Θερμά συγχαρητήρια στον φιλόλογο κ. Ανδρέα Λενακάκη και τους μαθητές του 4ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου για την τοπωνυμική μελέτη που έκαναν σε 82 οικισμούς της Κρήτης στα πλαίσια του μαθήματος Ερευνητική Εργασία και τον έπαινο που απέσπασαν από την Ακαδημία Αθηνών.

Ένα σχόλιο στο “ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ 4ο ΓΕ.Λ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ: ΕΠΑΙΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ”
  1. Ο/Η Ανδρέας Λενακάκης λέει:

    Κατ’ αρχήν να ευχαριστήσω τον Μπάμπη Κατσίδη, τον δ/ντή του 4ου ΓΕΛ για την ανάρτηση της είδησης στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας. Πιστεύω ότι οφείλω να δώσω κάποια διευκρινιστικά στοιχεία.
    Όταν είχαμε τη δυνατότητα να επιλέγουμε όλοι οι καθηγητές Ερευνητικές Εργασίες (Projects), λειτουργώντας αντίθετα από τις οδηγίες, επέλεξα να ασχοληθώ με θέματα που εγώ γνώριζα και όχι αυτά που άρεσαν στους μαθητές, επειδή μόνον έτσι θα μπορούσα να προσφέρω στους μαθητές. Ο δάσκαλος μπορεί να προσφέρει μόνον αυτά που γνωρίζει!
    Για τρία εξάμηνα το θέμα των Ε.Ε. ήταν τα τοπωνύμια των οικισμών καταγωγής των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Το αποτέλεσμα ήταν η καταγραφή των τοπωνυμίων 82 οικισμών (τοπωνύμια, ιστορικά και λαογραφικά στοιχεία που συνδέονται με αυτά, λαϊκές παρετυμολογίες, πιθανή ετυμολογία) ταξινόμηση σύμφωνα με τον κατάλογο του Kleiber.
    Έχοντας στη διάθεσή μου ένα τόσο μεγάλο τοπωνυμικό αρχείο, θεώρησα ότι δεν έπρεπε να βρίσκεται στα χέρια μου, αλλά σε χώρους έρευνας, προσιτά στους ειδικούς μελετητές. Γι’ αυτό κατατέθηκε από ένα αντίγραφο στο Ιστορικό Λεξικό της Ακαδημίας Αθηνών και το Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, το οποίο απένειμε και τον Έπαινο Γ’ στα παιδιά που εργάστηκαν.
    Προσωπικά με χαροποίησε η τιμητική αυτή διάκριση, περισσότερο όμως με ικανοποίησε το γεγονός γιατί αποδείχτηκε στην πράξη ότι το σχολειό μπορεί να ακολουθήσει και δρόμους διαφορετικούς από την πεπατημένη, να απελευθερώσει τον δάσκαλο από τα στεγανά του προγράμματος και της διδακτέας ύλης και να καλλιεργήσει την ουσιαστική συνεργασία όχι μόνον των μαθητών μεταξύ τους αλλά και των δασκάλων με τους μαθητές σε εργασίες και έρευνες ανεξάρτητα από το τυπικό «μάθημα».
    Μεγαλύτερη όμως είναι η χαρά για την ικανοποίηση που θα νοιώσουν οι βραβευμένοι μαθητές όταν πληροφορηθούν τη διάκριση των εργασιών τους.

  2.  

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων