5d7e022bfc88ea606725533249e32b08 XS 1

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Φροντίζω το περιβάλλον

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα: Οικολογία

Τίτλος: “Τα απορρίμματα μειώνω…ό,τι μπορώ ανακυκλώνω”

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά  για το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων και να έρθουν σε πρώτη επαφή με τις διαδικασίες της ανακύκλωσης στο σχολείο και το σπίτι.

Εργαστήριο 1ο: Γνωριμία με την ανακύκλωση

1η δραστηριότητα: διαβάζουμε το παραμύθι «Στων σκουπιδιών τη γειτονιά, έναν καιρό και μια φορά» και ακολουθεί συζήτηση πάνω στο θέμα της ανακύκλωσης

2η δραστηριότητα: πραγματοποιούμε μικρή έξοδο από το σχολείο μας και παρατηρούμε τους κάδους ανακύκλωσης που έχουμε έξω από το νηπιαγωγείο μας. Είδαμε από κοντά τον πράσινο κάδο, τον μπλε, τον μπλε με το κίτρινο καπάκι και τον καφέ. Συζητήσαμε, κάναμε παρατηρήσεις αλλά είχαμε και απορίες

3η δραστηριότητα: αποφασίσαμε να καλέσουμε τον υπεύθυνο της ΔΕΔΙΣΑ για να μας ενημερώσει σχετικά. Η επίσκεψη φαίνεται αναλυτικά εδώ

4η δραστηριότητα: στη συνέχεια συγκροτήσαμε την επιτροπή που θα είναι πλέον υπεύθυνη για την ανακύκλωση στο σχολείο μας και φυσικά όλοι είμαστε μέλη της. Δημιουργήσαμε και το δικό μας λογότυπο. Σύμβολό μας το δέντρο

431475365 3697866503873507 3606491741369773009 n

5η δραστηριότητα: ακολούθησε η δημιουργία του οικοκώδικα, σύμφωνα με τον οποίο θα διαχειριζόμαστε από εδώ και στο εξής τα απορρίμματα

οικοκωδικας

6η δραστηριότητα: και τώρα έχουμε αποστολή μαζί με τους γονείς μας! Εντοπίζουμε στον δρόμο, κατά τη διάρκεια μιας βόλτας με τους γονείς μας, κάδους, τους βγάζουμε φωτογραφία και μοιραζόμαστε το υλικό στην τάξη. Ενθουσιαστήκαμε φυσικά, όταν ανάμεσα στους γνωστούς μας κάδους ανακύκλωσης συμμαθητές μας εντόπισαν και φωτογράφισαν κάδο ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών, κάδο ανακύκλωσης μαγειρικών ελαίων αλλά και τον καινούριο μοβ κάδο για τα ενδύματα και τα υποδήματα

Εργαστήριο 2ο: Δημιουργία γωνιά ανακύκλωσης

1η δραστηριότητα: δημιουργούμε στο νηπιαγωγείο μας τη γωνιά της ανακύκλωσης. Ορίζουμε αρχικά τον χώρο που θα δημιουργηθεί και συζητάμε για το ποιους κάδους θα περιλαμβάνει. Με χαρτόκουτες και τέμπερες φτιάχνουμε έναν μπλε κάδο με μπλε καπάκι (για αλουμινένιες, πλαστικές, χάρτινες και από λευκοσίδηρο συσκευασίες), έναν μπλε κάδο με κίτρινο καπάκι (μόνο για έντυπο χαρτί και χαρτόκουτες) και έναν κίτρινο κάδο (για γυάλινα μπουκάλια). Στο νηπιαγωγείο μας υπήρχε ήδη ο κάδος της ΑΦΗΣ για τις μπαταρίες. Επίσης, ένα μεγάλο πλαστικό μπουκάλι το μετατρέψαμε σε κάδο για τα τα καπάκια και στο τέλος η γωνιά μας εμπλουτίστηκε με τον καφέ κάδο για τα οργανικά απόβλητα που μας έφερε ο Δήμος Χανίων.

