Την Τετάρτη 30- 3- 2016 το τμήμα Β3 του 4ου Γυμνασίου Ευόσμου συμμετείχε σε διδακτική επίσκεψη, στα πλαίσια του μαθήματος της ιστορίας στο Μουσείο του Λευκού Πύργου, στα ανάκτορα του Γαλέριου και στο ναό της Αγ. Σοφίας.
Στην επίσκεψη συμμετείχαν 21 από τους 24 μαθητές του τμήματος και συνοδεύτηκαν από τις κ. Χατζηδημητρίου Συρματένια, Φιλόλογο και Γιαννάτη Ευδοκία, Αγγλικής Φιλολογίας.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές περιηγήθηκαν στους χώρους γύρω και μέσα στο Λευκό Πύργο, του ανακτορικού συμπλέγματος του Γαλέριου και στον Ι.Ν. της Αγίας του Θεού Σοφίας. Ενημερώθηκαν για την ιστορία των μνημείων και για το ρόλο τους στην ιστορική εξέλιξη της πόλης. Συγκεκριμένα, με τη βοήθεια φύλλων εργασίας, περιηγήθηκαν στους χώρους του μουσείου του Λευκού Πύργου συγκεντρώνοντας τις ζητούμενες πληροφορίες. Αυτό τους έδωσε την ευκαιρία να μελετήσουν καλύτερα τα εκθέματα και να κατανοήσουν την ιστορία και την ταυτότητα της Θεσσαλονίκης στο πέρασμα των αιώνων. Συγκέντρωσαν στοιχεία για την πληθυσμιακή σύσταση της πόλης, τις ασχολίες των κατοίκων και τα γεγονότα που αποτέλεσαν σταθμούς στην ιστορική της πορεία. Επίσης, γνώρισαν από κοντά την αρχιτεκτονική και τις λεπτομέρειες κατασκευής ενός σημαντικού οχυρωματικού έργου, αντιπροσωπευτικού της εποχής του.
Η επίσκεψη στα ανάκτορα του Γαλέριου πρόσφερε στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν την εικόνα της πόλης κατά τη ρωμαϊκή εποχή. Για την ενίσχυση αυτού του σκοπού προηγήθηκε, στην τάξη, προβολή της ψηφιακής αναπαράστασης του Ιπποδρόμου και του ανακτόρου. Αυτό βοήθησε στην καλύτερη κατανόηση της δομής, του μεγέθους και της σημασίας του μνημείου καθώς και της μορφής που είχε η Θεσσαλονίκη κατά τα ρωμαϊκά χρόνια.
Τέλος η Αγία Σοφία, αντιπροσωπευτικό δείγμα βυζαντινού ναού, φανέρωσε στους μαθητές μια άλλη, μεταγενέστερη πλευρά της ταυτότητας της πόλης. Πληροφορήθηκαν για την κατασκευή του ναού και μελέτησαν την εσωτερική του δομή και διακόσμηση, κάνοντας συσχετισμούς με σημαντικά ιστορικά γεγονότα που τον επηρέασαν.
Οι μαθητές παρακολούθησαν το πρόγραμμα της επίσκεψης με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συμμετείχαν με προθυμία στις δραστηριότητες που είχαν προετοιμάσει οι διδάσκουσες.