Ο Ελληνικός Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) της δράσης eTwinning προκήρυξε τον 19ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning με στόχο να αναγνωρίσει τα καλύτερα eTwinning έργα από πλευράς ελληνικών σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2023-2024 και τα πιο δραστήρια πανεπιστημιακά ιδρύματα στη δράση eTwinning ITE (Αρχική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών) τα ακαδημαϊκά έτη 2022-2023 & 2023-2024.
Η περίοδος υποβολής των υποψηφιοτήτων είναι από 30 Σεπτεμβρίου έως και 6 Οκτωβρίου 2024. Κατατέθηκαν 200 συνολικά αιτήσεις σε όλες τις κατηγορίες.
Η αξιολόγηση των έργων έγινε με βάση τα γενικότερα κριτήρια που έχουν καθοριστεί για την απόδοση Ετικέτας Ποιότητας, όπως αυτά καθορίζονται από την ΚΥΥ της δράσης eTwinning, τις πληροφορίες που υποβλήθηκαν από τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό μέσω της φόρμας συμμετοχής, αλλά, κυρίως, από τα αποτελέσματα του έργου στην κοινή πλατφόρμα συνεργασίας, το Twinspace.
Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε από μέλη της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης της δράσης eTwinning.
Συγκεκριμένα οι αξιολογητές έλαβαν υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια:
- Παιδαγωγική Καινοτομία: Πώς οι πτυχές του έργου μπορούν να θεωρηθούν πιο καινοτόμες και δημιουργικές όσον αφορά στο περιεχόμενο και τους στόχους, την προσέγγιση, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία, τα τελικά προϊόντα, τη διάδοση και τη δημοσίευση.
- Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη: Πώς ενσωματώθηκε το έργο στην υπάρχουσα διδακτέα ύλη, καθώς και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
- Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-εταίρων: Πώς επικοινωνούν και συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου (π.χ. όχι απλά με το να μοιράζονται τα αποτελέσματα αλλά συνεργαζόμενοι ενεργά).
- Χρήση της τεχνολογίας: Πώς το έργο αξιοποίησε και χρησιμοποίησε δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ.
- Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση: Ποια είναι τα αποτελέσματα του έργου, πώς παρουσιάζονται αυτά, τι αντίκτυπο είχε το έργο στη σχολική και στην ευρύτερη κοινότητα, γιατί το έργο αξίζει να βραβευτεί.
Καθώς και τις προϋποθέσεις για υποβολή συμμετοχής:
- Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό θα πρέπει να έχουν υλοποιήσει ένα έργο eTwinning με τουλάχιστον ένα Ευρωπαίο εταίρο εντός του έτους 2023-2024.
- Στα βραβεία δεν μπορούν να συμμετέχουν εθνικά έργα eTwinning, μόνο ευρωπαϊκά.
- Η συνεργασία που υποβάλλεται στον διαγωνισμό, να έχει ήδη βραβευτεί με ελληνική Εθνική Ετικέτα Ποιότητας.
- Τα έργα που έχουν βραβευτεί στους Εθνικούς ή Πανευρωπαϊκούς Διαγωνισμούς προηγούμενων ετών δεν δικαιούνται να λάβουν μέρος.
Το ειδικό βραβείο eTwinning ITE απονέμεται σε πανεπιστημιακό τμήμα για τη συνολική επίδοση του τμήματος στα τρία πεδία για την Ετικέτα Ποιότητας ΙΤΕ: (α) ενσωμάτωση του eTwinning στο Πρόγραμμα Σπουδών, (β) σχεδιασμός και υλοποίηση eTwinning έργου και (γ) ερευνητικά αποτελέσματα που αφορούν στην δράση eTwinning.
Προϋποθέσεις συμμετοχής για τα πανεπιστημιακά τμήματα παιδαγωγικής κατεύθυνσης στην ειδική κατηγορία 3. eTwinning ITE του 19ου Εθνικού Διαγωνισμού είναι:
- το πανεπιστημιακό τμήμα να έχει λάβει την Ετικέτα Ποιότητας ΙΤΕ για το 2024
- ένας/μία διδάσκων/ουσα να υποβάλλει την αίτηση για το εθνικό βραβείο μετά από συνεννόηση με τους/τις διδάσκοντες/ουσες του τμήματος.
Σε περίπτωση που διακριθεί ένα πανεπιστημιακό τμήμα, βραβεύονται όλοι/όλες οι διδάσκοντες/ουσες που είναι εγγεγραμμένοι/ες στην πλατφόρμα ESEP (eTwinning) και συμμετείχαν τεκμηριωμένα στις δράσεις/δραστηριότητες για την Ετικέτα Ποιότητας σε οποιοδήποτε από τα τρία πεδία: (α) ενσωμάτωση του eTwinning στο Πρόγραμμα Σπουδών, (β) σχεδιασμός και υλοποίηση eTwinning έργου και (γ) ερευνητικά αποτελέσματα που αφορούν στην δράση eTwinning.
