Στη τρίτη κατά σειρά μετακίνηση για job shadowing, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus που υλοποιεί φέτος το σχολείο μας, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το σχολείο Soendervangsschool στο Hammel της Δανίας. Αυτή η εμπειρία αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για ανταλλαγή γνώσεων, ιδεών και πρακτικών, ενισχύοντας τη διεθνή συνεργασία και την επαγγελματική μας ανάπτυξη.
Την πρώτη ημέρα ο κ. Frank Kejlberg, διευθυντής του σχολείου, μας υποδέχτηκε με εξαιρετική φιλοξενία και θερμότητα στο γραφείο του. Εκεί, πίνοντας έναν καφέ που μας προσέφερε, μας έκανε μια λεπτομερή εισαγωγή στο σχολείο του και στο εκπαιδευτικό σύστημα της Δανίας. Η παρουσίασή του μας έδωσε μια ευρεία εικόνα των αξιών και των προτεραιοτήτων του δανέζικου εκπαιδευτικού μοντέλου, το οποίο εστιάζει στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθητών/τριων, τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Στη συνέχεια, ο κ. Kejlberg μας ξενάγησε σε διάφορους χώρους του σχολείου, το οποίο διαθέτει ένα εντυπωσιακό και πολύ μεγάλο σχολικό συγκρότημα. Επισκεφτήκαμε την αίθουσα ξυλουργικής, όπου οι μαθητές αναπτύσσουν τεχνικές δεξιότητες και δημιουργούν έργα με τα χέρια τους, καθώς και την αίθουσα καλλιτεχνικών, όπου εκφράζουν την καλλιτεχνική τους πλευρά μέσα από ζωγραφική, γλυπτική και άλλες μορφές τέχνης. Επίσης, επισκεφτήκαμε τους χώρους των κουζινών, όπου οι μαθητές μαθαίνουν να μαγειρεύουν, αναπτύσσοντας παράλληλα δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές της ημέρας ήταν η επίσκεψή μας στην αίθουσα μουσικής, όπου συζητήσαμε με τον καθηγητή και τους μαθητές που βρίσκονταν εκείνη την ώρα στο μάθημά τους. Η συζήτηση μας έδωσε μια εικόνα του πώς η μουσική ενσωματώνεται στην εκπαίδευση, υποστηρίζοντας τη δημιουργικότητα και την αυτοέκφραση των μαθητών.
Σε όλη τη διάρκεια της ξενάγησης, ο κ. Kejlberg μας εξήγησε τη φιλοσοφία του δανέζικου εκπαιδευτικού συστήματος, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη καλλιτεχνικών και πρακτικών δεξιοτήτων, καθώς και στην προώθηση της ομαδικότητας και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. Η προσέγγιση αυτή αποσκοπεί στη δημιουργία πολιτών που είναι δημιουργικοί, αυτόνομοι και ικανοί να συνεργάζονται αποτελεσματικά.
Το μεσημέρι, επισκεφτήκαμε την τραπεζαρία του σχολείου, όπου οι καθηγητές συναντιούνται για να απολαύσουν το γεύμα τους, ανταλλάσσοντας απόψεις και ιδέες σχετικά με θέματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα. Εκεί, γευματίσαμε με νόστιμα σάντουιτς που μας προσέφερε ο διευθυντής, σε μια ατμόσφαιρα φιλικότητας και ανοιχτής επικοινωνίας.
Η επίσκεψή μας στο Soendervangsschool ήταν μια πλούσια εμπειρία, που μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε από τις πρακτικές και τις μεθόδους ενός διαφορετικού εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσε τη συνεργασία μεταξύ των δύο σχολείων. Ευχόμαστε αυτή η εμπειρία να αποτελέσει την αρχή μιας μακροχρόνιας συνεργασίας, που θα ωφελήσει τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς και των δύο σχολείων.
«Με την επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε η χορηγούσα αρχή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για αυτές.»