Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023 – 2024, το Νηπιαγωγείο υλοποίησε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning με θέμα την μέλισσα και τις επιπτώσεις που έχει η εξαφάνισή της στον πλανήτη μας.
Κύριος στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα, την ιδιαιτερότητα και την προσφορά της μέλισσας στο περιβάλλον και στον άνθρωπο, αλλά και να κατανοήσουν τις συνέπειες που θα είχε ο πλανήτης μας με την μείωση του πληθυσμού της μέλισσας.
Η προσέγγιση του συγκεκριμένου θέματος ξεκίνησε με την εξέταση των πρότερων γνώσεων και ιδεών που έχουν οι μαθητές/τριες για την μέλισσα.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες έμαθαν για τη διαδικασία της επικονίασης
και αφού γνώρισαν την ανατομία της μέλισσας, δημιούργησαν τις δικές τους μέλισσες.
Ακολούθως, έφτιαξαν τις κυψέλες των μελισσών,
(κυψέλες από πηλό)
καθώς και τον βιότοπό τους.
Οι μαθητές/τριες γνώρισαν και το προϊόντα της μέλισσας, όπως είναι το μέλι
ενώ στην συνέχεια δημιούργησαν μία αφίσα ευαισθητοποίησης για τις συνέπειες της εξαφάνισης της μέλισσας στον πλανήτη μας.
Με τη βοήθεια των Νηπιαγωγών, οι μαθητές/τριες έφτιαξαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με ερωτήσεις γύρω από τη ζωή των μελισσών
ενώ στο πλαίσιο της ρομποτικής, οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν και τις μελισσουλες ρομποτακια (beebot)
Η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος έγινε με την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος “Μέλι και μελισσοπεριπέτειες”, που υλοποιήθηκε την Παρασκευή 24 Μάϊου 2024 από την ομάδα “Πράματα & Θάματα” στον χώρο του Νηπιαγωγείου.
Η Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου και η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών της 1ης θέσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής παρουσίασαν αναρτημένο poster με την εξαιρετική δουλειά των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος e-Twinning που εκπονείται στο Νηπιαγωγείο, στο Διεθνές Συνέδριο της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο στο Kristianstand της Σουηδίας στις 25 & 26 Απριλίου του 2024.
Μετά το μακρινό της ταξίδι στην χώρα του Βορρά, η αφίσα επέστρεψε στο πνευματικό της “σπίτι”, όπου είχαν τη δυνατότητα να την θαυμάσουν οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών.