# SDC 22 – Scientix Stem Discovery Campaign 2022

Το 2022 STEM Discovery Campaign είναι μια κοινή ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που διοργανώνεται από την Scientix. Προσκαλούνται σχολεία, από όλη την Ευρώπη και από όλο τον κόσμο για να γιορτάσουν τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών. 

Το θέμα της φετινής καμπάνιας ήταν:

“STEM για όλους”

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στην εν λόγω καμπάνια με τη θεματική

“Τα πάντα γύρω από τη Σκιά”

στο scientix campaign 2022

 

Στόχοι: 

Κατά το σχεδιασμό του μαθήματος τέθηκαν οι στόχοι ώστε  οι μαθητές να μπορέσουν :

  • Να κατανοήσουν το μηχανισμό δημιουργίας της σκιάς
  • Να αντιληφθούν ότι η σκιά έχει διάφορες ιδιότητες σε σχέση με το χρώμα, το σχήμα και το μέγεθός της ανάλογα με τη θέση της φωτεινής πηγής και τον τρόπο που το φως διαχέεται επάνω στα αντικείμενα
  • Να αλληλεπιδράσουν με συγκεκριμένο διαδραστικό μαθησιακό αντικείμενο που θα αξιοποιηθεί από το αποθετήριο μαθησιακών αντικειμένων «Φωτόδεντρο»
  • Να πραγματοποιήσουν με επιτυχία δραστηριότητα εκπαιδευτικής ρομποτικής
  • Να συνεργαστούν αρμονικά μεταξύ τους και να οδηγηθούν σε μαθησιακά συμπεράσματα

 

Διδακτική Προσέγγιση:

Στη συγκεκριμένη διδασκαλία εφαρμόστηκε η προσέγγιση “STEM” μέσω της “Διερευνητικής Μάθησης” όπου ακολουθήθηκαν τα στάδια υλοποίησής της “Διερεύνηση, Ανάλυση – Μοντελοποίηση, Επέκταση – Αξιολόγηση”. Οι μαθητές είχαν τον έλεγχο και την αυτονομία του μαθησιακού σχεδιασμού και της εμπειρικής εφαρμογής ώστε να φτάσουν στον μετασχηματισμό της επιστημονικής τους γνώσης. Απέκτησαν μεταγνωστικές δεξιότητες μέσω της προσωπικής εμπλοκής στον ορισμό ερωτήματος, στη μελέτη και επίλυση του προβλήματος και στη γενίκευση αυτής της στρατηγικής, σε πραγματική διάσταση προβλημάτων .

 

Μαθησιακή Διαδικασία: 

Στα  παιδιά παρουσιάστηκε ο Μύθος του Αισώπου “Ο Γάιδαρος και η Σκιά του”. Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με το αναδυόμενο θέμα και πραγματοποιήθηκε ανίχνευση της προϋπάρχουσας γνώσης με το ψηφιακό εργαλείο Bubbl.us.

ghgh

 

Οι μαθητές διατύπωσαν τα ερευνητικά τους ερωτήματα ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία της διερεύνησης

  • Πως δημιουργείται η σκιά;
  • Έχουν όλοι σκιά;
  • Αλλάζει το σχήμα της σκιάς;
  • Αλλάζει το μέγεθος της σκιάς;
  • Τι χρώμα έχει η σκιά;

 

Έπειτα τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά. Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν κατά το στάδιο της διερεύνησης είναι:

  • Αλληλεπίδραση με το διαδραστικό μαθησιακό αντικείμενο https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10853 «Μηχανισμός σκιάς με τρεις φακούς», από το αποθετήριο μαθησιακών αντικειμένων, «Φωτόδεντρο». Με τη χρήση αυτού του λογισμικού (Technology) τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με φωτεινές πηγές, μεταβάλλοντας την απόστασή τους από το αντικείμενο και να δοκιμάσουν με αυτό τον τρόπο να δημιουργήσουν σκιές με διαφορετικά αντικείμενα ως εμπόδια.

df

 

  • Δημιουργία Σκιάς. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με διαφορετικές πηγές φωτός και προσπάθησαν να δημιουργήσουν σκιές με το σώμα τους και με διάφορα αντικείμενα (Science).

13 14

h g

m o

 

Κατά τη διαδικασία της ανάλυσης,  τα παιδιά ανέλυσαν τα δεδομένα (Maths) που είχαν προκύψει από τις δοκιμές και οδηγήθηκαν στην ερμηνεία και ανάδειξη των τελικών αποτελεσμάτων. Ακολούθησε συζήτηση  όπου καταγράφηκαν σε έναν πίνακα οι γενικοί κανόνες και τα συμπεράσματα που είχαν εξαχθεί από την πειραματική διαδικασία.

F

 

Κατά την επέκταση – αξιολόγηση, οι μαθητές παρακολούθησαν Θέατρο Σκιών και δημιούργησαν τη δική τους παράσταση σκιών. Κατασκεύασαν τα σκηνικά και τις φιγούρες (Engineering), συνεργάστηκαν, συμφώνησαν για τους διαλόγους και παρουσίασαν τη δική τους παράσταση.

5 6

b c

a f

e

 

Οι μαθητές πραγματοποίησαν επίσης, δραστηριότητα εκπαιδευτικής ρομποτικής και προγραμματισμού, με τη μορφή παιχνιδιού STEM. Τα παιδιά επιλέγοντας από κάρτες που απεικόνιζαν συγκεκριμένα σχήματα, είχαν ως στόχο να εντοπίσουν την αντίστοιχη σκιά του κάθε σχήματος, ώστε να οδηγήσουν το ρομποτάκι Beebot, προς τη σωστή κατεύθυνση. 

 

Ως αξιολόγηση της γνώσης που αποκτήθηκε, στα παιδιά δόθηκαν σχετικά φύλλα εργασίας. Επίσης οι  μαθητές κλήθηκαν να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους ή έναν αγαπημένο τους ήρωα και τη σκιά του (Art).

p q

r

 

Αγαπημένο τραγούδι που μας συντρόφευσε σε όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας:

Λάχανα και Χάχανα – Θέατρο Σκιών Ερμηνευτής: Ευγένιος Σπαθάρης Μουσική: Τάσος Ιωαννίδης Στίχοι: Ευγένιος Σπαθάρης

 

Εκπαιδευτικοί Δράσης

Μαρίζα Μανωλάκη, Μαίρη Τουφεγγοπούλου, Ειρήνη Παππά

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων