Ήρθε ο Λάζαρος..ήρθαν τα βάγια.

Αύριο  είναι το Σάββατο του Λαζάρου, μια γιορτή λίγες μέρες πριν το Πάσχα.

Ο Λάζαρος ήταν μαθητής του Χριστού. Μια μέρα όμως αρρώστησε βαριά και πέθανε. Οι αδελφές του ειδοποίησαν τον Ιησού ότι ο φίλος του είναι άρρωστος, αλλά εκείνος καθυστέρησε να έλθει. Στους μαθητές του είπε ότι ο φίλος του κοιμήθηκε και ότι θα πάει   να τον ξυπνήσει. Όταν έφθασε στη Βηθανία με τους μαθητές του, η μία αδελφή του Λάζαρου του παραπονέθηκε ότι αν ερχόταν εγκαίρως δεν θα πέθαινε ο αδελφός της. Τότε, ο Ιησούς δάκρυσε και με φωνή μεγάλη φώναξε: «Λάζαρε δεύρο έξω!» και ανάστησε τον Λάζαρο τέσσερεις ημέρες μετά τον θάνατό του.

Αυτή λοιπόν τη μέρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδας τα παιδιά φτιάχνουν «Λαζάρους» από ξύλα ή ξύλινες κουτάλες, ντυμένα με άσπρα πανιά ,στολισμένα με λουλούδια και τραγουδούν τα κάλαντα του Λαζάρου.

Εδώ θα  ακούσετε τα παραδοσιακά κάλαντα του λαζάρου της Σύρου

https://www.youtube.com/watch?v=lsWH0S9Vqyc

Και μια κατασκευή Λαζάρου από χαρτόνι με υλικά που έχετε στο σπίτι

 

Την ίδια μέρα συνηθίζεται να φτιάχνουν στα σπίτια τα «λαζαράκια».Είναι μικρά, αφράτα, ημίγλυκα ψωμάκια τα οποία έχουν το σχήμα ενός σπαργανωμένου ανθρώπου (όπως αναπαριστάνεται και ο Λάζαρος στις εικόνες) και συμβολίζουν την Ανάσταση του Λαζάρου.

 

Συνταγή για λαζαράκια (για όσους μεγάλους και μικρούς έχουν ..προτίμηση στη ζαχαροπλαστική)

  • 400 γρ. νερό, χλιαρό
  • 1 κ.σ. μαγιά ξηρή
  • 150 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική
  • 50 γρ. ελαιόλαδο
  • 1 κ.γ. κανέλα
  • 1/4 κ.γ. γαρίφαλο, σε σκόνη
  • 1/4 κ.γ. αλάτι
  • 800 γρ. αλεύρι γ.ο.χ.
  • 40 γαρίφαλα

 

Εκτέλεση

  • Στον κάδο του μίξερ, προσθέτουμε το νερό, τη μαγιά και τη ζάχαρη.
  • Ανακατεύουμε καλά με ένα σύρμα χειρός για να διαλυθεί και το αφήνουμε για 10 λεπτά μέχρι να ενεργοποιηθεί η μαγιά.
  • Προσθέτουμε το ελαιόλαδο, την κανέλα, το γαρίφαλο σε σκόνη, το κάρδαμο, το αλάτι και το αλεύρι.
  • Χτυπάμε με τον γάντζο σε μέτρια ταχύτητα για 8-10 λεπτά μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα και να δέσει το ζυμάρι.
  • Αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί σκεπασμένη με μια πετσέτα για 30 λεπτά.
  • Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170° C στον αέρα.
  • Αφού η ζύμη έχει ξεκουραστεί τη χωρίζουμε σε 20 μπαλάκια των 60 γρ. το καθένα.
  • Από το κάθε μπαλάκι ζυγίζουμε 50 γρ. για το σώμα και 10 γρ. για τα χεράκια.
  • Πλάθουμε το σώμα από τα Λαζαράκια σε μακρόστενο σχήμα,  φτιάχνουμε 2 χεράκια τα οποία περνάμε χιαστί από την πίσω μεριά για να καταλήξουν σε σχήμα Χ μπροστά.

 

Οδηγία προς γονείς:

Αν ξεκινήσετε να φτιάξετε τα λαζαράκια, γράψτε με μεγάλα γράμματα σε  χαρτί τη συνταγή για να τη «διαβάζουν» κατά την ώρα εκτέλεσης. Δώστε τους τη δυνατότητα να ζυγίζουν μαζί σας τα υλικά και να τα ρίχνουν στο μίξερ. Προτείνετε να μετρήσουν πόσα συνολικά υλικά θα χρειαστούν. Η ζαχαροπλαστική είναι μια δραστηριότητα που μπορεί να καλύψει και τη γλώσσα και τα μαθηματικά αλλά και την λεπτή κινητικότητα(ζύμωμα).

 

 

Σαν άλογο τρέχει, μα πόδια δεν έχει. Τι είναι; Ο αέρας…

Το παρακάτω ποίημα αναφέρεται στη διαμάχη του Ήλιου με τον Αέρα

Ο Ήλιος και ο Αέρας      Γεώργιος Δροσίνης

Ο Αέρας θύμωσε,

με τον Ήλιο μάλωσε.

Ο Αέρας έλεγε:

– Είμαι δυνατότερος!

Και ο Ήλιος έλεγε:

– Σε περνώ στη δύναμη!

Ένας γέρος άνθρωπος

με τη μαύρη κάπα του

στο χωράφι πήγαινε.

Ο Αέρας λάλησε:

– Όποιος έχει δύναμη

παίρνει από τον γέροντα

τη χονδρή την κάπα του!

Φύσησε, ξεφύσησε,

έσκασε στο φύσημα·

άδικος ο κόπος του.

Κρύωσε ο γέροντας

και διπλά τυλίχθηκε

στη χονδρή την κάπα του.

Mα κι ο Ήλιος λάλησε:

– Όποιος έχει δύναμη

παίρνει από το γέροντα

τη χονδρή την κάπα του!

Έφεξε ολόλαμπρος·

καλοσύνη σκόρπισε,

κι έβγαλε ο γέροντας

τη χονδρή την κάπα του.

Πάλι ξαναλάλησε:

– Άκουσε και μάθε το·

σε περνώ στη δύναμη,

γιατί πας με το κακό

κι εγώ πάω με το καλό!

(από το βιβλίο: Γεώργιος Δροσίνης, Παιδικά παραμύθια, Eκδότης Iωάν. N. Σιδέρης, χ.χ.)

 

 

Παρακολούθησε την ιστορία στο youtube ” ο βόρειος άνεμος και ο ήλιος”

https://www.youtube.com/watch?v=llRH5-pj_uo&t=247s

Ας πούμε λίγα λόγια για τον αέρα. Ο αέρας είναι απαραίτητος για τη ζωή στον πλανήτη, για τους ανθρώπους, τα ζώα και τα φυτά. Θυμάστε όταν μιλούσαμε για το διάστημα που είχαμε αναφέρει ότι στους υπόλοιπους πλανήτες δεν υπάρχει ζωή επειδή δεν υπάρχει αέρας; Οι αστροναύτες φορούν ειδικές στολές και κράνη που τους παρέχουν οξυγόνο, αέρα για να αναπνέουν. Όπως και οι δύτες. Όταν κάνουμε βουτιές κάτω από το νερό μπορούμε να μείνουμε λίγη ώρα, γιατί δεν υπάρχει αέρας και πρέπει να κρατήσουμε την αναπνοή μας.

Τον αέρα δεν μπορούμε να τον δούμε, δεν έχει κάποιο σχήμα ή χρώμα, κάποια γεύση ή οσμή. Μπορούμε να τον νιώσουμε στο δέρμα μας όταν φυσάει ( π.χ. φυσήξτε στο χέρι σας) και να δούμε τα αποτελέσματα που προκαλεί: τα κλαδιά και τα φύλλα των δέντρων που κουνιούνται, όπως και τα απλωμένα ρούχα. Και μπορούμε να τον ακούσουμε, ειδικά όταν είναι πολύ δυνατός, που μπορεί να ακούγεται και τρομακτικός… Σε κάποιες περιπτώσεις ωστόσο ακούγεται ευχάριστος και διασκεδαστικός. Μπορείς να σκεφτείς πότε; Όταν προέρχεται από κάποιο πνευστό μουσικό όργανο, όπως ένα φλάουτο ή μια φλογέρα.

Ο αέρας έχει δύναμη όπως είδαμε και στην ιστορία. Φούσκωσε ένα μπαλόνι, γέμισέ το δηλαδή με αέρα και χωρίς να το δέσεις άφησέ το. Τι θα γίνει; Το μπαλόνι θα πάει πολύ μακριά ή ψηλά και πολύ γρήγορα! Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν πολύ συχνά τη δύναμη του αέρα. Δες τις παρακάτω εικόνες. Μπορείς να περιγράψεις τη χρησιμότητα του αέρα; (Με τη βοήθεια ενός ενήλικα αν χρειαστεί).

 

Υπάρχουν πολλές λέξεις/ονομασίες που αναφέρονται στον αέρα, ανάλογα με την ένταση και την διεύθυνσή του. Στην ιστορία μας ο αέρας είναι ο βοριάς, ο κρύος άνεμος που φυσάει από το Βορρά. ΕΡΩΤΗΣΗ: Θυμάσαι σε ποια ιστορία τον είχαμε συναντήσει ξανά; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: στη γενναία αμυγδαλιά! Μπορείς να σκεφτείς σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη αέρας ή άνεμος;

  

  

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Ζωγράφισε ό,τι σου άρεσε από την ιστορία και το ποίημα. Γράψε τον τίτλο Ο ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΕΡΑΣ
  • Φτιάξε τη λέξη ΑΕΡΑΣ με πλαστελίνη
  • Παρακολούθησε   στο φωτόδεντρο το πείραμα απόδειξης της ύπαρξης του αέρα (κλικ στο πρώτο εικονίδιο δίπλα στο ΄ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ΄) Δοκίμασε να το κάνεις κι εσύ!
  • Κατασκευή: φουρφουράκι. Χρησιμοποίησε ένα τετράγωνο χαρτί, χρωμάτισέ το, φτιάξε γραμμές, βούλες ή ό,τι άλλο θες. Δες πως θα το κατασκευάσεις  πηγαίνοντας εδώ: (αντί για γλωσσοπίεστρο μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα μολύβι/ξυλομπογιά)
  • Ας παίξουμε …φυσώντας αέρα: σε ένα χαμηλό τραπέζι φτιάχνουμε μία «πίστα». Χρησιμοποιούμε τουβλάκια ή άλλα αντικείμενα για να φτιάξουμε ένα τοίχωμα γύρω γύρω ώστε να μην πέφτει κάτω το μπαλάκι. Αφήνουμε ένα μικρό άνοιγμα και τοποθετούμε ένα πλαστικό ποτήρι (κολλάμε με ταινία) στην άκρη του τραπεζιού. Μπορούμε να προσθέσουμε εμπόδια σταδιακά για να γίνει πιο δύσκολο. Στόχος μας είναι να κατευθύνουμε το μπαλάκι για να μπει στο ποτήρι φυσώντας το με ένα καλαμάκι. Βασικός κανόνας: δεν πιάνουμε το μπαλάκι με τα χέρια. Χρησιμοποιούμε μικρό και ελαφρύ μπαλάκι, όπως πον πον, ή μπορούμε εναλλακτικά να φτιάξουμε ένα από αλουμινόχαρτο ή χαρτί.
  • Ας παίξουμε …ρουφώντας αέρα: κόβουμε μικρά κομμάτια από χαρτί και τα μετακινούμε ρουφώντας τα με ένα καλαμάκι. Θα χρειαστούμε ένα πιάτο. Σκορπίζουμε τα χαρτάκια στο τραπέζι και προσπαθούμε να βάλουμε όσα περισσότερα μπορούμε στο πιάτο. Στο τέλος τα μετράμε. Καλή διασκέδαση!!!

  • Αν θες στείλε φωτογραφίες από τις δημιουργίες σου για να τις μοιραστείς με τους φίλους σου(στο e mail του σχολείου: mail@4nipermoup.kyk.sch.gr και θα αναρτηθούν στο παρόν ιστολόγιο).

 

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Το Εθνικό Θέατρο, διαθέτει στην  σελίδα του ψηφιοποιημένες πολλές και καλές παιδικές θεατρικές παραστάσεις, προηγούμενων ετών, σκηνοθετημένες από γνωστούς καλλιτέχνες, όπως η Κάρμεν Ρουγγέρη, η Μαριάννα Τόλη κ.α., τις οποίες μπορείτε να απολαύσετε είτε ηχητικά είτε μέσω βίντεο.

Μπορείτε να επισκεφθείτε, λοιπόν, το ψηφιοποιημένο αρχείο του εθνικού θεάτρου και να απολαύστε online, μαζί με τα παιδιά σας, την «Ωραία Κοιμωμένη» και τον «Τσάρο με τη μακριά γενειάδα» της Κάρμεν Ρουγγέρη, τον «Γύρο του Κόσμου σε 80 ημέρες» της Μαριάννας Τόλη και τον «Δον Κιχώτη» του Σταύρου Τσακίρη.

* Στα δεξιά της κάθε παράστασης, εκεί που αναφέρεται το «Οπτικοακουστικό Υλικό», θα δείτε και θα επιλέξετε τις δυνατότητες που δίνει η κάθε παράσταση (ήχου ή βίντεο).

Ας παίξουμε με την τεχνική του Oριγκάμι..

 

 

Με ένα απλό κομμάτι χαρτί που έχουμε σπίτι τα παιδιά με λίγη βοήθεια στην αρχή και μετά μόνα μπορούν να κάνουν χαρτοδιπλωτική που βοηθάει πολύ στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας.

Ψυχοκινητικά Παιχνίδια εσωτερικού χώρου

 

1.Ποιος θα γελάσει πρώτος;

Σε αυτό το παιχνίδι οι παίκτες έρχονται ο ένας αντίκρυ του άλλου. Πρόσωπο με πρόσωπο. Ο κάθε παίκτης έχει κάποιο χρόνο στη διάθεση του να κάνει τον άλλο παίκτη να γελάσει χωρίς να τον ακουμπήσει και να χρησιμοποιήσει κανένα υλικό ή αξεσουάρ μεταμφίεσης.

 

  1. Που είμαι;

Στο συγκεκριμένο παιχνίδι ο ένας παίκτης κλείνει τα μάτια του και μετρά ως το 10. Ο άλλος παίκτης κρύβεται σε ένα μέρος του σπιτιού. Μόλις ο παίκτης με τα κλειστά μάτια τελειώσει το μέτρημα κρατάει τα μάτια του κλειστά και λέει δυνατά ΣΤΟΠ. Ο παίκτης που έχει κρυφτεί τον καθοδηγεί με την φωνή του να ακούσει που κρύβεται ώστε να μαντέψει το σημείο.

 

  1. Βρες τι είμαι!

Οι παίκτες μιμούνται με την φωνή τους ζώα, ήχους από την καθημερινότητα ή πράγματα και ο άλλος παίκτης πρέπει να βρει τι μιμείται ο άλλος παίκτης.

 

  1. Βρίσκω το χρώμα.

Σε αυτό το παιχνίδι όλοι ακολουθούν τις οδηγίες του αρχηγού για το ποια κατεύθυνση θα πάρουν. Ο αρχηγός τους λέει να βρουν στον χώρο κάτι που να έχει χρώμα μπλε, κίτρινο, άσπρο κλπ. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσουν τα αντικείμενα στον χώρο!

 

5.Ο Πασχάλης είπε!

Το κλασικό παιχνίδι με τις ανάποδες οδηγίες το οποίο ονομάσαμε έτσι καθώς ο αγαπημένος μας ήρωας είναι ο Πασχάλης! Ο ενήλικας δίνει οδηγίες π.χ. Ο Πασχάλης είπε τα χέρια πάνω, κάτω, δεξιά αριστερά, ή σε μέρη του σώματος κλπ. Το παιδί πρέπει να συγχρονίζει τις κινήσεις του με την οδηγία ενώ ο ενήλικας πρέπει να κάνει αντίθετες κινήσεις!

 

 

 

Ας παίξουμε με αριθμούς

Παιχνίδι 1ο

Υλικά για το παιχνίδι

Χαρτί ή χαρτόνι,φασόλια ή ρεβύθια,μια λαβίδα ή μανταλάκι (αν υπάρχει)

Τα παιδιά κόβουν τα φύλλα με ψαλιδάκι,γίνεται αρίθμηση και ξεκινάει το παιχνίδι βάζοντας σε κάθε φύλλο τον ανάλογο αριθμό σπόρων μετρώντας.

Σημείωση:Στο συγκεκριμένο παιχνίδι εκτός από τα μαθηματικά επιτυγχάνεται η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας(τα παιδιά θα κόψουν με ψαλίδι και θα πιάσουν τα φασόλια με την λαβίδα)

 

Παιχνίδι 2ο « Οι Σακούλες των αριθμών»

Υλικό : Χάρτινα σακουλάκια(μπορείτε να διπλώσετε χαρτί Α4 και να το κολλήσετε στις άκρες φτιάχνοντας σακουλάκια.

Οδηγίες προς γονείς: Σχεδιάζετε σε μεγάλο μέγεθος τους αριθμούς και τα παιδιά τους διακοσμούν  όπως φάνεται και στην εικόνα.Μετά θα πρέπει σε κάθε σακουλάκι να βάλουν  αντικείμενα ανάλογα με τον αριθμό.Τα αντικείμενα δεν είναι απαραίτητο να είναι ίδια.

Μια προέκταση του παιχνιδιού είναι να βάλετε τα παιδιά στη διαδικασία να κάνουν προσθαφαιρέσεις.π.χ. ας βγάλουμε από το σακουλάκι με τον αριθμό 5 ένα αντικείμενο,πόσα έμειναν; Ή ας προσθέσουμε ένα αντικείμενο,πόσα έγιναν;

Σημείωση: Για τα προνήπια περιορίστε το παιχνίδι ως τον αριθμό  5 αρχικά ,ενώ τα νήπια μπορούν να προσπαθήσουν και μέχρι τον αριθμό 10.

Ας διαβάσουμε ένα παραμύθι..

Αφού δεν είμαστε σχολείο για να δανειστούμε βιβλία,ας πάμε στην ιστοσελίδα

του μικρού αναγνώστη για να διαβάσουμε  την ιστορία

Ο ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΔΕΨΟΥΝ στη σελίδα του “μικρού αναγνώστη”

Οδηγία προς τους γονείς:

  • Μετά την αφήγηση της ιστορίας,κάνουμε ερωτήσεις για την κατανόηση του κειμένου,τί τους έκανε εντύπωση,τί ένιωθε ο σκαντζόχοιρος όταν δεν είχε αγκάθια και όταν απέκτησε,αν ήσουν σκαντζόχοιρος θα ήθελες να έχεις αγκάθια ή όχι και γιατί).
  • Μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να σκεφθεί πρόσωπα που θα ήθελε να παίξει,να αγκαλιάσει ή να χαιδέψει αλλά τώρα δεν μπορεί γιατί ακολουθούμε το «μένουμε σπίτι».
  • Μπορεί να ζωγραφίσει ό,τι του άρεσε από το παραμύθι ή τα πρόσωπα που θυμήθηκε και δεν είναι κοντά του.
  • Μπορεί να φτιάξει τον δικό του σκαντζόχοιρο με διάφορα υλικά που μπορεί να υπάρχουν στο σπίτι π.χ. με πλαστελίνη και για αγκάθια διάφορους σπόρους ή ζυμαρικά ή κομμάτια από πλαστικά καλαμάκια ή να τον κατασκευάσει σε χαρτόνι που θα κόψει και να χρησιμοποιήσει δακτυλομπογιές και τις παλάμες του που θα γίνουν αγκάθια.

Ένα γράμμα,μια ιστορία..

Όλους τους μήνες ως τώρα,μάθαμε μερικά γράμματα και το κυριότερο μάθαμε να γράφουμε το όνομά μας και να το αναγνωρίζουμε ανάμεσα σε πολλά!!

Ευκαιρία τώρα να θυμηθούμε μερικά γράμματα μέσα από τις ιστορίες των γραμμάτων που θα σας βάλουν οι γονείς σας να ακούσετε στον υπολογιστή αλλά θα μπορέσετε να διαβάσετε και στο κείμενο..και στη συνέχεια ..να παίξετε λίγο με αυτά.

Οδηγίες προς τους γονείς:

  • Προτείνετε στα παιδιά να ακούσουν το αρχικό γράμμα του ονόματος τους και να θυμηθούν και το αρχικό γράμμα του ονόματος ενός φίλου τους και να το ακούσουν και αυτό.
  • Μπορείτε να βάλετε στο δάπεδο ένα σκοινί ή χαρτοταινία και να περπατήσουν τα παιδιά το γράμμα σαν διαδρομή
  • Μπορείτε να το σχεδιάσετε σε ένα μεγάλο χαρτί και να το χωρίσετε σε κομμάτια με γραμμές και να κάνουν σε κάθε κομμάτι γραφισμούς(+,-,ο,/, και πολλά άλλα σχέδια)ή να κάνουν κολλάζ
  • Προτείνετε στα παιδιά να βρουν μέσα στην ιστορία όλες τις λέξεις που αρχίζουν από το ίδιο γράμμα με το δικό τους και να τις καταγράψετε σε ένα χαρτί,φτιάχνοντας μια λίστα και ίσως ζωγραφίζοντας δίπλα την εικόνα του αντικειμένου ,όπου αυτό είναι εφικτό.
  • Έτσι θα δημιουργήσουν ένα λεξικό που μπορεί το επόμενο διάστημα να το «μεγαλώσουν»και με άλλα γράμματα.
  • Μπορείτε να ψάξετε σε εφημερίδες ή περιοδικά (εφόσον υπάρχουν στο σπίτι)και τα παιδιά να εντοπίσουν και να κόψουν λέξεις που αρχίζουν από αυτό το γράμμα

 

Όλες αυτές είναι ιδέες που σας προτείνονται,ίσως κάνετε κάποιες,ίσως κάποιες άλλες,ίσως όλες,ίσως μαζί με τα παιδιά βρείτε μια άλλη ιδέα και την υλοποιήσετε!

θα βρείτε το «Ένα γράμμα,μια ιστορία»στο youtube

https://www.youtube.com/watch?v=266f39_Fers&feature=share&list=PL347F1F33BFE8AF9B

Εδώ θα βρείτε τον σύνδεσμο για το e-book «ένα γράμμα,μια ιστορία»

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι συγκεκριμένες ιστορίες με τα γράμματα είναι ένα υλικό που μπορείτε να το δουλεύετε και το προσεχές διάστημα με τα παιδιά και είναι σημαντικό  να έχετε κατά νου ότι καλό είναι να μην παρακολουθήσουν άμεσα όλα τα γράμματα γιατί θα μπερδευτούν από τα πολλά σύμβολα και τις εικόνες ,κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγουμε!!!

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΖΥΜΕΣ ΜΕ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

 

ΣΠΙΤΙΚΗ ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ

Μία εύκολη συνταγή για τη δημιουργία πλαστελίνης, που μπορούν να κάνουν τα ίδια τα παιδιά στο σπίτι είναι η ακόλουθη:

  • 2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • ½ κούπα αλάτι
  • 1 ½ κούπα βραστό νερό
  • 2 κουταλιές της σούπας λάδι
  • Χρώματα ζαχαροπλαστικής (προαιρετικά)

Ανακατεύουμε τα υλικά σε ένα μεγάλο μπολ ή λεκάνη μέχρι να γίνει μία μάζα η οποία δεν θα κολλάει στα χέρια μας. Μετά είμαστε έτοιμοι να παίξουμε!

 

 

 ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΑΛΑΤΟΖΥΜΗ

  • Αλεύρι για όλες τις χρήσεις. Όχι αυτό που φουσκώνει.
  • Αλάτι ψιλό. Σε σακουλάκι δεν χρειάζεται το δοχείο.
  • Νερό βρύσης.
  • Τέμπερες.
  • 1-2 πινέλα λεπτά
  • Μερικά κουπάτ για να κόψουμε τη ζύμη σε σχήματα
  • 1-2 μέτρα λαδόκολλα. Και για να μην κολλάει η αλατοζύμη στο τραπέζι αλλά και για να μην κολλήσει στο ταψάκι.

 

 

Η δόση είναι: 3 κούπες αλεύρι, 1 κούπα αλάτι και 1 κούπα νερό

Ψήσιμο σε προθερμασμένο φούρνο στους 160-170 βαθμούς για 15-20 λεπτά αν είναι λεπτές σαν κουλουράκια οι κατασκευές σας ή περισσότερο αν είναι πιο χοντρά.  Καλό είναι να τα σκεπάσετε με ένα αλουμινόχαρτο και να έχετε το νου σας για να μην αρπάξουν”.

Επίσης πολύ όμορφες γίνονται και οι «χάντρες». Κάνουμε ένα μικρό μπαλάκι και περνάμε το πινέλο (από την ανάποδη πάντα) για να ανοίξει η τρύπα από την μια άκρη ως την άλλη. Καλό είναι να γίνει 2-3 φορές αυτό γιατί άμα ψηθεί και μετά δύσκολα να ανοίξει.

 

ΣΗΜ:1.Τις συγκεκριμένες ζύμες μπορείτε να τις δουλεύετε μαζί με τα παιδιά σε όλο το διάστημα που βρίσκονται μακριά από το σχολείο και όχι απαραίτητα και μόνο μία φορά,γιατί εκτός από δημιουργικότητα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας,

2.Μπορείτε να κάνετε και κρεμαστά μόμπιλ με τα αντικείμενα που θα φτιάξουν τα παιδιά