στη συνέχεια να αντιγράψουμε  τους τίτλους στον υπολογιστή(κειμενογράφο).

Γνωριμία με την υγιεινή διατροφή ,την πυραμίδα ισορροπημένης διατροφής και κατασκευή αυτής:

Η διατροφική πυραμίδα εδώ:https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/5789

Ασκήσεις εμπέδωσης και αξιολόγησης ψηφιακά εδώ:

1.Φτιάξε τη δική σου διατροφικά πυραμίδα 

2.Άσκηση ομαδικής διατροφής

4ο Εργαστήρι

Μαθαίνω τα φρούτα και τα λαχανικά κάθε εποχής ,το οικολογικό αποτύπωμα κάποιων φρούτων και τα διακρίνω και τα ομαδοποιώ ανά χρώμα με το υλικό που υπάρχει στο μαγαζάκι .

Δημιουργία μικρού λαχανόκηπου φυτεύοντας λαχανικά εποχής γιατί τα δικά μας φρέσκα προϊόντα χωρίς φυτοφάρμακα σίγουρα θα είναι τα καλύτερα…

Επαφή με την τέχνη και τους πίνακες ζωγραφικής του Ιταλού ζωγράφου Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο που είναι γνωστός για τη δημιουργία φανταστικών πορτραίτων αποτελούμενων εξ ολοκλήρου από αντικείμενα όπως φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, ψάρια και βιβλία.(Πηγή Βικιπαίδεια)

Δημιουργήσαμε ομαδικά το δικό μας αντίγραφο του  πίνακα με θέμα το Φθινόπωρο:

Αξιολόγηση εργαστηρίου :διαχωρισμός και γραφή στο λογισμικό Tux-Paint (συνεργασία σε ζευγάρια) και στη συνέχεια μάθαμε να χορεύουμε το “Μήλο μου κόκκινο” και το “Χοντρό μπιζέλι”

5ο Εργαστήρι

Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση: To τρίπτυχο της επιτυχίας!

Μάθαμε τι είναι παχυσαρκία,που οφείλεται και πως μπορούμε να την “καταπολεμήσουμε” παρακολουθώντας το βίντεο με τα Στρουμφάκια -Η δίαιτα του Λιχούδη.

Έγινε μια πρώτη γνωριμία με τον κύκλο του νερού μέσα από το βίντεο :https://video.link/w/DMzK και αναφορά  στην αξία του και στη αναγκαία ενυδάτωση του οργανισμού μας.

Ακολούθησε γυμναστική “αερόβια” με παιδικά τραγούδια  και αφού χάσαμε νερό ιδρώνοντας άμεσα ενυδατώσαμε το σώμα μας…

Παίξαμε ψηφιακά διαδραστικά παιχνίδια http://aesop.iep.edu.gr/node/14205/3620/#question14212

Αξιολόγηση του εργαστηρίου με το λογισμικό προσομοίωσης Phet :https://phet.colorado.edu/el/simulations/eating-and-exercise

κατανοώντας τη σημασία της υγιεινής διατροφής,της άσκησης και του νερού για το σώμα μας!

6ο Εργαστήρι

Επίσκεψη της Διατροφολόγου-Διαιτολόγου κ.Βισβάρδη Τατιάνας για ενημέρωση των μικρών μαθητών/τριών για τη πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής,την παιδική παχυσαρκία,τη σημασία του πρωινού γεύματος, της άσκησης,του νερού καθώς και των βιταμινών που προσλαμβάνουμε από τις τροφές.

Ευχαριστούμε πολύ την κ.Βισβάρδη για την υλοποίηση αυτού του εργαστηρίου!

Αξιολόγηση του εργαστηρίου και των γνώσεων που έχουν αποκτηθεί κατά τη διάρκεια των προηγούμενων εργαστηρίων είναι η δημιουργία της «πίτας της ισορροπημένης διατροφής» με κολάζ από διαφημιστικά έντυπα:

Με την κατασκευή αυτή θα δημιουργήσουμε μια ψηφιακή αφίσα με συμβουλές για την διατροφή μας στο επόμενο εργαστήριο.

-Ζωγραφίσαμε τις δυο φίλες της Διατροφούλας ,την χαμογελαστή κ.Υγιεινή και την κ.Ανθυγιεινή ,στο σπίτι με τους γονείς μας ,και συζητήσαμε  τι πρέπει να συμβουλέψουμε την κ.Ανθυγιεινή…

Επίσης δόθηκε στους μαθητές/τριες ,σε συνεργασία με τους γονείς τους, μια “πρόκληση” υγιεινής διατροφής και άσκησης για μια εβδομάδα όπου θα καταγράφουν τις καθημερινές τους διατροφικές επιλογές και συνήθειες. Οι καταγραφές αυτές θα αξιολογηθούν και θα δοθεί βραβείο!

και το βραβείο

υγιεινής διατροφής

Πηγή για την ιδέα αυτή:https://edtechteacher13.blogspot.com/2021/10/12.html?fbclid=IwAR1MqrTF53OTjxcDI1avR5OBHJtaYFZXqwwiHDezhs9gcXjL5QLevfrZBOE

7ο Εργαστήρι

Στο τελευταίο εργαστήριο γίνεται η τελική αξιολόγηση του θεματικού κύκλου με:

-Επαναφορά του αρχικού εννοιολογικού χάρτη https://bubbl.us/,δημιουργία του τελικού

με ότι γνώσεις αποκτήθηκαν και σύγκριση αυτών.

-Διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια :

Πηγές των διαδραστικών παιχνιδιών:1.https://wordwall.net/el/resource/14271556/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE

2.https://wordwall.net/el/resource/7267625/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE

3.Το φιδάκι https://view.genial.ly/6059a6449b02e10d5a78a74c/interactive-content-to-fidaki-ths-diatrofhs

-Δημιουργία ψηφιακής αφίσας με συμβουλές για καλή υγεία :https://www.postermywall.com/index.php/posterbuilder/view/dae1c25be9b2f97b6bb4eb503df87b7b/0

-Αξιολόγηση του θεματικού κύκλου από τους μαθητές/τριες

Στο τέλος του εργαστηρίου μαθαίνοντας για την ελιά και το λάδι δοκιμάσαμε υγιεινές επιλογές, που καλό θα ήταν να τις ακολουθούμε ,αντί για γλυκό και αλμυρό σνακ …. φυσικά ήταν ζεστό ψωμί με λάδι και λίγη ζάχαρη και λάδι με αλάτι και ρίγανη

Σε ευχαριστούμε για ότι μας έμαθες Διατροφούλα!

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-2022| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-2022 -1ος Θεματικός κύκλος    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Σαν σήμερα

25/4/1850: Ο Πάουλ Γιούλιους φον Ρόιτερ, ιδρυτής του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, χρησιμοποιεί 40 περιστέρια για να μεταφέρει στους πελάτες του το κλείσιμο των τιμών του χρηματιστηρίου.

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Σκακιστική άσκηση

ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ

ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ

Αερόστατο-Διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη ψυχαγωγίας και μάθησης για μικρά παιδιά

ΓΛΩΣΣΑ Α΄-Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ Α΄-Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη για όλες τις ηλικίες

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄-Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄-Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Kidmedia

Εφαρμογές-παιχνίδια

ΟΑΣΠ-ΣΕΙΣΜΟΣ

ΟΑΣΠ-ΣΕΙΣΜΟΣ

Για μικρούς και μεγάλους

bedtimestories

bedtimestories

on-line παραμύθια

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Εξερευνητής του Υπολογιστή-Ηλεκτρονικός Ταχυδρόμος

Εκπαιδευτικό λογισμικό

Encyclopedia Interactica

πατήστε στην εικόνα και κάνετε login

Διαδραστική εγκυκλοπαίδεια για παιδιά

ΣΥΧΝΗ ΧΡΗΣΗ ΕΤΙΚΕΤΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ-ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο 2018-19 Αναγνώριση ονόματος Αναμνηστικό Δράσεις μετάβασης στο Δημοτικό σχολείο ΕΘΙΜΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΓΕΛΑΚΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΑΙΣΤΡΕΣ ΠΟΥΛΙΩΝ Κατασκευή αυτοσχέδιου βροχόμετρου Κατασκευή λαγουδάκι Κατασκευή πασχαλινό φαναράκι Κατασκευή τα ζώα των πάγων Κατασκευή χαρταετού ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΗΛΙΝΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος Πασχαλινές ευχές Πασχαλινό στεφάνι Περιβαλλοντικές δράσεις -αειφορία Σαρακοστή Σαρακοστή από αλατοζύμη ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΩΡΑΚΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ αειφορική αυλή βασιλόπιτα κάλαντα Λαζάρου κατασκευή μέλισσας κατασκευή σημαία κατασκευή χιονάνθρωπος λαχανόκηπος νερό ομπρέλες πασχαλινή κάρτα πρωτομαγιάτικο στεφάνι πρόσκληση 28 Οκτωβρίου σαλιγκάρια σκαντζόχοιροι σκιουράκια συμβόλαιο της τάξης

Ετικέτες

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ-ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο 2018-19 Αναγνώριση ονόματος Αναμνηστικό Δράσεις μετάβασης στο Δημοτικό σχολείο ΕΘΙΜΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΓΕΛΑΚΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΑΙΣΤΡΕΣ ΠΟΥΛΙΩΝ Κατασκευή αυτοσχέδιου βροχόμετρου Κατασκευή λαγουδάκι Κατασκευή πασχαλινό φαναράκι Κατασκευή τα ζώα των πάγων Κατασκευή χαρταετού ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΗΛΙΝΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος Πασχαλινές ευχές Πασχαλινό στεφάνι Περιβαλλοντικές δράσεις -αειφορία Σαρακοστή Σαρακοστή από αλατοζύμη ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΩΡΑΚΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ αειφορική αυλή βασιλόπιτα κάλαντα Λαζάρου κατασκευή μέλισσας κατασκευή σημαία κατασκευή χιονάνθρωπος λαχανόκηπος νερό ομπρέλες πασχαλινή κάρτα πρωτομαγιάτικο στεφάνι πρόσκληση 28 Οκτωβρίου σαλιγκάρια σκαντζόχοιροι σκιουράκια συμβόλαιο της τάξης

Translate

European Radio Logo

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

ΕΜΜΕΛΕΙΑ-ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ

ΕΜΜΕΛΕΙΑ-ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Virtual Gallery Home

Virtual Gallery Home

ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων