Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Αγγλικά

ergast

Αγαπητοί μας γονείς,

Σας καλωσορίζουμε στο νηπιαγωγείο μας και σας ευχόμαστε μια καλή και δημιουργική χρονιά.

Τη φετινή χρονιά 2021-2022 ξεκινούν τα “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” και τα Αγγλικά.

 

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων” ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες: Ζω καλύτερα- Ευ Ζην, Φροντίζω το Περιβάλλον, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ, Δημιουργώ και Καινοτομώ.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.

 Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης.
⇒ Επιμέρους Στόχοι:
◊ μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας,
◊ η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας,
◊ η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

⇒ Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι στοχοθετημένες δεξιότητες ομαδοποιούνται και καλλιεργούνται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας ως εξής:
♦ Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
♦ Β) Δεξιότητες ζωής
♦ Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
♦ Δ) Δεξιότητες του νου

 

Εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
(ΦΕΚ 3311/26-7-21)

Σκοπός της ενσωμάτωσης της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος του Νηπιαγωγείου – μεθοδολογικά και θεματικά – σε σχέση με τη γλωσσική και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων για
• την ενίσχυση της πολυγλωσσικής επίγνωσης, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και
• τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, βιωματικού χαρακτήρα.

Βασικές αρχές για την εισαγωγή αγγλικής στο νηπιαγωγείο
• Η διαδικασία εκμάθησης οποιασδήποτε γλώσσας επιτελείται με φυσικό και παιγνιώδη τρόπο.
• Έμφαση δίνεται στην προφορική γλώσσα: η καλλιέργεια του προφορικού λόγου είναι ο στόχος και όχι ο γραμματισμός.
• Η Αγγλική ή οποιαδήποτε πρόσθετη γλώσσα δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστό μάθημα στη νηπιακή ηλικία.
• Κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και τις δικές τους στρατηγικές εκμάθησης.
• Δεν μιλούμε για ρητή διδασκαλία ή εκμάθηση αλλά απόκτηση έμμεσα και υπόρρητα, ως «παράγωγο προϊόν» μιας διαδικασίας.

• Τα παιδιά μαθαίνουν φυσικά τη γλώσσα μέσα από το τραγούδι και το παιχνίδι που αγαπούν.
• Εστίαση στο νόημα.
• Έμφαση στην επικοινωνία-Για τα παιδιά ο προφορικός λόγος είναι η κύρια πηγή εκμάθησης νέων λέξεων αλλά και προτάσεων.
• Προώθηση της χρήσης της γλώσσας και όχι της ανάλυσής της.
• Έμφαση στη διαδικασία της μάθησης (και όχι στο αποτέλεσμα).
• Ισορροπία και ολιστική προσέγγιση.