Η δεύτερη ημέρα της επίσκεψής μας στο σχολείο Soendervangsschool στο Hammel της Δανίας ξεκίνησε με μια ζεστή υποδοχή και έναν καφέ, που μας προσφέρθηκε στο γραφείο του διευθυντή, κ. Frank Kejlberg. Μετά από αυτή την ευχάριστη αρχή, συνεχίσαμε την ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, ανακαλύπτοντας νέες πτυχές του δανέζικου εκπαιδευτικού συστήματος που μας εντυπωσίασαν βαθιά.
Αρχικά, επισκεφτήκαμε τις αίθουσες διδασκαλίας, όπου διαπιστώσαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα πρακτική: κάθε πόρτα είχε διακοσμηθεί με φωτογραφίες και βιογραφικά σημαντικών προσωπικοτήτων από τη Δανία και άλλες χώρες. Αυτές οι προσωπικότητες, με το έργο και τις επιτεύξεις τους, αποτελούν πηγή έμπνευσης για τους μαθητές, ενθαρρύνοντάς τους να ονειρεύονται μεγάλα και να αναζητούν τα δικά τους μονοπάτια στη ζωή. Αυτή η ιδέα μας έδειξε πώς η εκπαίδευση στη Δανία δεν περιορίζεται μόνο στην ακαδημαϊκή γνώση, αλλά ενθαρρύνει και την προσωπική ανάπτυξη και την αυτογνωσία.
Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε τις αίθουσες εξετάσεων, οι οποίες ήταν εξοπλισμένες με υπολογιστές και gaming καρέκλες. Αυτός ο σύγχρονος σχεδιασμός αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πιο άνετου και λιγότερο πιεστικού περιβάλλοντος για τους μαθητές κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Η προσέγγιση αυτή υπογραμμίζει τη σημασία της ψυχολογικής ευημερίας των μαθητών και την ανάγκη να νιώθουν άνετα και υποστηριγμένοι, ακόμα και σε καταστάσεις υψηλής πίεσης.
Μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές της ημέρας ήταν η επίσκεψή μας στις ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Εκεί, συνομιλήσαμε με τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται με αυτούς τους μαθητές και ενημερωθήκαμε για την ύπαρξη ατομικών προγραμμάτων που βασίζονται στις ανάγκες κάθε μαθητή ξεχωριστά. Αυτή η προσέγγιση δείχνει τη δέσμευση του σχολείου για την ένταξη και την ισότητα, καθώς κάθε μαθητής λαμβάνει την απαραίτητη υποστήριξη για να αναπτύξει τις δυνατότητές του.
Το μεσημέρι, γευματίσαμε στην τραπεζαρία του σχολείου, όπου μας προσφέρθηκε μια νόστιμη χειροποίητη πίτσα, φτιαγμένη με τοπικά προϊόντα από μια γειτονική επιχείρηση. Αυτή η εμπειρία δεν ήταν μόνο μια γαστρονομική απόλαυση, αλλά και μια απόδειξη της συνεργασίας μεταξύ του σχολείου και της τοπικής κοινότητας. Το απόγευμα, η ξενάγησή μας συνεχίστηκε στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου. Εκεί, μας έκανε εντύπωση η ύπαρξη κατασκευών τύπου κερκίδες, καναπέδων και τραπεζιών, όπου οι μαθητές μπορούν να χαλαρώσουν, να απολαύσουν ένα σνακ ή να συζητήσουν με τους συμμαθητές τους. Αυτοί οι χώροι είναι εξοπλισμένοι με σταθμούς εργασίας και παιχνίδια, ενισχύοντας τις κοινωνικές σχέσεις και την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών. Η φιλοσοφία αυτή δείχνει πώς το σχολείο δεν είναι μόνο ένας χώρος μάθησης, αλλά και ένας χώρος κοινωνικής ζωής και ανάπτυξης.
Τέλος, επισκεφτήκαμε το γυμναστήριο του σχολείου, το οποίο είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα για την άθληση και τη φυσική δραστηριότητα των μαθητών. Ο χώρος αυτός υπογραμμίζει τη σημασία της σωματικής υγείας και της ενεργού ζωής, που αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαίδευσης στη Δανία.
Η δεύτερη ημέρα της επίσκεψής μας στο Soendervangsschool μας έδωσε ακόμα περισσότερες πληροφορίες και εμπειρίες, που θα μας βοηθήσουν να εμπλουτίσουμε τις δικές μας πρακτικές και να ενισχύσουμε την εκπαιδευτική μας προσέγγιση.
«Με την επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε η χορηγούσα αρχή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για αυτές.»