Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα Erasmus + με τίτλο «Το μέλλον της Ευρώπης – Ελλάδα και Γερμανία: ένα διεθνές κινηματογραφικό έργο».
Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν το σχολείο Max-Ernst-Gymnasium (Δημοτικό και Γυμνάσιο στην πόλη Bruehl) και το σχολείο μας 4ο Γυμνάσιο Ηρακλείου (Κρήτη, Ελλάδα). Στο έργο αυτό εφαρμόστηκαν δύο επίπεδα: ένα μεθοδολογικό επίπεδο που περιλαμβάνει το σχεδιασμό, τη δημιουργία και τη προβολή μιας ταινίας και ένα άλλο σχετικό με το περιεχόμενο του έργου «Το μέλλον της Ευρώπης – Ελλάδα και Γερμανία: ένα διεθνές κινηματογραφικό έργο».
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές από την Ελλάδα και τη Γερμανία έλαβαν την ευκαιρία να αποκτήσουν τεχνικές δεξιότητες (μαγνητοσκόπηση, υποτιτλισμό, κοπή βίντεο) καθώς και επικοινωνιακές δεξιότητες (αγγλικά ως lingua franca), δουλεύοντας ομαδικά και αξιοποιώντας τις γνώσεις τους αναφορικά με διαχείριση προβλημάτων και επίλυσής τους σχετικά με το πρόγραμμα. Δεν μπορεί να υποτιμηθεί ότι τα επιτεύγματα των μαθητών έχουν συμβάλει σημαντικά στην αυτογνωσία τους, έχουν ενισχύσει τη θετική στάση τους απέναντι στα εργασιακά τους αποτελέσματα εντός του σχολικού περιβάλλοντος και το συνολικό έργο έχει αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένο στο να βοηθήσει τους μαθητές να στηρίζονται στον εαυτό τους και να αποκτήσουν την ωριμότητα που απαιτείται να έχουν κατά την διάρκεια των εφηβικών τους χρόνων.
Η συμμετοχή σε ένα τέτοιο έργο ήταν μια πρόκληση για το ελληνικό κομμάτι. Οι καθηγητές και μαθητές που συμμετείχαν, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, έπρεπε να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις τους σχετικά με την ΕΕ και τη λειτουργία της και να γίνουν πιο ενεργητικοί όσον αφορά την παρουσία τους στην Ευρώπη. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Ηρακλείου είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν τις τρέχουσες υποθέσεις και να υιοθετήσουν μια πιο κριτική σκέψη για το ρόλο τους σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο και τη στάση τους απέναντι σε άλλα μέλη της ΕΕ. Έτσι, η διεύρυνση των γνώσεών τους για την πολιτική, τις κοινωνικές και πολιτιστικές σπουδές και την κοινωνιολογία ήταν σίγουρα ένα πλεονέκτημα που δεν μπορεί να υποτιμηθεί.
Αναλυτικότερα, το έργο περιελάμβανε δύο διακρατικές συναντήσεις (Transnational Project meeting) μεταξύ καθηγητών (σχεδιασμός και αξιολόγηση / διάδοση) και δύο διακρατικών μαθησιακών εκδηλώσεων Learning Teaching Training Activities (ένα στην Ελλάδα, ένα στη Γερμανία). Η πρώτη διεθνική συνάντηση πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο στην πόλη της Bruehl και εξυπηρετούσε τον προγραμματισμό, ενώ η δεύτερη συνάντηση στο Ηράκλειο χρησιμοποιήθηκε για διάδοση και αξιολόγηση. Οι δραστηριότητες μάθησης πραγματοποιήθηκαν τον Ιανουάριο / Φεβρουάριο στην πόλη της Bruehl και τον Μάρτιο στο Ηράκλειο. Στη Γερμανία, η κύρια εστίαση ήταν στα εργαστήρια κινηματογράφου, τα οποία αποτελούνταν από μια ομάδα που δούλεψε με την τεχνική “stop motion animation”, μια ομάδα που προετοίμαζε ένα ντοκιμαντέρ, μία ομάδα που ασχολήθηκε με μια φανταστική ταινία της οποίας το σενάριο προέκυψε από ιδέες των μαθητών και δύο εργαστήρια δημιουργικού κινηματογράφου που ασχολούνται με ραπ τραγούδια και χορό. Στην Ελλάδα, εστιάσαμε σε πολιτιστικά και ιστορικά θέματα. Επιπλέον, δόθηκαν συνεντεύξεις αναφορικά με την ταινία και το έργο στον τοπικό τύπο τόσο από μαθητές όσο και από τους εμπλεκόμενους καθηγητές.
Τα παραγόμενα προϊόντα βρίσκονται αναρτημένα στους παρακάτω συνδέσμους
https://twinspace.etwinning.net/44826
https://blogs.sch.gr/4gymirak/2018/02/23/11281/
http://ira.digifest.info/2018/03/the-future-of-europe-greece-and-germany.html
https://www.slideshare.net/4gym/sxolikes-draseis-18
Αφήστε μια απάντηση