Δράσεις 2024-25

Δραστηριότητα για την Εβδομάδα Προγραμματισμού EUCodeWeek 2024

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.codeweek badge 2019Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

To Nηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην εβδομάδα κώδικα-CodeWeek 2024 με τις εξής δραστηριότητες:

1)Με το Beebot οδηγό το αρχικό μου γράμμα ανακαλύπτω κι εγώ.

Περιγραφή

Στη δραστηριότητα αυτή, τα παιδιά θα προγραμματίσουν τη μελισσούλα να κινηθεί στον ειδικό διαμορφωμένο χώρο που θα έχει φτιάξει η νηπιαγωγός με σκοπό να βρει το αρχικό γράμμα του ονόματος του. Κάθε φορά ένα παιδί θα επιλέγεται και οι συμμαθητές του θα πρέπει να καθοδηγήσουν τη μελισσούλα προγραμματίζοντας τα σωστά βήματα, ώστε να φτάσει στο σωστό γράμμα. Με διασκεδαστικό τρόπο, τα παιδιά θα εξοικειωθούν με την έννοια του προγραμματισμού και θα μάθουν να αναγνωρίζουν το αρχικό γράμμα των ονομάτων τους.

Υλοποίηση Δραστηριότητας

collage αρχικο γραμμα

Αναρτήσαμε τη δραστηριότητα μας, σε padlet: https://padlet.com/evask/beebot-w584zub44gizvva8

2) Χρώματα

Περιγραφή

 

Στόχος μας είναι να εισάγουμε τους μαθητές στις βασικές έννοιες κωδικοποίησης και υπολογιστικής σκέψης .

1η Δραστηριότητα: Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι που στις πλευρές του έχει ένα από τα βασικά χρώματα. Ανάλογα με το χρώμα που θα τύχει ο μαθητής, αφού το ονομάσει, προγραμματίζει την μελισσούλα beebot να ακολουθήσει την διαδρομή που θα την οδηγήσει στο σωστό χρώμα.

2η Δραστηριότητα: Στην σελίδα https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11287 Σύνθετου Προγραμματισμού Ρομπότ, του Φωτόδεντρου επιλέγουμε το επίπεδο δαπέδου χρώματα και χαρακτήρα μαθητή. O μαθητής δημιουργεί τον κώδικα με την διαδρομή που θα ακολουθήσει το ρομπότ να φτάσει στο χρώμα που έχει τύχει στον μαθητή.

Υλοποίηση Δραστηριότητας

collage ΧΡΩΜΑΤΑ

collageχρωματα 1

Αναρτήσαμε τη δραστηριότητα μας, σε padlet: https://padlet.com/panagopoulouhelen78/code-week-gymbani2jzrraund

Τα πιστοποιητικά μας

613786 drNhe7xfir 1        627703 POmyO4x1iI.pdf ΧΡΩΜΑΤΑ 1

CODEWEEK -Πιστοποιητικό Αριστείας

Πιστοποιητικό Αριστείας – certificate of Excellence in Coding Skills 2024 για τις Δράσεις Ρομποτικής που υλοποιήσαμε  στο Code Week 4 all για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα.  Στο Νηπιαγωγείο μας, επιδιώκουμε την καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών μας , μέσα από παιγνιώδεις βιωματικές δραστηριότητες Πιστεύουμε ότι οι συμμαχίες που δημιουργήσαμε με άλλους διοργανωτές δραστηριοτήτων είναι ζωτικής σημασίας για την παροχή κωδικοποίησης στους μαθητές  μας!

177391 ApsQQ4ri9e 1

CODE WEEK 1

 

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού-Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024

collage 2

collage 3collage1

Συμμετοχή στη  στη δράση
“Χριστουγεννιάτικη κάρτα της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Λάρισας 2024”!

collage καρτα πε

EPAINOS SYMMETOCHHS GIA SCHOLEIO

Συνεργατική δράση Νηπιαγωγείων Λάρισας και Νηπιαγωγείων Καρδίτσας με τίτλο: “Ας φτιάξουμε μια συνεργατική Χριστουγεννιάτικη κάρτα  με υλικά από τη φύση”

Η  Land ART (τέχνη της γης) είναι ένα κίνημα δημιουργίας στη φύση, στο οποίο γη και τέχνη είναι άμεσα συνδεδεμένα και τις περισσότερες φορές συνδέεται με την οικολογική συνείδηση. Στην ουσία ο άνθρωπος έρχεται πιο κοντά στη φύση, την γνωρίζει, συνδέεται μαζί της με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο και ενσωματώνει το έργο του σ αυτή, με αποτέλεσμα το έργο να δένεται άρρηκτα με το τοπίο.

Γι αυτό και η Land Art έχει μεγάλη παιδαγωγική αξία και καλύπτει τους στόχους της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή όλων των σχολείων πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://drive.google.com/file/d/1incvkrWpySimkyDDuJni9fELGOTQkhVz/view

collage lad art

Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Παιχνιδιού 2025 – Global School Play Day 2025

328630583 560461289332094 6551530974406138658 n removebg preview

Το 4ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων συμμετείχε στην Global School Play Day 2025 “Παίζουμε, Μαθαίνουμε, Δημιουργούμε!” Η Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού ΠαιχνιδιούGlobal School Play Day

ξεκίνησε το 2015 από τους Scott και Tim Bedley, Eric Saibel, Oliver Schinkten, Misty Higgins και Bethany Chaffin. Η εναρκτήρια Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Παιχνιδιού πραγματοποιήθηκε στις 4 Φεβρουαρίου 2015 και συμμετείχαν πάνω από 65.000 μαθητές από όλο τον κόσμο Με τα χρόνια, η εκδήλωση έχει αποκτήσει δυναμική, με έναν αυξανόμενο αριθμό σχολείων και εκπαιδευτικών

που συμμετέχουν κάθε χρόνο.

Κατά την Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Παιχνιδιού, οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να δίνουν στους μαθητές άφθονο χρόνο για δωρεάν παιχνίδι χωρίς τη χρήση οθονών, δομημένων παιχνιδιών ή σκηνοθεσίας ενηλίκων.

Οι μαθητές/τριές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια σειρά από διασκεδαστικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, που ενισχύουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία. Μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι, τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες ζωής, ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους και μαθαίνουν τη σημασία της συνεργασίας και της επίλυσης προβλημάτων.

Το σχολείο μας, αναγνωρίζοντας την αξία του παιχνιδιού ως βασικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενσωματώνει το παιχνίδι στη διδασκαλία και ενθαρρύνει τη συμμετοχή όλων των παιδιών ανεξαρτήτως ικανοτήτων.

Παίζοντας χωρίς τεχνολογικά μέσα και εξωτερικές παρεμβάσεις, τα παιδιά εξερευνούν τον κόσμο γύρω τους με τον πιο αυθεντικό τρόπο, μαθαίνοντας μέσα από την εμπειρία και τη συνεργασία.

collage ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Στο σχολείο μας διαβάσαμε σχετικά βιβλία, αναπαραστήσαμε περιστατικά διαφωνιών και πως θα μπορούσαν να επιλυθούν χωρίς τη χρήση βίας και συμμετείχαμε στην Σχολική δράση “Μίλα Τώρα”. Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και το “YouSmile” πραγματοποιεί την σχολική δράση “Μίλα Τώρα”. Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο Bullying.

Όλες οι δράσεις γίνονται στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης συνεργασίας μας με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και μέσα από το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο «ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ-ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ» (Φ.2.1/ΜΓ/75735/120154/Δ7)

Το 4o Νηπιαγωγείο Φαρσάλων  ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και συμμετείχε με το δικό του μήνυμα ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό!

collagenMILA TORA

MILA TORA

Μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή όλων των σχολείων ΕΔΩ

Έπαινος συμμετοχής

CHiSbzthm ebdS nskS 2025 pdf 1

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικής Λογοτεχνίας.

  1. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικής Λογοτεχνίας, συμμετείχαμε σε συνεργατική δράση που οργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος Καρδίτσας, κ. Κωτσιοπούλου Δήμητρα. Πιο συγκεκριμένα παρακολουθήσαμε σεμινάριο  με θέμα «Παιδική Λογοτεχνία και Δημιουργική Γραφή» με έμφαση στο Χαϊκού: Μια ανάσα ποίηση, η δύναμη του ποιητικού τρίστιχου 5-7-5 στην Προσχολική Εκπαίδευση. Κατόπιν συμμετείχαμε σε συνεργατική δράση,  κάθε σχολείο  με ένα Χαϊκού  που εμπνεύστηκαν οι μαθητές μας, δημιουργώντας ένα πολύ όμορφο αποτέλεσμα.

Η συμμετοχή του σχολείου μας

IMG 4897

Μπορείτε να δείτε τις δημιουργίες όλων των σχολείων πατώντας  ΕΔΩ

2) Συμμετοχή στη δράση : ‘ΔΙΑΒΆΖΟΥΜΕΜΑΖΊ!

Πρόκειται για μια Δράση φιλαναγνωσίας που οργάνωσε η Κυψέλη, η σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού, σε συνεργασία με την ομάδα “Νηπιαγωγοί εν δράσει” του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “ Δ. Θεοτοκόπουλος”.

Στις 2 Απριλίου 2025, σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, θα πραγματοποιηθεί ανάγνωση παραμυθιού, με κάθε τάξη να επιλέγει ελεύθερα το βιβλίο που επιθυμεί. Στη συνέχεια, θα δοθεί χρόνος για δημιουργική επεξεργασία του υλικού και οι μαθητές θα συμμετάσχουν σε ποικίλες δραστηριότητες που θα τους επιτρέψουν να εκφραστούν, να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν με τα παραμύθια. Νηπιαγωγεία → 10:45 π.μ. Δημοτικά → 10:00 π.μ.

Οι δημιουργίες όλων των συμμετεχόντων σχολείων θα αναρτηθούν σε padlet

https://padlet.com/chariklia84/padlet-hw2fkewmu9vynxc5

Το παραμύθι που διαβάσαμε ήταν « Το χαρούμενο λιβάδι» της Φυλλιώς Νικολούδη Ένα όμορφο παραμύθι με πολλές μαργαρίτες και μια παπαρούνα που ζητά την αποδοχή τους. Συζητήσαμε για το  πώς νιώθουμε όταν κάτι διαφορετικό εμφανίζεται ανάμεσά μας ; Τί κάνουμε ; Πώς αντιμετωπίζουμε τη νέα κατάσταση; Τί θέλουμε ν΄αλλάξει;

Οι δημιουργίες μας:

IMG 4955

Το πιστοποιητικό συμμετοχής μας στη Δράση

13

Ενημερωτική συνάντηση

Την Δευτέρα 7/4/2025 και ώρα 9 π.μ, επισκέφτηκε το σχολείο μας η  κ. Δήμητρα Κωτσιοπούλου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Καρδίτσας, η οποία  μίλησε στους γονείς για τα πλεονεκτήματα του Ολοήμερου Προγράμματος και τη συμβολή του στη μαθησιακή και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.  Οι γονείς είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να λύσουν απορίες και να συζητήσουμε όλοι μαζί για τη λειτουργία και τις δυνατότητες που προσφέρει το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο στα παιδιά μας.

“Πασχαλινό εικαστικό έργο”

Συμμετοχή στη Δράση  της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης : “Πασχαλινό εικαστικό έργο” ώστε οι κάρτες της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Λάρισας να είναι πρωτότυπες και μοναδικές με τα  έργα των μικρών μαθητών !

4o nhp Farsalon

Δράσεις Ενεργού Πολίτη



Λήψη αρχείου