2η δραστηριότητα: και όταν οι κάδοι μας ήταν έτοιμοι και τοποθετημένοι στη θέση τους συνθέσαμε και τη λέξη “ανακύκλωση” βάζοντας στη σειρά τα γράμματα της λέξης που είχαμε ήδη κόψει και ζωγραφίσει και τα κρεμάσαμε σε ένα σχοινάκι

3η δραστηριότητα: τα γράμματα της λέξης “ανακύκλωση” δημιουργήθηκαν και με την τεχνική του κολλάζ και κομματάκια από εφημερίδα 

ανακύκλωση

Και η γωνιά της ανακύκλωσης είναι έτοιμη…

20240220 145724

4η δραστηριότητα: και τώρα έχουμε καινούρια αποστολή: να αναλάβουμε δράση και να ξεκινήσει η ανακύκλωση. Εντοπίζουμε καθημερινά στο σπίτι μας συσκευασίες που ανακυκλώνονται, τις οποίες στη συνέχεια φέρνουμε στο σχολείο και αφού κάνουμε διαλογή και ταξινόμηση των διαφορετικών υλικών, τις τοποθετούμε στον αντίστοιχο κάδο

received 1503504660220631

5η δραστηριότητα: όταν οι κάδοι μας μέσα στο σχολείο γεμίσουν, τα παιδιά με τους γονείς τους παίρνουν το υλικό που έχει συγκεντρωθεί και το ρίχνουν στους αντίστοιχους κάδους ανακύκλωσης που βρίσκονται έξω από το σχολείο.

μεταφορά 

6η δραστηριότητα: στην ανακύκλωση συμμετέχει και το ρομποτάκι μας. Προγραμματίζουμε τη “μελισσούλα’ μας να φτάσει στον σωστό κάδο ανάλογα με το υλικό που κουβαλάει και θέλει να ανακυκλώσει. Άλλοτε μεταφέρει ένα πλαστικό μπουκάλι, άλλοτε ένα λερωμένο χαρτί κουζίνας και άλλοτε ένα κομμάτι χαρτόκουτα

 

Εργαστήριο 3ο: Δημιουργία ebook

1η δραστηριότητα: διαβάζουμε την ιστορία «Δεν είμαστε σκουπίδια» και συζητάμε σχετικά

20240611 151823

2η δραστηριότητα: αναδιηγούστε την ιστορία εστιάζοντας στα βασικά της σημεία και  καταγράφουμε την αναδιήγηση των παιδιών 

3η δραστηριότητα: ζωγραφίσουμε τις δικές μας εικόνες της ιστορίας που καταγράψαμε

4η δραστηριότητα: δίνουμε ψηφιακή μορφή στο βιβλίο μας


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Εργαστήριο 4ο: Δημιουργία ανακυκλωμένου χαρτιού

1η δραστηριότητα: δημιουργούμε ημερολόγιο ανακύκλωσης το οποίο συμπληρώνουμε σταδιακά με δείγματα χαρτιού κατά τη διαδικασία της δημιουργίας του ανακυκλωμένου χαρτιού.

ημερολόγιο ανακυκλωσης

2η δραστηριότητα: σκίζουμε χαρτάκια και τα βάζουμε σε λεκάνη με νερό. Παρατηρούμε και καταγράφουμε τις αλλαγές για τρεις μέρες στο ημερολόγιο μας.

395253dd 2348 4969 a216 c8c5258eff34

3η δραστηριότητα: ανακατεύουμε στον πολυκόπτη το χαρτί με το νερό και το απλώνουμε στη σήτα. 

4η δραστηριότητα: κάνουμε το ίδιο και με χαρτί που δεν έχουμε βάλει στον πολυκόπτη, αλλά το λιώσαμε με τα χέρια μας. Παρατηρούμε τις διαφορές.

428299318 1444945389770793 3558127542028344413 n

Εργαστήριο 5ο: Ζωγραφική σε ανακυκλωμένο χαρτί

1η δραστηριότητα: ατομική ζωγραφική στο ανακυκλωμένο χαρτί που φτιάξαμε εμείς με τη βοήθεια του πολυκόπτη.

2η δραστηριότητα: ομαδική ζωγραφική στο ανακυκλωμένο χαρτί που φτιάξαμε εμείς λιώνοντας το χαρτί με τα χέρια μας 

20240530 144237

Εργαστήριο 6ο: Ημέρα της Γης

1η δραστηριότητα: γιορτάζουμε την Ημέρα της Γης δημιουργώντας αφίσα με σύνθημα «Μειώνω το οικολογικό μου αποτύπωμα». Αρχικά φτιάξαμε τη γη με την τεχνική του κολλάζ και ανακυκλωμένο χαρτί

2η δραστηριότητα: στη συνέχεια με βάση το σύνθημά μας φτιάξαμε τα αποτυπώματά μας. Χεράκια από το μεγαλύτερο μέχρι το μικρότερο, καθώς έχουμε στόχο το μικρότερο αποτύπωμα! Οι παλάμες τοποθετήθηκαν γύρω από τη γη από τη μεγαλύτερη στην μικρότερη και η αφίσα μας είναι έτοιμη!

20240530 144204

 


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *