Erasmus+ 14835-MOB-0002 – Αποτελέσματα

Έκθεση αξιολόγησης δεύτερης κινητικότητας job shadowing
– Kiviõli Riigikool, Kiviõli, Εσθονία –

Η δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus με τίτλο “Δημιουργώντας το Ευρωπαϊκό σχολείο του αύριο” πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Kiviõli Riigikool στο Kiviõli της Εσθονίας. Η εμπειρία ήταν πλούσια σε δραστηριότητες, δίνοντας έμφαση στις σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους, την ένταξη μαθητών με ειδικές ανάγκες και την κατανόηση διαφορετικών πολιτισμικών προσεγγίσεων.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την κάθε μέρα παρουσίας των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο Kiviõli Riigikool:

— — 1η Ημέρα — — 2η Ημέρα — — 3η Ημέρα — — 4η Ημέρα — — 5η Ημέρα — —

Επίτευξη Στόχου 1: Ενίσχυση Επαγγελματικών Δεξιοτήτων

Στη διάρκεια της κινητικότητας:

  • Παρατηρήθηκαν μέθοδοι διδασκαλίας υψηλής τεχνολογίας, όπως η χρήση e-books, ψηφιακών πλατφορμών και εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI).
  • Ενσωματώθηκαν τεχνικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας, μέσω της οργάνωσης ομαδικών δραστηριοτήτων και της προσαρμογής της διδασκαλίας στις ανάγκες του κάθε μαθητή.
  • Αναδείχθηκαν πρακτικές για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες, ενισχύοντας την ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Γνωρίσαμε τη σχολική κουλτούρα της Εσθονίας, όπου δίνεται έμφαση στη φροντίδα, την ευημερία και την ολιστική ανάπτυξη των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί μας επέστρεψαν με νέες ιδέες για τη βελτίωση της καθημερινής διδασκαλίας και την ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, ενώ εμπνεύστηκαν από τις καινοτόμες πρακτικές που ενισχύουν τη συμμετοχή και την αυτοπεποίθηση των μαθητών.

Επίτευξη Στόχου 2: Διαπολιτισμική Κατανόηση

Η κινητικότητα αυτή ανέδειξε τη σημασία της πολιτισμικής συνεργασίας μέσω:

  • Συμμετοχής σε τοπικές σχολικές και κοινωνικές δραστηριότητες, όπως χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, εργαστήρια και επισκέψεις σε κοινοτικά κέντρα.
  • Αλληλεπίδρασης με μαθητές και εκπαιδευτικούς διαφορετικών πολιτισμικών καταβολών, που ενίσχυσε την κατανόηση της πολυπολιτισμικότητας.
  • Παρατήρησης της ενσωμάτωσης Ρωσόφωνων μαθητών, αναδεικνύοντας την αξία της πολυπολιτισμικής ένταξης και της εξατομικευμένης υποστήριξης.

Αυτές οι εμπειρίες ενίσχυσαν την ικανότητα των εκπαιδευτικών μας να κατανοούν τις ανάγκες των μαθητών διαφορετικών πολιτισμικών προελεύσεων, ενώ η γνωριμία με την εσθονική φιλοσοφία της εκπαίδευσης προσέφερε μια νέα οπτική για τη δημιουργία ενός ενταξιακού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος.

Συνολικά Συμπεράσματα

Η κινητικότητα στο Kiviõli Riigikool ήταν μοναδική, προσφέροντας νέες προοπτικές και εργαλεία στους εκπαιδευτικούς μας. Οι υποδειγματικές πρακτικές ένταξης, οι καινοτόμες τεχνολογίες και η έμφαση στην κοινωνική συνοχή αποτελούν έμπνευση για το σχολείο μας.

Η φιλοσοφία της ολιστικής εκπαίδευσης που παρατηρήσαμε ενίσχυσε την κατανόησή μας για τη σημασία της ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής και της κοινωνικής ευαισθησίας. Η εστίαση στην εξατομικευμένη υποστήριξη των μαθητών, ιδίως αυτών με ειδικές ανάγκες, προσέφερε χρήσιμα παραδείγματα που μπορούν να ενσωματωθούν στη δική μας πρακτική. Παράλληλα, οι σύγχρονες τεχνολογίες και η χρήση ψηφιακών εργαλείων αναδεικνύουν τη σημασία του τεχνολογικού εκσυγχρονισμού για τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας.

Η συμμετοχή σε πολιτιστικές δραστηριότητες και η άμεση αλληλεπίδραση με την τοπική κοινότητα ενδυνάμωσε τη διαπολιτισμική μας ευαισθησία και την ικανότητά μας να διαχειριζόμαστε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα. Η συνεργασία με τους Εσθονούς συναδέλφους άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στη φιλοσοφία μας, αναδεικνύοντας τη σημασία της διεθνούς συνεργασίας για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την προετοιμασία των μαθητών μας για έναν πιο ευρωπαϊκό κόσμο. Το αποτέλεσμα αυτής της κινητικότητας δεν περιορίζεται μόνο στη βελτίωση των επαγγελματικών δεξιοτήτων, αλλά επεκτείνεται και στη διαμόρφωση ενός σχολικού περιβάλλοντος που προάγει την πολυπολιτισμικότητα, τη συνεργασία και την καινοτομία.

erasmus

Screenshot 2024 11 18 214217

«Με την επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε η χορηγούσα αρχή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για αυτές.»