Παιχνίδια για τις αισθήσεις..και όχι μόνο!

 1.«Μάντεψε Ποιος..»

Κολλήστε με ταινία στην πλάτη του κάθε παιδιού μία μικρή κάρτα με την φωτογραφία ενός ζώου ή ενός αντικειμένου. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, κάθε παιδί πρέπει να κάνει ερωτήσεις που μπορούν να απαντηθούν μόνο με «ναι» ή «όχι» ώστε να καταφέρει τελικά να μαντέψει τι απεικονίζεται στην κάρτα της πλάτης του. Βοηθήστε τους μικρούς παίκτες σας εξηγώντας τους ότι μπορούν να αρχίσουν το παιχνίδι κάνοντας για πρώτη ερώτηση «Είμαι κάποιο ζώο ή αντικείμενο;». Στο τέλος κάθε παιδί λέει με την σειρά του τι νομίζει ότι είναι.

2.«Τι σου γράφω;»: Γράψτε με το δάκτυλό σας ένα γράμμα στην πλάτη του και ζητείστε του να σας πει ποιο από τα γράμματα που έχει μπροστά του γράψατε.

3.«Σκέφτομαι και κολλάω»: Κολλήστε post it χαρτάκια σε οτιδήποτε στην κουζίνα αρχίζει από το γράμμα που λέτε στο παιδί

4.«Περπατώ-λεξο»: Περπατάει σε χαρτάκια με γράμματα στο πάτωμα για να φτιάξει τη λέξη…….(που υπάρχει γραμμένη σε χαρτί-ή όχι)

5.«Ο Ακροβάτης»: Βάλτε στο πάτωμα ένα σχοινάκι σε καμπυλοειδή πορεία και περπατείστε πάνω του χωρίς να βγείτε έξω.

6.«Ο Καλτσό-γαντος»: Κάντε τις κάλτσες γάντια και προσπαθήστε να πιάσετε όσο περισσότερες φακές μπορείτε

7.«Γεύομαι στα τυφλά»: Παίξτε με φαγώσιμα είδη «τι είναι αυτό που τρως;» με κλειστά τα μάτια.

8.«Διάνα»: Κολλήστε ένα στόχο στον τοίχο και προσπαθήστε να τον πετύχετε με μία κάλτσα που έχετε βάλει μέσα φακές.

9.Σκιές: Πριν τον ύπνο, μπορούμε να παίξουμε δημιουργώντας σκιές με ένα φακό και τα χέρια μας. Το φεγγάρι, ο σκύλος, το πουλί κ.α.

10.Κρυμμένος θησαυρός: Τυλίγουμε σε αλουμινόχαρτο παιχνιδάκια π.χ. λίγα τουβλάκια και τα κρύβουμε στο σπίτι (όχι πολύ καλά για να μπορούν τα παιδιά να βρουν το θησαυρό). Τα εφοδιάζουμε με φακούς και τσαντάκια και “Το κυνήγι του θησαυρού ξεκινάει”!(Καλό είναι το παιχνίδι να πραγματοποιηθεί προς το βράδυ ώστε να είναι λιγότερο το φως και να ..χρησιμοποιηθούν οι  φακοί.)

11.Παιχνίδι “μυρωδιάς και γεύσης”: Παίρνουμε μπουκάλια και βαζάκια με διαφορετικές γεύσεις και μυρωδιές (π.χ. καφές, λεμόνι, ξύδι, μαρμελάδα ή μέλι και κολόνια). Λέμε στο παιδί να κλείσει τα μάτια ή του τα κλείνουμε με ένα μαντίλι εάν νιώθει άνετα. Ανοίγουμε ένα βάζο τη φορά, το παιδί μυρίζει τη μυρωδιά και την ονοματίζει. Αφού τα βρει ή τα μάθει όλα, του δίνουμε να δοκιμάσει με ένα κουταλάκι και να μαντέψει πάλι ποια γεύση δοκίμασε.

12 “Διαστημοταξίδια”: μπαίνουμε όλοι κάτω από ένα τραπέζι και το ονομάζουμε “διαστημόπλοιο”. Κάνουμε την πρώτη στάση στον “πλανήτη που χοροπηδούν” και μόλις βγούμε από το διαστημόπλοιο χοροπηδάμε παντού. Ξαναμπαίνουμε στο διαστημόπλοιο και πάμε σε άλλον πλανήτη. Στον “Γελαστό”. Βγαίνουμε από το διαστημόπλοιο και ξεκαρδιζόμαστε. Επόμενη στάση ο πλανήτης που χορεύουν. Μετά ο πλανήτης που τραγουδούν, που κλαίνε, που κρυώνουν και ούτω καθ’ εξής.

Καλή διασκέδαση!