IMPACT- ΑΘΛΟΣ

Οι μαθητές μας συμμετέχουν στο πρόγραμμα

Eντοπισμός και Παρακίνηση των υποκινητικών νέων που χρειάζονται περισσότερη συμμετοχή σε Φυσική Δραστηριότητα
 
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα παιδιά και οι έφηβοι χρειάζονται καθημερινά τουλάχιστον 60 λεπτά μέτριας έως έντονης έντασης φυσική δραστηριότητα (ΦΔ). Πολλοί μαθητές/ τριες βρίσκονται πολύ μακριά από το στόχο αυτό, μια κατάσταση που τους χαρακτηρίζει ως υποκινητικούς και νοσηρούς. Για να ενεργοποιήσουμε αυτούς τους μαθητές/ τριες, θα πρέπει πρώτα να τους εντοπίσουμε και στη συνέχεια να τους παρακινήσουμε να γίνουν φυσικά δραστήριοι.
Η σχολική φυσική αγωγή (ΦΑ) είναι το μοναδικό πλαίσιο που επιτρέπει τη διάγνωση της υποκινητικότητας και την εφαρμογή στρατηγικών χωρίς αποκλεισμούς για τους νέους/ ες που χρειάζονται περισσότερη συμμετοχή σε ΦΔ και στον αθλητισμό.
Ωστόσο, δεν υπάρχουν ακόμα συντονισμένες ενέργειες από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για τον εντοπισμό «ευάλωτων» μαθητών/ τριών και σχολείων που εμφανίζουν υψηλά ποσοστά υποκινητικότητας και για την ανάπτυξη αποτελεσματικών πολιτικών προώθησης της ΦΑ σε αυτές τις ομάδες. Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει την ανάγκη αυτή μέσα από την ανάπτυξη ενός οδικού χάρτη για τον εντοπισμό και την παρακίνηση των υποκινητικών νέων που χρειάζονται περισσότερη συμμετοχή σε ΦΔ (IMPACT), ο οποίος θα περιλαμβάνει και ένα παράδειγμα «Καλής Πρακτικής». Αυτός ο «οδικός χάρτης» θα συνοδεύεται από όργανα μέτρησης που θα επιτρέπουν σε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και ιδιαίτερα στις εκπαιδευτικές, αθλητικές και τοπικές αρχές να διαθέτουν άμεσες και ενημερωμένες ηλεκτρονικές πληροφορίες σχετικά με τα επίπεδα υποκινητικότητας των μαθητών/ τριών στα σχολεία, των μαθητών/ τριών από χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα και των μεταναστών που φοιτούν στα σχολεία αυτά, καθώς και τα κύρια εμπόδια που δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή τους σε ΦΑ.
Αυτή η σύμπραξη φορέων θα εκπαιδεύσει επίσης τους καθηγητές ΦΑ ώστε να χρησιμοποιήσουν αυτά τα όργανα μέτρησης για τη διάγνωση των υποκινητικών νέων και των βασικών εμποδιών που αντιμετωπίζουν για τη συμμετοχή τους στον αθλητισμό και τη ΦΔ. Θα αναπτύξουμε επίσης εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία, τα οποία θα ενσωματωθούν με τα προγράμματα σπουδών ΦΑ και θα εκπαιδεύσουν τους εκπαιδευτικούς και τους συμβούλους ΦΑ για το πώς θα χρησιμοποιήσουν αυτό το υλικό για να παρακινήσουν τους υποκινητικούς/ ες μαθητές/ τριες και να προωθήσουν τη συμμετοχή τους στον αθλητισμό και τη ΦΔ. Τα όργανα μέτρησης και το εκπαιδευτικό υλικό θα αναπτυχθούν σε 7 ευρωπαϊκές γλώσσες, καθώς και στα αραβικά. Τα δεδομένα θα συλλεχθούν σε 6 χώρες και θα πραγματοποιηθεί πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο θα περιλαμβάνει 5 online σεμινάρια (webinars) σε 4 χώρες, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν υψηλά επίπεδα υποκινητικότητας, φτώχειας και μεγάλο αριθμό προσφύγων.
Τα αποτελέσματα αυτού του προγράμματος θα χρησιμοποιηθούν για την εκπόνηση ενός Ευρωπαϊκού «οδικού χάρτη» για τη διάγνωση της υποκινητικότητας σε σχολεία και σε ευάλωτες ομάδες νέων στην Ευρώπη και για ένα δίκτυο φορέων που θα ενδιαφέρονται για την υιοθέτηση συντονισμένων δράσεων για την προώθηση της συμμετοχής των υποκινητικών μαθητών/ τριών στον αθλητισμό και τη ΦΔ.

Αφήστε μια απάντηση