Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων κι στον θεματικό άξονα “Φροντίζω το περιβάλλον” υλοποιήσαμε το εργαστήριο ” Η φίλη μας η θάλασσα”.
Στόχοι του εργαστηρίου είναι :
- να γνωρίσουν τα οικοσυστήματα, την βιοποικιλότητα κι την τροφική αλυσίδα που υπάρχει στη θάλασσα.
- να γνωρίσουν τις υδάτινες ζώνες της θάλασσας.
- να γνωρίσουν τις αιτίες που προκαλούν την ρύπανση της θάλασσας.
- να υιοθετήσουμε κανόνες σωστής συμπεριφοράς στην παραλία.
Μέσα από τα εργαστήρια θα καλλιεργηθούν οι παρακάτω δεξιότητες:
Δεξιότητες Μάθησης
Κριτική σκέψη (Critical thinking)
Επικοινωνία (Communication)
Συνεργασία (Collaboration)
Δημιουργικότητα (Creativity)
Δεξιότητες Ζωής
Αυτομέριμνα
Κοινωνικές Δεξιότητες
Ενσυναίσθηση και ευαισθησία
Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία,
Δεξιότητες του Νου
Στρατηγική σκέψη
Επίλυση προβλημάτων
Ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμός
Δεξιότητες Τεχνολογίας
Πληροφορικός γραμματισμός
1ο εργαστήριο: Ανίχνευση της προ υπάρχουσας γνώσης των παιδιών.
Τα νήπια αρχικά ερωτήθηκαν σχετικά με το τί γνωρίζουν για τον υδάτινο κόσμο κι καταγράφηκαν σε ιστόγραμμα οι απόψεις τους.
Παρατηρήσαμε την υδρόγειο σφαίρα κι τον παγκόσμιο χάρτη κι παρατηρήσαμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της γης καλύπτεται από νερό.
Στη συνέχεια καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας τις απόψεις μας
2ο εργαστήριο: Γνωρίζω την βιοποικιλότητα της θάλασσας – Τροφική αλυσίδα.
Τα παιδιά γνωρίζουν την τροφική αλυσίδα και τις σχέσεις μεταξύ των θαλάσσιων οργανισμών . Τι σχέσεις έχουν μεταξύ τους , οι θαλάσσιοι οργανισμοί , τι θα γίνει εάν εξαφανιστεί ένα θαλάσσιο είδος; πώς θα επηρεαστούν τα υπόλοιπα;
Αφού γνωρίσαμε τη τροφική αλυσίδα, βάλαμε στη σωστή σειρά την τροφική αλυσίδα
Κινητικό παιχνίδι: Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στον χώρο και στην παύση της μουσικής βρίσκουν τη σειρά τους ανάλογα με την τροφική αλυσίδα.
Συμπληρώσαμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας
Παίξαμε το κουίζ αξιολόγησης για την τροφική αλυσίδα
3ο εργαστήριο: Γνωριμία με τις υδάτινες ζώνες
Στη θάλασσα υπάρχουν 5 υδάτινες ζώνες , από την επιφάνεια εώς το βαθύτερο μέρος των ωκεανών, στα 11 περίπου χιλιόμετρα , που έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, στις οποίες επικρατούν διαφορετικές συνθήκες πίεσης, φωτεινότητας και θερμοκρασίας . Κάθε ζώνη μπορεί να φιλοξενήσει διαφορετικούς οργανισμούς και θαλάσσια ζώα.
Οι εργασίες των παιδιών
Παίξαμε το τηλεπαιχνίδι αξιολόγησης για τις πελαγικές ζώνες.
Κατασκευές με ζωάκια της θάλασσας
Καβουράκια
Χταπόδια
Μέδουσες
4ο εργαστήριο: Ρύπανση
Μέσα από φωτογραφικό υλικό διαπιστώσαμε τις αιτίες ρύπανσης της θάλασσας, σκουπίδια στην ακτή, πετρελαιοκηλίδα, απόβλητα εργοστασίων κτλ.
Είδαμε βίντεο σχετικά με το θέμα.
Διαβάσαμε βιβλία
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε μια καθαρή θάλασσα κι μία θάλασσα μολυσμένη.
Παίξαμε το κουίζ αξιολόγησης για την καθαρή και μολυσμένη θάλασσα.
5ο εργαστήριο: Αναψυχή και τουρισμός
Ζωγραφίσαμε κανόνες για τους επισκέπτες των παραλιών
Ρομποτική και προστασία στη θάλασσα.
Αφού μιλήσαμε για τα μέτρα προστασίας στη θάλασσα , τα παιδιά οδήγησαν την μέλισσα ρομποτάκι στις εικόνε που δείχνουν τί χρειαζόμαστε για να προστατευτούμε στη θάλασσα