Erasmus+ 14835-MOB-0003 – 2η Ημέρα

Η δεύτερη ημέρα της επίσκεψής μας στο σχολείο Soendervangsschool στο Hammel της Δανίας ξεκίνησε με μια ζεστή υποδοχή και έναν καφέ, που μας προσφέρθηκε στο γραφείο του διευθυντή, κ. Frank Kejlberg. Μετά από αυτή την ευχάριστη αρχή, συνεχίσαμε την ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, ανακαλύπτοντας νέες πτυχές του δανέζικου εκπαιδευτικού συστήματος που μας εντυπωσίασαν βαθιά.

IMG 4616a922e95b602e1745669aa555ca51 V

Αρχικά, επισκεφτήκαμε τις αίθουσες διδασκαλίας, όπου διαπιστώσαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα πρακτική: κάθε πόρτα είχε διακοσμηθεί με φωτογραφίες και βιογραφικά σημαντικών προσωπικοτήτων από τη Δανία και άλλες χώρες. Αυτές οι προσωπικότητες, με το έργο και τις επιτεύξεις τους, αποτελούν πηγή έμπνευσης για τους μαθητές, ενθαρρύνοντάς τους να ονειρεύονται μεγάλα και να αναζητούν τα δικά τους μονοπάτια στη ζωή. Αυτή η ιδέα μας έδειξε πώς η εκπαίδευση στη Δανία δεν περιορίζεται μόνο στην ακαδημαϊκή γνώση, αλλά ενθαρρύνει και την προσωπική ανάπτυξη και την αυτογνωσία.

IMG 8c977da07a24df249b822a0a67a6dde0 V IMG 005ec60a15778f7659293cc26e555744 V IMG 1dc2dd98b64ebcb6273d1165a6d9c5d8 V IMG 5bf3df73a33d26c6865c92375358139f V

Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε τις αίθουσες εξετάσεων, οι οποίες ήταν εξοπλισμένες με υπολογιστές και gaming καρέκλες. Αυτός ο σύγχρονος σχεδιασμός αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πιο άνετου και λιγότερο πιεστικού περιβάλλοντος για τους μαθητές κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Η προσέγγιση αυτή υπογραμμίζει τη σημασία της ψυχολογικής ευημερίας των μαθητών και την ανάγκη να νιώθουν άνετα και υποστηριγμένοι, ακόμα και σε καταστάσεις υψηλής πίεσης.

IMG 4307129326957c9ae583036edf6c23e7 V IMG 6b9dbc8046ddb06b022dac54c8172bfb V IMG 12d77fdebc02b5dfdffa1bb7c9c0348a V IMG dee7efda8b5828fc4832abf785ed5a46 V

Μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές της ημέρας ήταν η επίσκεψή μας στις ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Εκεί, συνομιλήσαμε με τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται με αυτούς τους μαθητές και ενημερωθήκαμε για την ύπαρξη ατομικών προγραμμάτων που βασίζονται στις ανάγκες κάθε μαθητή ξεχωριστά. Αυτή η προσέγγιση δείχνει τη δέσμευση του σχολείου για την ένταξη και την ισότητα, καθώς κάθε μαθητής λαμβάνει την απαραίτητη υποστήριξη για να αναπτύξει τις δυνατότητές του.

IMG 84fd657ca9ab36d86e873a54bb8b19ce V IMG 41c24be9a48208ca240666264c7d8a3d V IMG 2a1fbce2e4c7f16b2cec9d76ac15679b V IMG 543d02e327beaccffed225e02247ec2b V IMG 09a5a5bd562e31d35407fc2e03c3884c V

Το μεσημέρι, γευματίσαμε στην τραπεζαρία του σχολείου, όπου μας προσφέρθηκε μια νόστιμη χειροποίητη πίτσα, φτιαγμένη με τοπικά προϊόντα από μια γειτονική επιχείρηση. Αυτή η εμπειρία δεν ήταν μόνο μια γαστρονομική απόλαυση, αλλά και μια απόδειξη της συνεργασίας μεταξύ του σχολείου και της τοπικής κοινότητας. Το απόγευμα, η ξενάγησή μας συνεχίστηκε στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου. Εκεί, μας έκανε εντύπωση η ύπαρξη κατασκευών τύπου κερκίδες, καναπέδων και τραπεζιών, όπου οι μαθητές μπορούν να χαλαρώσουν, να απολαύσουν ένα σνακ ή να συζητήσουν με τους συμμαθητές τους. Αυτοί οι χώροι είναι εξοπλισμένοι με σταθμούς εργασίας και παιχνίδια, ενισχύοντας τις κοινωνικές σχέσεις και την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών. Η φιλοσοφία αυτή δείχνει πώς το σχολείο δεν είναι μόνο ένας χώρος μάθησης, αλλά και ένας χώρος κοινωνικής ζωής και ανάπτυξης.

IMG 21ca1e737655e7b7e98628bb59138af1 V IMG 8a01fe22fe23e50c53a75e3aa302157f V IMG f7b57591c2ddf87e89692bbd889bf90a V IMG e7ee8d21f9a12a84c6a3cf4d84ad907f V IMG 3f9f26a4319f82180a99790a38136e8d V

Τέλος, επισκεφτήκαμε το γυμναστήριο του σχολείου, το οποίο είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα για την άθληση και τη φυσική δραστηριότητα των μαθητών. Ο χώρος αυτός υπογραμμίζει τη σημασία της σωματικής υγείας και της ενεργού ζωής, που αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαίδευσης στη Δανία.

IMG 01958293683b73bfb5fbedd17828b5b6 V IMG d52b14400c39310b4dffe0f33ec23948 V IMG c8834f9a884f24e64f77c06b14d05c68 V

Η δεύτερη ημέρα της επίσκεψής μας στο Soendervangsschool μας έδωσε ακόμα περισσότερες πληροφορίες και εμπειρίες, που θα μας βοηθήσουν να εμπλουτίσουμε τις δικές μας πρακτικές και να ενισχύσουμε την εκπαιδευτική μας προσέγγιση.

erasmus

Screenshot 2024 11 18 214217

«Με την επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε η χορηγούσα αρχή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για αυτές.»