Οι νικητές είναι:
19ος Εθνικός Διαγωνισμός eTwinning | ||||
Νηπιαγωγείο (4-5) | ||||
Τίτλος Έργου | Σχολείο | Εκπαιδευτικοί | ||
1ο Βραβείο |
2/ΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΥΓΙΑΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ | ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΚΕΡΑΣΟΒΙΤΗ | ||
1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΓΥΝΩΝ | ΜΑΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΙΑ | |||
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ | ΓΡΗΓΟΡΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ | |||
2ο Βραβείο |
1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ |
ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΙΛΕΜΟΣΟΓΛΟΥ |
||
Δημοτικά (6-12) |
||||
Τίτλος Έργου | Σχολείο | Εκπαιδευτικοί | ||
1ο Βραβείο |
10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ |
ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΤΕΤΡΑΔΗ |
||
ΜΑΡΙΑ ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗ |
||||
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΑΛΑΝΗΣ |
||||
2ο Βραβείο |
4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ |
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΟΓΙΑΤΖΗ |
||
ΓΥΜΝΑΣΙΑ (13-15) | ||||
Τίτλος Έργου | Σχολείο | Εκπαιδευτικοί | ||
1ο Βραβείο |
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΡΗΣ |
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΡΕΝΤΖΕΛΑ |
||
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ |
ΕΛΕΥΘΕΡΝΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΑΣΗ |
|||
2ο Βραβείο |
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ |
ΑΝΝΕΤΑ ΤΑΝΤΣΗ |
||
3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ -ΑΓΑΘΟΒΟΥΛΕΙΟ |
ΘΕΟΔΩΡΑ ΛΕΒΑΝΤΗ |
|||
ΓΕΛ , ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, TEE και ΕΕΕΕΚ (16-19) | ||||
Τίτλος Έργου | Σχολείο | Εκπαιδευτικοί | ||
1ο Βραβείο |
1ο ΕΚ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ |
ΕΥΓΕΝΙΑ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ |
||
2ο Βραβείο |
ΓΕΛ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΔΙΣΤΟΜΟΥ | ΕΥΡΩΠΗ ΧΡΥΣΑΦΗ | ||
1ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ |
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΑΓΚΟΥ |
|||
ΣΟΦΙΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ |
||||
Έργο με θέμα “Well being at school” |
||||
Τίτλος Έργου | Σχολείο | Εκπαιδευτικοί | ||
Βραβείο |
ΓΕΛ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ ΡΟΔΟΣ |
ΕΥΘΥΜΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΙΤΣΙΔΟΥ | ||
ΕΛΕΝΗ ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
|
||||
ΣΕΒΑΣΤΗ ΤΣΑΓΓΑΡΗ | ||||
ΠΑΡΘΕΝΑ ΚΑΝΤΙΜΟΙΡΗ | ||||
9ο ΓΕΛ ΠΕΙΡΑΙΑ | ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ | |||
Ειδική κατηγορία: Έργο με θέμα τη δράση STEM |
||||
Τίτλος Έργου | Σχολείο | Εκπαιδευτικοί | ||
Βραβείο |
1o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΕΡΩΝ |
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ |
||
15ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ |
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΖΙΒΑΡΑ |
|||
Ειδική Κατηγορία : πανεπιστημιακό τμήμα παιδαγωγικής κατεύθυνσης που συμμετείχε στη δράση eTwinning στην Αρχική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών (eTwinning ΙΤΕ) | ||||
Πανεπιστήμιο | Πανεπιστημιακό Τμήμα | Διδάσκοντες/ουσες | ||
Βραβείο | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ |
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΕΥΚΟΣ |
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΟΡΟΖΙΔΗΣ, ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΠΙΤΣΟΥ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΚΩΣΤΑΡΑ |
Σε όλες τις κατηγορίες, τα βραβεία για τους πρώτους και δεύτερους νικητές καθώς και τα ειδικά βραβεία θα απονεμηθούν σε τελετή βράβευσης που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά το 2024. Θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση για λεπτομέρειες και πληροφορίες σχετικά με την τελετή.
Όλα τα βραβευθέντα εκπ. ιδρύματα λαμβάνουν ως δώρα ηλεκτρονικό εξοπλισμό καθώς και συμμετοχή σε ένα επιμορφωτικό σεμινάριο ή συνέδριο στo πλαίσιo της δράσης eTwinning. Παράλληλα δίνονται αναμνηστικά δώρα για τους μαθητές/φοιτητές.
Επίσης, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών/διδασκόντων, θα εκδοθεί οδηγός καλών πρακτικών με την περιγραφή των βραβευμένων έργων.
Τέλος, ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης της δράσης eTwinning εκφράζει τα θερμά συγχαρητήρια προς τους νικητές και τις νικήτριες του φετινού διαγωνισμού, αλλά και τις ευχαριστίες σε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε αυτόν με τα eTwinning έργα τους και σε όλους/όλες τους/τις διδάσκοντες/ουσες για τη δέσμευσή τους απέναντι στη δράση eTwinning. Ευχόμαστε τόσο οι ίδιοι/ες, όσο και οι μαθητές/τριές και οι φοιτητές/τριες να αποκόμισαν θετικές εμπειρίες από τη συμμετοχή τους στο eTwinning και ελπίζουμε να συνεχίσουν να τιμούν τον θεσμό με την ενεργή συμμετοχή τους.