Έκθεση αξιολόγησης τρίτης κινητικότητας job shadowing
– Soendervangsschool, Hammel, Δανία –
Η τρίτη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus με τίτλο “Δημιουργώντας το Ευρωπαϊκό σχολείο του αύριο” πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Soendervangsschool στο Hammel της Δανίας. Η εμπειρία ήταν πλούσια σε δραστηριότητες, δίνοντας έμφαση στις σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους, στην ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων και στη διαπολιτισμική κατανόηση.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την κάθε μέρα παρουσίας των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο Soendervangsschool:
— — 1η Ημέρα — — 2η Ημέρα — — 3η Ημέρα — — 4η Ημέρα — — 5η Ημέρα — —
Επίτευξη Στόχου 1: Ενίσχυση Επαγγελματικών Δεξιοτήτων
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών μας στο πρόγραμμα Erasmus στη Δανία αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη νέων διδακτικών μεθόδων και την απόκτηση σύγχρονων εκπαιδευτικών δεξιοτήτων. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία:
- Να παρακολουθήσουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές σε μαθήματα όπως τα Γερμανικά, Αγγλικά και Δανέζικα, όπου αξιοποιούνταν ψηφιακά εργαλεία και διαδραστικοί πίνακες, χωρίς τη χρήση παραδοσιακών βιβλίων.
- Να γνωρίσουν τη δανέζικη φιλοσοφία που δίνει έμφαση στην ανάπτυξη πρακτικών και καλλιτεχνικών δεξιοτήτων, μέσα από μαθήματα ξυλουργικής, καλλιτεχνικών και μουσικής.
- Να δουν πώς προάγεται η συνεργασία και η ομαδικότητα μέσω της δημιουργίας χαλαρών κοινωνικών χώρων με σταθμούς εργασίας και χώρους αλληλεπίδρασης.
- Να συμμετέχουν σε εργαστηριακά μαθήματα φυσικών επιστημών όπου οι μαθητές χρησιμοποιούσαν βιωματικές δραστηριότητες και πειράματα για την κατανόηση σύνθετων εννοιών, όπως ο κύκλος του αζώτου και τα οξέα-βάσεις.
Η εφαρμογή αυτών των γνώσεων στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον θα βελτιώσει τη διδακτική διαδικασία και θα ενισχύσει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας. Οι εκπαιδευτικοί, με την επιστροφή τους, μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους με τους συναδέλφους τους, προκειμένου να εφαρμοστούν οι νέες ιδέες σε ευρύτερη κλίμακα.
Επίτευξη Στόχου 2: Διαπολιτισμική Κατανόηση
Η κινητικότητα ενίσχυσε τη διαπολιτισμική ευαισθησία των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, οι οποίοι:
- Συνεργάστηκαν με Δανούς συναδέλφους και αντάλλαξαν ιδέες και πρακτικές σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον.
- Γνώρισαν τις αξίες του δανέζικου εκπαιδευτικού συστήματος, όπως η ένταξη και ισότητα, που αποδεικνύεται μέσα από τις αίθουσες για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και τη δημιουργία υποστηρικτικών χώρων.
- Συμμετείχαν σε συζητήσεις και δράσεις που προάγουν τη διαπολιτισμική συνεργασία, εμβαθύνοντας στην κατανόηση διαφορετικών εκπαιδευτικών και πολιτιστικών προσεγγίσεων.
Η εμπειρία αυτή διεύρυνε την ικανότητα των εκπαιδευτικών μας να κατανοούν και να προσαρμόζονται σε διαφορετικές πολιτισμικές προσεγγίσεις, κάτι που αποτελεί βασικό στοιχείο της σύγχρονης εκπαίδευσης.
Συνολικά Συμπεράσματα
Η εμπειρία στο σχολείο Soendervangsschool ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική και απέφερε πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν στο δικό μας σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί μας ενδυναμώθηκαν επαγγελματικά και προσωπικά, ενώ παράλληλα αναπτύχθηκε μια μακροχρόνια συνεργασία με τους Δανούς συναδέλφους μας.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος αναδεικνύει τη σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης και ανταλλαγής γνώσεων στο πλαίσιο μιας ευρωπαϊκής κοινότητας μάθησης. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτού του σημαντικού εγχειρήματος.
Επιπλέον, η κινητικότητα αυτή ενίσχυσε την ικανότητα των εκπαιδευτικών μας να προσαρμόζονται σε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα και πολιτισμικά περιβάλλοντα, προώθησε την υιοθέτηση καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων και τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, διεύρυνε την ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου μας, δημιουργώντας γέφυρες συνεργασίας με σχολεία άλλων ευρωπαϊκών χωρών και ενέπνευσε τους εκπαιδευτικούς μας να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη ευρωπαϊκών προγραμμάτων και δράσεων στο σχολείο μας. Παράλληλα προσέφερε μια μοναδική ευκαιρία για την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μας, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, αύξησε την εξωστρέφεια του σχολείου μας και την προβολή του σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση των εκπαιδευτικών μας και την αίσθηση του ανήκειν σε μια ευρύτερη ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα.
«Με την επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε η χορηγούσα αρχή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για αυτές.»