Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Υποενότητα: Αυτομέριμνα
Τίτλος: «Τον εαυτό μου γνωρίζω…ασπίδα προστασίας χτίζω»
Βασικός σκοπός του συγεκριμένου θεματικού κύκλου είναι η προσωπική και κοινωνικοσυναισθηματική ενδυνάμωση των παιδιών. Τα εργαστήρια εστιάζουν στην καλλιέργεια της αυτοαντίληψης που επιτρέπει στα παιδιά να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να κατανοήσουν τις δυνατότητές τους και να αναπτύξουν μια θετική αυτοεικόνα, στην απόκτηση συναισθηματικής επίγνωσης και τέλος στην καλλιέργεια δεξιοτήτων διαχείρισης των διαπροσωπικών τους σχέσεων.
Εργαστήριο 1ο: “Παρουσιάζω τον εαυτό μου! Γνωρίζω τους συμμαθητές μου!”
1η δραστηριότητα: το πρώτο στοιχείο του εαυτού μας που παρουσιάζουμε όταν θέλουμε να συστηθούμε είναι το «όνομά μας». Τα παιδιά στέκονται σε κύκλο και ένα-ένα με τη σειρά μπαίνει στο κέντρο, φωνάζει το όνομά του και οι υπόλοιποι επαναλαμβάνουν
2η δραστηριότητα: το αρχικό του ονόματός μας γίνεται εικαστικό έργο με ανακυκλωμένο χαρτί
3η δραστηριότητα: δημιουργούμε ψηφιακά το avatar του εαυτού μας, αφού πρώτα καταγράψουμε εξωτερικά στοιχεία του εαυτού μας, όπως το χρώμα των μαλλιών μας και των ματιών μας. Με τα avatar θα παρουσιαστούμε και στους καινούριους φίλους μας στο νέο etwinning έργο μας
4η δραστηριότητα: τα avatar γίνονται με γλωσσοπίεστρα, φιγούρες για κουκλοθέατρο. Οι μαθητές, ανά ζεύγη, μέσα από “συνέντευξη” δίνουν πληροφορίες για τον εαυτό τους. Ποιο είναι το αγαπημένο τους χρώμα, το αγαπημένο τους παιχνίδι, το αγαπημένο τους φαγητό, τι τους κάνει χαρούμενους, τι φοβούνται…
5η δραστηριότητα: συζητάμε για την οικογένεια μας και τα μέλη της
6η δραστηριότητα: ζωγραφίζουμε τα μέλη της οικογένειάς μας και το σπίτι μας. Το σπίτι παίρνει τη μορφή τρίπτυχου, τα μέλη της οικογένειάς μας γίνονται οι ήρωες και οι ιστορίες ξεκινάνε…
Εργαστήριο 2ο: “Δυνατότητες και προσδοκίες”
1η δραστηριότητα: Με αφορμή το παραμύθι “Ο δικός μου θησαυρός” συζητάμε για τις δυνατότητές μας και τις προσδοκίες μας. Τι μπορώ να καταφέρω; Σε τι είμαι πολύ καλός; Τι θα ήθελα να καταφέρω να κάνω στο μέλλον;
2η δραστηριότητα: Οι προσδοκίες μας και οι στόχοι μας γίνονται βέλη που κατευθύνονται στο κέντρο του στόχου
3η δραστηριότητα: ηχογραφούμε τους στόχους μας και δημιουργούμε μια διαδραστική αφίσα. Μπορείτε να πατήσετε πάνω στα μαύρα εικονίδια για να τους ακούσετε και εσείς.
Εργαστήριο 3ο: “Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου”
1η δραστηριότητα: φτιάχνουμε τέσσερα πρόσωπα από συνθετικό πηλό και απεικονίζουμε σε αυτά τα τέσσερα συνασθήματα: χαρά, λύπη, φόβος, θυμός
2η δραστηριότητα: μετά από συζήτηση χρωματίζουμε τα πρόσωπα των συναισθημάτων με κοινό χρώμα για κάθε συναίσθημα
3η δραστηριότητα: δημιουργούμε πίνακα διπλής εισόδου με τα ονόματά μας και τα συναισθήματα. Σε τακτά χρονικά διαστήματα μιλάμε για το συναίσθημά μας τη δεδομένη χρονική στιγμή και τοποθετούμε το πήλινο προσωπάκι μας στη σωστή θέση αιτιολογώντας το συναίσθημά μας
Εργαστήριο 4ο: “Εγώ και η ομάδα”
1η δραστηριότητα: διαβάζουμε το παραμύθι “Ένας για όλους κι όλοι για έναν” και συζητάμε για την μοναδικότητα του κάθε ήρωα και για την αξία της ομάδας
2η δραστηριότητα: αναδιηγούμαστε την ιστορία παίζοντας κουκλοθέταρο
3η δραστηριότητα: αποτυπώνουμε τον εαυτό μας σε ομαδική εργασία στον τοίχο. Ποια είναι η θέση μου μέσα στην ομάδα; Το έργο παραμένει στον τοίχο και εμπλουτίζεται.
4η δραστηριότητα: το εικαστικό έργο, με αποτυπωμένα τα μέλη της ομάδας μας, γίνεται ψηφιακό παζλ
Και εδώ με 24 κομμάτια
Εργαστήριο 5ο: “Θέτω τα όριά μου”
1η δραστηριότητα: παρουσιάζουμε εικόνες στα παιδιά (Οι εικόνες είναι από το εργαστήρι δεξιοτήτων “Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή. Προλαβαίνουμ τη βία πριν εμφανιστεί”). Περιγράφουν τι βλέπουν, πως αισθάνεται ο ήρωας, τι πιστεύουν ό,τι προηγήθηκε, τι πρέπει να κάνει ο ήρωας μετά και αν τα ίδια έχουν βρεθεί σε ανάλογη θέση
2η δραστηριότητα: Μέσα από ομαδικό παιχνίδι θέτει ο καθένας τα όρια του στον φυσικό χώρο. Λέμε “stop” όταν κάποιος μας πλησιάσει παραπάνω από όσο επιθυμούμε.
3η δραστηριότητα: συζητώντας στην ολομέλεια αναφέρουμε τι είναι αυτό που μας ενοχλεί εμάς στο σχολείο, τι δεν θέλουμε να μας κάνουν, πότε λέμε stop
4η δραστηριότητα: δημιουργούμε αφίσα με τις παλάμες μας να γίνονται ασπίδες προστασίας και να φωνάζουν stop σε ό,τι δεν μας αρέσει































