Οκτώβριος : γνωριμία και πρώτες δράσεις
From the mythical Icarus to Apollo 11 with Stem το eTwinning έργο μας ξεκίνησε να υλοποιείται στο σχολείο μας έχοντας στόχο να αυξήσει το ενδιαφέρον και την περιέργεια των παιδιών για το Stem, χρησιμοποιώντας διαφορετικά Stem, ρομποτικά παιχνίδια ( όπως Bee Bot, Lego WeDo).
Ενημερώσαμε τους γονείς για το έργο και τους στόχους του
Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τα σχολεία των συνεργατών μας αναρτώντας φωτογραφίες https://pinup.com/ZprqUKV3N και ακολουθεί μια πρώτη γνωριμία των παιδιών https://wke.lt/w/s/eUdoZh
Δείχνουμε στα παιδιά το λογότυπο του eTwinning τους εξηγούμε τι συμβολίζει και το ζωγραφίζουμε
Αναφέρουμε ότι συνεργαζόμαστε με νηπιαγωγεία της Ελλάδας και της Κύπρου, γνωρίζουμε τις σημαίες των 2 χωρών
Μαθαίνουμε τι πρέπει να προσέχουμε όταν είμαστε συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο,παρακολουθώντας σχετικά βίντεο
Γνωρίζουμε τους ήρωες του έργου :τον Ίκαρο και την Αιμιλία. Ο Ίκαρος αγαπάει πολύ τα πουλιά. Τα βλέπει να πετούν στον ουρανό, ανοίγοντας τα φτερά τους και σκέφτεται πόσο ωραία θα ήταν αν πετούσε κι αυτός. Θέλει να μάθει λοιπόν την ιστορία του αεροπλάνου από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, να γνωρίσει όλες τις απόπειρες κατασκευής πτητικών μηχανών.Ο Ίκαρος μεγάλωσε πια και φέτος πάει στο Νηπιαγωγείο. Εκεί θα γνωρίσει τη μικρή Αιμιλία που έχει το ίδιο όνειρο, να γίνει πιλότος.
Ακούμε το μήνυμα που μας στέλνει ο Ίκαρος, μέσα από την εφαρμογή BLABBERIZE .Ο Ίκαρος ζητάει από τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων να τον βοηθήσουμε μαζί με την Αιμιλία να πραγματοποιήσει το όνειρό του.
Ξεκινούμε να εισάγουμε τον προγραμματισμό στο έργο μας με πρώτη δραστηριότητα να οδηγήσουμε το Beebot στον Ίκαρο και στην Αιμιλία! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη χρήση του Beebot δοκιμάζοντας να το προγραμματίζουν και να φτάνουν στον Ίκαρο και τη Αιμιλία. Ακολούθησε φύλλο εργασίας και έμαθαν να ζωγραφίζουν βέλη για να φτάνουν στο στόχο τους ακολουθώντας διάφορες διαδρομές
Συμμετείχαμε στην Εβδομάδα Κώδικα, CodeWeek 2019: ”Οδήγησε τον Ίκαρο στο Apollo 11- Man on the moon” παίζοντας Online παιχνίδι κώδικα με το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αρεδιού Κύπρου!
Εμείς και οι συνεργάτες του έργου δημιουργούμε online παιχνίδια και παζλ σχετικά με το έργο για να παίζουν οι μαθητές μας
Ανιχνεύουμε τις γνώσεις των παιδιών σχετικά με την ιστορία των πτητικών μηχανών με ερωτηματολόγιο https://forms.gle/J21qBWSGYCui9P419
Αρχύτας και μυθικός Ίκαρος
Συνεχίζοντας τις δράσεις μας στο eTwinning έργο μας:”From the mythical Icarus to Apollo 11 with STEM” γνωρίζουμε τον Αρχύτα: αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο, μαθηματικό, αστρονόμο και μηχανικό. Ο Αρχύτας κατασκεύασε, περίπου το 400-350 π.χ, το πρώτο γνωστό ρομπότ στην ιστορία της ανθρωπότητας. Ήταν ένα ατμοκίνητο περιστέρι: η ιπτάμενη περιστερά του Αρχύτα ή πετομηχανή. Τα παιδιά μέσα από βίντεο έμαθαν την ιστορία του Αρχύτα καθώς και για την σύγχρονη περιστερά. Επίσης ζωγράφισαν τη δική τους περιστερά
Η πρώτη αποστολή των παιδιών των συνεργαζόμενων σχολείων είναι να φτιάξουν τη δική τους “Περιστερά”. Αξιοποιώντας μια ιδέα από το pinderest φτιάξαμε την “Περιστερά” μας:
Κατόπιν είδαμε τις κατασκευές των φίλων μας και ψηφίσαμε για την ανάδειξη της καλύτερης “Περιστεράς” στο https://dotstorming.com/b/5a0a154ebe9debfe09409e63
η ¨Περιστερά” με τους περισσότερους ψήφους αναδείχτηκε από το 4ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος!
Στη συνέχεια τα παιδιά παίζουν επιτραπέζιο παιχνίδι με το Beebot, αλλά και σε ζευγάρια, χρησιμοποιώντας πιόνια και ζάρι.
Στη συνέχεια γνωρίζουμε το μύθο “Δαίδαλος και Ίκαρος” παρακολουθώντας βίντεο, διαβάζοντας σχετικά βιβλία και ζωγραφίζουμε την ιστορία.
Η επόμενη δραστηριότητα είναι: Η ιστορία του μυθικού Ίκαρου με εικόνες – Τα παιδιά βάζουν τις εικόνες της ιστορίας στη σειρά. Μετά προγραμματίζουν το Beebot και αφηγούνται το μύθο
Από το μύθο του Ίκαρου μαθαίνουμε για το φαινόμενο της τήξης και πήξης των φυσικών σωμάτων. Στην αρχή παρατηρήσαμε τι συμβαίνει στο κερί όταν ανάβει και λιώνει( τήξη) και όταν σβήνει (πήξη).
Στη συνέχεια σε ποτηράκια με νερό ρίχνουμε αντικείμενα και τα τοποθετούμε στο ψυγείο. Βλέπουμε ότι γίνονται παγάκια( Πήξη). Βάζουμε τα παγάκια στο καλοριφέρ και παρατηρούμε ότι μετατρέπονται σε νερό(Τήξη)
Μετά τα παιδιά οδηγούν το Beebot πάνω σε εικόνες που δείχνουν τήξη ή πήξη κι εξηγούν τι παρατηρούν.
Σειρά έχει μία συνεργατική δραστηριότητα με το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αρεδιού. Οδηγήσαμε τον Ίκαρο στο Δαίδαλο, αποφεύγοντας τα εμπόδια ( θάλασσα και ήλιο)
Λεονάρντο ντα Βίντσι
Με τη βοήθεια του Ίκαρου γνωρίζουμε τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι τον πολύ σπουδαίο ζωγράφο, γλύπτη , μηχανικό, αρχιτέκτονα, επιστήμονα και εφευρέτη.
Στη συνέχεια γνωρίσαμε την “Αεροέλικα” του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και άλλες εφευρέσεις του: Ανεμόπτερο, Αλεξίπτωτο, Στολή Δύτη, Καταπέλτης…
Η δεύτερη αποστολή που μας ανέθεσε ο Ίκαρος είναι να με διάφορα υλικά να φτιάξουμε τη δική μας “Αεροέλικα” ή ένα ελικόπτερο. Έτσι παίρνουμε ένα τετράγωνο χαρτί, το διπλώνουμε σε 4 ίσα μέρη , κόβουμε μέχρι τη μέση και στο ένα κομμάτι κόβουμε αφήνοντας το μισό. Τοποθετούμε 2 συνδετήρες για βάρος και έτοιμη η Αεροέλικα να στριφογυρίζει στον αέρα! Τα παιδιά έκαναν δοκιμαστικές πτήσεις και διασκέδασαν αρκετά!
Οι κατασκευές των παιδιών από τα συνεργαζόμενα σχολεία αναρτήθηκαν σε https://wke.lt/w/s/SxYtrw
Στην επόμενη δραστηριότητα διαβάζουμε με την εφαρμογή QR Code Reader ,διαβάζουμε τον κώδικα
Αφού ανακαλύψαμε τι λέει ο κώδικας, βάλαμε τις εικόνες στη σωστή θέση και οδηγούμε το Beebot στις εφευρέσεις του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
Και αφού ο Δεκέμβριος είναι μήνας γιορτινός συναντηθήκαμε σε μια on line συνάντηση: τα παιδάκια του 4ου 2/θ Νηπιαγωγείου Φαρσάλων, 1ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας, 2ου Νηπιαγωγείου Ευκαρπίας και του Δημόσιου Νηπιαγωγείου Αρεδιού και τραγουδήσαμε τα κάλαντα, ζωγραφίσαμε μαζί και ανταλλάξαμε ευχές . Καλές γιορτές σε όλους!!!
Μονγκοφλιέ και Αρχή του Αρχιμήδη
Συνεχίζοντας τις δράσεις μας στο eTwinning έργο μας: ” From the mythical Icarous to Apollo 11 with STEM ” γνωρίζουμε τους αδελφούς Μονκγοφλιέ, τους εφευρέτες του αερόστατου, της Μονγοφλιέρας. Μαθαίνουμε ότι οι πρώτοι αεροναύτες ήταν μία πάπια, ένας κόκορας κι ένα πρόβατο
Ακόμη μέσα από βίντεο μαθαίνουμε τα μέρη του αερόστατου και ότι το μπαλόνι ή η αεροστατική σφαίρα περιέχει θερμό αέρα , που είναι ελαφρύτερος από τον ατμοσφαιρικό κι για αυτό μπορεί και πετάει.
φτιάχνουμε αερόστατα για το eTwinning
Η τρίτη αποστολή που μας αναθέτει ο Ίκαρος είναι να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας αερόστατο. Φτιάξαμε ένα όλοι μαζί και το αναρτήσαμε στο wakelet :https://wke.lt/w/s/BkVWNd
αλλά και από ένα ο καθένας για να πάρουμε στο σπίτι
Επίσης γνωρίσαμε τον Αρχιμήδη, τον μεγαλύτερο μαθηματικό και φυσικό της αρχαιότητας. Μάθαμε την Αρχή του Αρχιμήδη: Κάθε σώμα που βυθίζεται μέσα στο νερό δέχεται από αυτό μια δύναμη που ονομάζεται Άνωση. Είδαμε έτσι πως ο Αρχιμήδης βρήκε λύση στο αν η κορώνα του βασιλιά είναι από καθαρό χρυσάφι. Η Αρχή του Αρχιμήδη εφαρμόζεται και στα αερόστατα. Έτσι αν γεμίσουμε ένα μπαλόνι με αέριο ελαφρύτερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα, μπορούμε να πετύχουμε η δύναμη της άνωσης να είναι μεγαλύτερη από το βάρος του συστήματος μπαλόνι -αέριο και έτσι θα αρχίσει να ανυψώνεται.
Ακόμη ο Αρχιμήδης μας έμαθε ότι ένα σώμα βυθίζεται όταν το βάρος του είναι μεγαλύτερο από την Άνωση που δέχεται και σε περίπτωση που το βάρος του σώματος είναι μικρότερο από την Άνωση τότε το σώμα επιπλέει.Πειραματιστήκαμε κι εμείς με διάφορα υλικά και παρατηρούμε αν βυθίζονται ή αν επιπλέουν.
Στη συνέχεια παίξαμε Online ένα Board game με τους φίλους μας από το 2ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας : “Οδήγησε τους Montgolfier στο αερόστατο” Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία!!
Παίξαμε και ένα ωραίο παιχνίδι στο scratch : ” Το πιο γρήγορο αερόστατο”
Τέλος με τη βοήθεια του Beebot μαθαίνουμε τη Βύθιση και την επίπλευση. Οδηγούμε το Beebot σε όποια εικόνα θέλουμε και απαντάμε στην ερώτηση : Βυθίζεται ή επιπλέει!
Αδελφοί Ράιτ και Αμέλεια Έρχαρτ!
Συνεχίζοντας τις δράσεις μας στο eTwinning έργο μας «From the mythical Icarous to Apollo 11 with STEM» ο Ίκαρος μας γνωρίζει τους αδελφούς Ράιτ, τους εφευρέτες του πρώτου αεροπλάνου.
Ακόμη ο Ίκαρος μας δείχνει τα μέρη του αεροπλάνου.
Παρακολουθούμε βίντεο για να μάθουμε πως πετούν τα αεροπλάνα https://youtu.be/d_-ciiRpFno
Η τέταρτη αποστολή που μας ανέθεσε ο Ίκαρος ήταν να φτιάξουμε το δικό μας αεροπλάνο Χρησιμοποιήσαμε ρολά χαρτιού υγείας, χαρτόνια, διπλόκαρφα, ζωγραφίσαμε με πινέλα και δημιουργήσαμε τα δικά μας αεροπλάνα!!! Φτιάξαμε κι αεροπλάνα με πλαστελίνη! Είμαστε έτοιμοι να ταξιδέψουμε!!!
Αναρτήσαμε τις δημιουργίες μας σε padlet :https://padlet.com/olgapappa2/qbw46g49ioac
Με τη βοήθεια του Beebot διηγούμαστε την ιστορία των αδελφών Wright!
Puzzle game με τους αδελφούς Wright σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Αρεδιού!
Ο Ίκαρος μας γνωρίζει την Αμέλεια Έρχαρτ Αμερικανίδα πρωτοπόρο της αεροπορίας, συγγραφέα και υπέρμαχο των δικαιωμάτων των γυναικών
Ζωγραφίζουμε αεροπλάνα με την τεχνική Pixel Art ακουλουθώντας κάποιες οδηγίες. Αυτές οι μορφές τέχνης κατασκευάζουν εικόνες από μικρές έγχρωμες μονάδες παρόμοιες με τα pixels της σύγχρονης ψηφιακής πληροφορικής.
Παίζουμε συνεργατική τρίλιζα με τα παιδάκια του Δημόσιου Νηπιαγωγείου Αρεδιού! Περάσαμε τέλεια!!!
Ακόμη παίξαμε online παζλ με τους αδελφούς Ράιτ και το πρώτο αεροπλάνο
Ολοκλήρωση του eTwinning προγράμματος: ” From mythical Icarus to Apollo 11 with STEM”
Ένα ακόμη eTwinning που υλοποιήσαμε τη φετινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε.Στόχος του έργου ήταν να αυξήσει το ενδιαφέρον και την περιέργεια των παιδιών για το Stem, χρησιμοποιώντας διαφορετικά Stem, ρομποτικά παιχνίδια ( όπως Bee Bot, Kids First Coding & Robotics). Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, οι μαθητές μας γνώρισαν την ιστορική εξέλιξη των πτητικών μηχανών από την αρχαιότητα έως τον 20ο αιώνα. Ακόμη έμαθαν να προγραμματίζουν μικρά ρομπότ και μπόρεσαν να επικοινωνήσουν, να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν μέσω των Τ.Π.Ε. για την παραγωγή κοινού έργου, με μαθητές από 6 Νηπιαγωγεία στην Ελλάδα και 1 στην Κύπρο.
Μπορείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα , να δείτε τις δράσεις που υλοποιήσαμε στη διάρκεια του προγράμματος.
Παρακαλούμε τους γονείς να συμπληρώσουν το παρακάτω ερωτηματολόγιο για να αξιολογήσουν το έργο μας
https://forms.gle/eGuUkygUWqMRkszJ6
Ευχαριστούμε όλους για τη συνεργασία!