Erasmus+ 14835-MOB-0001 – Αποτελέσματα

Έκθεση αξιολόγησης πρώτης κινητικότητας job shadowing
– IISS Majorana, Martina Franca, Ιταλία –

Η πρώτη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus με τίτλο “Δημιουργώντας το Ευρωπαϊκό σχολείο του αύριο” πραγματοποιήθηκε στο σχολείο IISS Majorana στη Martina Franca της Ιταλίας. Στόχος αυτής της κινητικότητας ήταν η παρατήρηση εκπαιδευτικών πρακτικών, η ανταλλαγή γνώσεων και η ενίσχυση τόσο των επαγγελματικών δεξιοτήτων όσο και της διαπολιτισμικής κατανόησης. Το πρόγραμμα περιλάμβανε πλούσιες δραστηριότητες που ενίσχυσαν την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την κάθε μέρα παρουσίας των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο IISS Majorana:

— — 1η Ημέρα — — 2η Ημέρα — — 3η Ημέρα — — 4η Ημέρα — — 5η Ημέρα — —

Επίτευξη Στόχου 1: Ενίσχυση Επαγγελματικών Δεξιοτήτων

Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας στο IISS Majorana, οι εκπαιδευτικοί μας είχαν την ευκαιρία να:

  • Παρατηρήσουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, όπως η χρήση ψηφιακών εργαλείων στα μαθήματα πληροφορικής και η εφαρμογή διεπιστημονικών εργαστηρίων STEM.
  • Παρακολουθήσουν μαθήματα Αγγλικών και Ειδικοτήτων, όπου συνδυάστηκε η θεωρία με την πρακτική εφαρμογή, ενισχύοντας την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.
  • Συμμετάσχουν σε δραστηριότητες βιωματικής μάθησης, όπως η κατασκευή αστρολάβων και η παρασκευή σαπουνιών, που ενισχύουν τη δημιουργικότητα και την πρακτική εφαρμογή της γνώσης.
  • Αναλύσουν τη διοικητική οργάνωση του σχολείου, αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις για τη διαχείριση και την ανάπτυξη καινοτόμων προγραμμάτων.

Η εφαρμογή αυτών των πρακτικών στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον αναμένεται να βελτιώσει τη διδασκαλία, εισάγοντας νέες τεχνικές διαχείρισης τάξης και ψηφιακές δεξιότητες.

Επίτευξη Στόχου 2: Διαπολιτισμική Κατανόηση

Η διαπολιτισμική συνεργασία ενισχύθηκε μέσα από:

  • Αλληλεπίδραση με Ιταλούς συναδέλφους και μαθητές, που ανέδειξε τη σημασία της πολιτισμικής ευαισθητοποίησης.
  • Γνωριμία με την πολιτιστική κληρονομιά της Martina Franca, που προσέφερε πολύτιμες εμπειρίες για τη σύνδεση της τοπικής κουλτούρας με την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Συμμετοχή σε τοπικές εκδηλώσεις και ξενάγηση σε ιστορικά σημεία, που διεύρυναν τους ορίζοντες των εκπαιδευτικών μας και ενίσχυσαν τη σύνδεση με την τοπική κοινότητα.

Οι εκπαιδευτικοί μας ανέπτυξαν βαθύτερη κατανόηση των πολιτισμικών διαφορών και ενίσχυσαν την ικανότητά τους να προσαρμόζουν τη διδασκαλία στις ανάγκες πολυπολιτισμικών τάξεων.

Συνολικά Συμπεράσματα

Η εμπειρία στο IISS Majorana ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική. Οι εκπαιδευτικοί μας απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες ήδη μεταφέρονται στο σχολείο μας μέσω σεμιναρίων και εφαρμογών στη διδασκαλία. Η συνεργασία αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός πιο σύγχρονου και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.

Επιπλέον, η επαφή με ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό περιβάλλον, πλούσιο σε ψηφιακά μέσα και διεπιστημονικές δραστηριότητες, ανέδειξε τη σημασία της υιοθέτησης μιας πιο διαδραστικής προσέγγισης στη διδασκαλία. Η συμμετοχή σε βιωματικές δραστηριότητες, όπως εργαστήρια STEM και περιβαλλοντικές δράσεις, έδωσε στους εκπαιδευτικούς έμπνευση για την ανάπτυξη παρόμοιων πρωτοβουλιών στο δικό μας σχολείο.

Παράλληλα, οι πολιτιστικές ανταλλαγές και η εμβάθυνση στη διαπολιτισμική κατανόηση καλλιέργησαν μια ισχυρή βάση συνεργασίας, η οποία μπορεί να επεκταθεί σε μελλοντικές εκπαιδευτικές δράσεις. Οι εκπαιδευτικοί μας ενδυναμώθηκαν τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά, αποκτώντας νέα οπτική για τη διδασκαλία και ενισχύοντας το κίνητρό τους για συνεχή εξέλιξη. Η κινητικότητα αυτή θέτει τα θεμέλια για τη δημιουργία ενός σχολείου που ενσωματώνει την καινοτομία, την πολιτισμική ευαισθησία και τη συνεργασία.

erasmus

Screenshot 2024 11 18 214217

«Με την επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε η χορηγούσα αρχή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για αυτές.»