Το πρωί της Τετάρτης 7 Μαΐου, το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης άνοιξε τις πόρτες του στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Ovidius High School. Μια θερμή υποδοχή περίμενε τους φιλοξενούμενούς μας από τον διευθυντή του σχολείου, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μας, επισφραγίζοντας την ατμόσφαιρα φιλίας και συνεργασίας.
Η επίσκεψη ξεκίνησε στην αίθουσα των εκπαιδευτικών, όπου είχε ετοιμαστεί ένας πλούσιος μπουφές, προσφέροντας μια ευχάριστη ευκαιρία για συζήτηση και γνωριμία μεταξύ των μελών των δύο σχολείων. Στη συνέχεια, οι φιλοξενούμενοί μας ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου μας, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το γυμναστήριο, τις αίθουσες διδασκαλίας, το εργαστήριο πληροφορικής, το εργαστήριο φυσικών επιστημών και τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις του σχολείου μας.
Η κορύφωση της επίσκεψης στο σχολείο ήταν η συνάντηση των μαθητών των δύο σχολείων σε μια αίθουσα. Εκεί, οι μαθητές, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, παρουσίασαν με τη σειρά τα σχολεία τους, αναδεικνύοντας τις δράσεις, τα προγράμματα και τη δομή τους. Η ανταλλαγή πληροφοριών ήταν ζωηρή και γεμάτη ενδιαφέρον, δημιουργώντας γέφυρες επικοινωνίας και κατανόησης.
Η συνάντηση επισφραγίστηκε με την ανταλλαγή συμβολικών δώρων, μια χειρονομία φιλίας και αλληλεγγύης, και με την απαθανάτιση της στιγμής σε μερικές “οικογενειακές” φωτογραφίες, λίγο πριν οι φιλοξενούμενοί μας συνεχίσουν με τις υπόλοιπες προγραμματισμένες δράσεις της ημέρας στην πόλη μας.
Η συνέχεια επεφύλαξε μια αξέχαστη εμπειρία, που έζησε η ομάδα των μαθητών και των εκπαιδευτικών του Ovidius High School και του 4ου ΓΕΛ Ξάνθης κατά την επίσκεψή τους στη μαγευτική λίμνη Βιστωνίδα. Η εκδρομή περιλάμβανε την περιήγηση στο γραφικό μοναστήρι του Αγίου Νικολάου και την ιστορική εκκλησία της Παναγίας της Παντάνασσας, δύο θησαυρούς που στέκονται μέσα στα ήρεμα νερά της λίμνης.
Αφού θαύμασαν την απαράμιλλη φυσική ομορφιά του τοπίου, οι μαθητές του Ovidius High School, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, προχώρησαν σε μια άκρως ενδιαφέρουσα επιστημονική δραστηριότητα: την ανάλυση νερού της λίμνης. Με ενθουσιασμό, οι Ρουμάνοι μαθητές εξήγησαν βήμα προς βήμα τη διαδικασία στους Έλληνες συμμαθητές τους, μετατρέποντας το πείραμα σε μια κοινή μαθησιακή εμπειρία.
Η διαδικασία ανάλυσης περιελάμβανε την καταγραφή γεωγραφικών συντεταγμένων, τη μέτρηση της θερμοκρασίας του νερού και του φωτισμού, την καταγραφή των περιβαλλοντικών παραγόντων όπως η διεύθυνση και η ταχύτητα του ανέμου και η υγρασία, καθώς και τη χρήση εξειδικευμένων συσκευών για τη μέτρηση του pH, της αλατότητας, της ηλεκτρικής αγωγιμότητας και της θολότητας. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν οι χρωματιστές συσκευές σε σχήμα αυγού που χρησιμοποιήθηκαν για τη μέτρηση των νιτρικών, νιτρωδών και φωσφορικών αλάτων, τις οποίες οι Ρουμάνοι μαθητές είχαν χαριτωμένα ονομάσει “Ο μωβ πιγκουίνος”, “Ο πορτοκαλί πιγκουίνος” και “Ο πράσινος πιγκουίνος”.
Όλες οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν μεθοδικά, με στόχο την κατανόηση της σύνδεσης μεταξύ των περιβαλλοντικών παραγόντων και της ποιότητας του νερού. Η δραστηριότητα συνδύασε την επιστημονική γνώση με την πρακτική εφαρμογή και την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών, προσφέροντας παράλληλα άφθονο γέλιο και νέες, πολύτιμες πληροφορίες.
Μετά την ενδιαφέρουσα εμπειρία στη λίμνη Βιστωνίδα, η ομάδα των μαθητών και των εκπαιδευτικών του Ovidius High School και του 4ου ΓΕΛ Ξάνθης πραγματοποίησε ένα συναρπαστικό ταξίδι στην ιστορία, επισκεπτόμενη το Αρχαιολογικό Μουσείο Αβδήρων.
Το μουσείο φιλοξενεί μοναδικά ευρήματα που μαρτυρούν την πλούσια ιστορία της αρχαίας πόλης των Αβδήρων, μιας από τις σημαντικότερες αποικίες των Ιώνων στην αρχαία Θράκη. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν εντυπωσιακά εκθέματα, όπως αρχαία αγγεία, νομίσματα, κοσμήματα και εργαλεία, που χρονολογούνται από την προϊστορική έως τη ρωμαϊκή εποχή.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η ιστορία των αρχαίων Αβδήρων, μιας πόλης που άκμασε χάρη στο εμπόριο και τη γεωργία, και που υπήρξε γενέτειρα μεγάλων πνευματικών μορφών. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο Δημόκριτος, ο σπουδαίος προσωκρατικός φιλόσοφος που διατύπωσε την ατομική θεωρία, μια ιδέα επαναστατική για την εποχή της και με τεράστια επιρροή στην εξέλιξη της επιστήμης. Οι μαθητές έμαθαν για τη ζωή και το έργο του Δημόκριτου, καθώς και για άλλες σημαντικές προσωπικότητες που έζησαν και έδρασαν στην πόλη.
Η επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αβδήρων προσέφερε μια μοναδική ευκαιρία στους μαθητές να συνδέσουν το παρελθόν με το παρόν, να κατανοήσουν τη σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και να εμπνευστούν από το πνεύμα και τις ιδέες των αρχαίων κατοίκων της περιοχής.
Η επόμενη στάση της κοινής αποστολής των μαθητών και των εκπαιδευτικών του Ovidius High School και του 4ου ΓΕΛ Ξάνθης ήταν η γραφική παραλία των Αβδήρων. Εκεί, δίπλα στα καταγάλανα νερά του Θρακικού Πελάγους, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη υδροληψία της ημέρας. Οι Ρουμάνοι μαθητές, με τους χρωματιστούς τους “πιγκουίνους” (τις συσκευές μέτρησης νιτρικών, νιτρωδών και φωσφορικών αλάτων), προχώρησαν στην ανάλυση ενός δείγματος θαλασσινού νερού, εξηγώντας τη διαδικασία στους Έλληνες συμμαθητές τους.
Μετά την ολοκλήρωση της επιστημονικής διαδικασίας και τις ενδιαφέρουσες μετρήσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την ηρεμία και την ομορφιά της ερημικής παραλίας. Η αίσθηση της άμμου κάτω από τα πόδια και η δροσιστική επαφή με το θαλασσινό νερό προσέφεραν στιγμές χαλάρωσης και ευχαρίστησης, δημιουργώντας όμορφες αναμνήσεις από την ημέρα. Η επίσκεψη στην παραλία των Αβδήρων συνδύασε την επιστημονική έρευνα με την απόλαυση της φύσης, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία στους συμμετέχοντες.
Το απόγευμα της επίσκεψης είχε προγραμματιστεί ως μια χαλαρή βόλτα στην γραφική παλιά πόλη της Ξάνθης. Ωστόσο, η βόλτα μας έμελλε να εξελιχθεί σε μια αξέχαστη πολιτιστική εμπειρία, χάρη σε μια ευχάριστη “παρένθεση” μπροστά από τη ΦΕΞ.
Ένα από τα χορευτικά τμήματα της ΦΕΞ πραγματοποιούσε πρόβα εκείνη την ώρα, και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί από το Ovidius High School σταμάτησαν αυθόρμητα για να θαυμάσουν τους χορευτές και τις χορεύτριες. Η μαγεία των κινήσεων και η ζωντάνια της μουσικής τους κράτησαν αιχμαλώτους. Η έκπληξη και η χαρά μας κορυφώθηκαν όταν ο χοροδιδάσκαλος, κύριος Γιάννης Γκορόγιας, μας προσκάλεσε θερμά να παρακολουθήσουμε τις πρόβες από κοντά! Χωρίς δεύτερη σκέψη, μαθητές και εκπαιδευτικοί μπήκαμε στον χώρο της ΦΕΞ και αφεθήκαμε στη γοητεία των χορών.
Η φιλοξενία του κυρίου Γκορόγια δεν σταμάτησε εκεί. Με την προτροπή του, όλοι μαζί – Έλληνες και Ρουμάνοι μαθητές και εκπαιδευτικοί – αναμείχθηκαν με τους χορευτές και χόρεψαν! Η χαρά και ο ενθουσιασμός ήταν απερίγραπτοι. Σαν να μην έφτανε αυτό, οι μαθητές από τη Ρουμανία μας χάρισαν μια όμορφη στιγμή, χορεύοντας έναν παραδοσιακό χορό της πατρίδας τους.
Κανείς δεν ήθελε να σταματήσει να χορεύει! Η μουσική, οι κινήσεις και η αλληλεπίδραση δημιούργησαν μια μοναδική ατμόσφαιρα γιορτής και σύνδεσης.
Εκφράζουμε την βαθύτατη ευγνωμοσύνη μας στον κύριο Γιάννη Γκορόγια για αυτή την απρόσμενη και υπέροχη πρόσκληση. Η αυθόρμητη αυτή χορευτική συνάντηση στην καρδιά της παλιάς πόλης θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας!
Η δεύτερη ημέρα της επίσκεψης των μαθητών και των εκπαιδευτικών του Ovidius High School ήταν γεμάτη νέες εμπειρίες, γνώσεις και συναισθήματα. Από την επιστημονική εξερεύνηση στη λίμνη Βιστωνίδα και το ταξίδι στην ιστορία των Αβδήρων, μέχρι τη χαλάρωση στην παραλία και την απρόσμενη χορευτική συνάντηση στην παλιά πόλη, οι εντυπώσεις ήταν πολλές και έντονες.
Ο καλύτερος τρόπος για να κλείσει αυτή η γεμάτη ημέρα δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από ένα μεγάλο, φιλικό τραπέζι. Μαθητές και εκπαιδευτικοί από τα δύο σχολεία συγκεντρώθηκαν μαζί, μοιράζοντας τις γεύσεις του τοπικού φαγητού και, κυρίως, τις εμπειρίες που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι συζητήσεις ήταν ζωηρές, οι ιστορίες εναλλάσσονταν και τα γέλια γέμιζαν την ατμόσφαιρα, επισφραγίζοντας τους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας που αναπτύχθηκαν.
Αυτές οι στιγμές χαλάρωσης και επικοινωνίας είναι πολύτιμες, καθώς επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να επεξεργαστούν τις εμπειρίες τους, να τις μοιραστούν με τους άλλους και να δημιουργήσουν κοινές αναμνήσεις που θα τους συντροφεύουν για καιρό.
























































































































































