«

»

Μαΐ 22

Εκπαιδευτική εκδρομή του 4ου Γυμνασίου Ρόδου σε Ολλανδία και Γερμανία.

Το 4ο Γυμνάσιο Ρόδου πρεσβευτής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της οικολογικής ευαισθητοποίησης σε Ολλανδία και Γερμανία.
«Όταν δέχεσαι ξένο,υποδέχεσαι άγγελο» Εβρ 13,2


Ορμώμενοι από τον βιβλικό αυτό στίχο, στα πλαίσια των αναλυτικών προγραμμάτων που ορίζει η θρησκευτική εκπαίδευση στην Ελλάδα, γίνεται μια ιδιαίτερη προσπάθεια στο μάθημα των θρησκευτικών, στο 4ο Γυμνάσιο Ρόδου, να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια του »ξένου» από τη βιβλική εποχή ως σήμερα. Στόχος η ευαισθητοποίηση και η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων στα προβλήματα που ανακύπτουν σε κάθε »ξένο» αλλά και η ενσωμάτωση του διαφορετικού στο οικείο κοινωνικό περιβάλλον.
Με αυτή τη προοπτική και σε συνδυασμό με το πολιτιστικό πρόγραμμα που παράλληλα εκπονήθηκε με τίτλο «Η έννοια του “ξένου” από την εποχή της Βίβλου ως σήμερα» , οργανώθηκε εκπαιδευτική εκδρομή στη πόλη που δέχτηκε το μεγαλύτερο κύμα Ελλήνων μεταναστών μετά τον Εμφύλιο πόλεμο, το Ντύσσελντορφ της Γερμανίας.
Στη διάρκεια της τετραήμερης παραμονής από 6/9/2019- 9/9/2019, είκοσι μαθητές του σχολείου με συνοδούς την κα Νταμπαντζή Μ. και Κλιάρη Ι. , επισκέφθηκαν το ελληνικό Γυμνάσιο-Λύκειο του Ντύσσελντορφ κατόπιν προσκλήσεως και αντάλλαξαν προβληματισμούς και ιδέες με τα παιδιά των Ελλήνων μεταναστών για το θέμα της μετανάστευσης της προσφυγιάς και της αποδοχής του διαφορετικού, πρότειναν λύσεις και εξέθεσαν προβληματισμούς. Ενημερώθηκαν διεξοδικά από τους εκπαιδευτικούς του μεγαλυτέρου ελληνικού σχολείου στο κόσμο, για τη στοχοθεσία των αναλυτικών προγραμμάτων και για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και συμμετείχαν στη διεξαγωγή του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου.
Στη συνέχεια μετείχαν σε 4ωρη βιωματική δράση υπό την εποπτεία και αρωγή του τιμημένου για το παιδαγωγικό του έργο από τον ΟΗΕ, Γιώργο Κωνσταντίνου, δημιουργό εκπαιδευτικών παιχνιδιών ειρήνης, με απώτερο σκοπό τη καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της αποδοχής του διαφορετικού.
Εκπονήθηκε βιωματική δράση από τον κ. Κωνσταντίνου με τον τίτλο ΦΕΛΙ- ΦΕΛΑ (ΕΊΜΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ), βασισμένο στο ομώνυμο δοκίμιο του Αμίν Μαλαούφι, ενώ παρακολούθησε και αξιολόγησε η καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τομέα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Μητροπούλου Βασιλική, ως συνεργαζόμενος φορέας τόσο στο πολιτιστικό πρόγραμμα, όσο και στο μάθημα των Θρησκευτικών, εξάροντας τη πρωτοτυπία και την αμεσότητα του.
Κατά τη παραμονή του σχολείου στην Ολλανδία συντελέστηκε θεωρητική και πρακτική άσκηση των μαθητών σε θέματα οικολογίας και πρωτοποριακών μεθόδων αντιμετώπισης των οικολογικών προβλημάτων της εποχής, έτσι όπως αντιμετωπίζονται από την Ολλανδική κυβέρνηση και κοινωνία της Ολλανδίας στην περιοχή της πόλεως του Αιντοχοβεν. Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν το σπίτι –μουσείο της Άννας Φρανκ όπου συμμετείχαν σε βιωματική δράση για τα ανθρώπινα δικαιώματα με διδακτικό εργαλείο την επαυξημένη πραγματικότητα.

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων