Η τέταρτη ημέρα στο σχολείο Soendervangsschool στο Hammel της Δανίας, ξεκίνησε με έναν ζεστό πρωινό καφέ, ενώ στη συνέχεια παρακολουθήσαμε μια σειρά από εργαστηριακά μαθήματα φυσικών επιστημών, τα οποία μας εντυπωσίασαν ιδιαίτερα τόσο για την οργάνωση όσο και για τη μεθοδολογία τους.
Πρώτο στη σειρά ήταν το εργαστήριο Βιολογίας, όπου οι μαθητές μελετούσαν τη δομή του κυττάρου και τις διαφορές ανάμεσα στα φυτικά και τα ζωικά κύτταρα. Με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και διαδραστικών παρουσιάσεων, οι μαθητές εξερεύνησαν τις έννοιες μέσα από πειράματα και συνεργατικές εργασίες. Στη συνέχεια, συμμετείχαμε σε άλλο εργαστήριο Βιολογίας, όπου οι μαθητές εμβάθυναν στον κύκλο του αζώτου στα οικοσυστήματα. Στο τέλος του εργαστηρίου, οι μαθητές παρουσίασαν τον κύκλο του αζώτου μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, όπως κολάζ και ζωγραφική, ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση.
Ακολούθησε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εργαστήριο Χημείας με θέμα τα οξέα και τις βάσεις. Οι μαθητές εκτέλεσαν πειράματα χρησιμοποιώντας δείκτη από κόκκινο λάχανο για τον προσδιορισμό του pH. Μας έκανε εντύπωση η άνεσή τους στον εργαστηριακό χώρο και η υπευθυνότητα με την οποία διαχειρίζονταν τα σκεύη και τα αντιδραστήρια. Η καθαριότητα και η τάξη μετά το πέρας του πειράματος ήταν υποδειγματική, αποδεικνύοντας την υψηλή αίσθηση ευθύνης των μαθητών.
Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με ένα σύντομο διάλειμμα στην τραπεζαρία, όπου ανταλλάξαμε απόψεις και εντυπώσεις με τους Δανούς συναδέλφους, εκτιμώντας την προσέγγιση της βιωματικής και συνεργατικής μάθησης που εφαρμόζουν στο σχολείο.
«Με την επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε η χορηγούσα αρχή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για αυτές.»