ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Από το  σχολικό έτος  2020-2021, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, κάθε σχολική μονάδα οφείλει να έχει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Με τον όρο αυτό εννοείται ένα σύνολο κανόνων που είναι αναγκαίοι, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Στο πλαίσιο αυτό ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου μας είναι ο παρακάτω:

Α. ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Α. Βασικός στόχος του σχολείου μας είναι η πολύπλευρη καλλιέργεια των μαθητών (γνωστική, ηθική, κοινωνική) με στόχο τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης και ισορροπημένης προσωπικότητας, ικανής να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της  σύγχρονης κοινωνίας.

Β. Έχουμε υψηλές προσδοκίες από όλους τους μαθητές! Θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες της τοπικής κοινωνίας και το φυσικό δυναμικό κάθε μαθητή. Επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε ένα θετικό και ασφαλές περιβάλλον, στο οποίο οι μαθητές να μπορούν να ανταποκριθούν στους στόχους αυτούς και να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση.

Γ. Θεωρούμε πολύ σημαντική την αποδοχή και ενσωμάτωση στη σχολική κοινότητα όλων των μαθητών ανεξαρτήτως ατομικών διαφορών και ιδιαιτεροτήτων, μέσα σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και αρμονικής συνύπαρξης.

Δ. Επιδιώκουμε τη συνεργασία μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (καθηγητών, μαθητών, γονέων-κηδεμόνων), με στόχο την επιτυχία των μαθητών, μέσα σε θετικό κλίμα και δημοκρατικό πνεύμα, αλλά και σαφή όρια.

Ε. Επιθυμούμε τη συμμετοχή μαθητών και καθηγητών σε προγράμματα και δραστηριότητες που συνδέουν τη σχολική ζωή με την ευρύτερη κοινωνία, ευαισθητοποιούν τους μαθητές σε κοινωνικά ζητήματα και δίνουν ευκαιρίες ανάπτυξης των ιδιαίτερων ταλέντων τους.

ΣΤ. Καλλιεργούμε την υπευθυνότητα των μαθητών μέσα από την εμπλοκή τους σε θέματα και δράσεις που αφορούν τη σχολική κοινότητα και ζωή. Ενθαρρύνουμε την ουσιαστική συμμετοχή τους στα μαθητικά συμβούλια μέσα στο πλαίσιο του δημοκρατικού διαλόγου.

Β. ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

  1. Τηρούμε απαρέγκλιτα όλα τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία μέτρα για την αποφυγή μόλυνσης από τον covid-19. Δεν φέρνουμε στο σχολείο μπάλες και άλλα παιχνίδια, ούτε ανταλλάσσουμε μεταξύ μας αντικείμενα, για να μειώσουμε τις πιθανότητες μόλυνσης. Επίσης, μπαίνουμε μέσα στα γραφεία των καθηγητών μόνο για πραγματικά σοβαρό λόγο, ώστε να μην αυξάνουμε τον κίνδυνο μόλυνσης από τον covid-19.
  2. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με τα φαινόμενα βίας και εκφοβισμού, με όποιο τρόπο κι αν εκδηλώνονται (διά ζώσης ή μέσω διαδικτύου) και δίνουμε μεγάλη σημασία στην πρόληψή τους. Σε περίπτωση όμως που σημειωθεί τέτοιο περιστατικό, θα υπάρχουν συνέπειες, οι οποίες θα κλιμακώνονται ανάλογα με τη σοβαρότητά του. Αν αντιληφθούμε κάποιο συμβάν εκφοβισμού, ενημερώνουμε αμέσως τους καθηγητές.
  3. Συμμετέχουμε ενεργητικά στο μάθημα και στη διαμόρφωση κλίματος ησυχίας και ηρεμίας, που είναι προϋπόθεση αρμονικής συνεργασίας, κατανόησης και προόδου.
  4. Προσέχουμε το σχολείο μας και φροντίζουμε να διατηρούμε όλους τους χώρους του καθαρούς, τηρώντας τους κανόνες υγιεινής. Το σεβόμαστε και δεν προκαλούμε ζημιές. Μαθητής ή μαθήτρια που προκαλεί φθορά σε περιουσία του σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά του αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον ίδιο και τον κηδεμόνα του.
  5. Έχουμε κόσμια συμπεριφορά προς όλους: μαθητές, καθηγητές και λοιπό προσωπικό του σχολείου, γιατί σεβόμαστε, όχι μόνο τους άλλους, αλλά και τον εαυτό μας. Μιλάμε με ευγένεια και λύνουμε τις διαφορές μας με τον διάλογο.
  6. Έχουμε ευπρεπή εμφάνιση και φροντίζουμε για την ατομική μας καθαριότητα και υγιεινή.
  7. Ερχόμαστε έγκαιρα στο σχολείο στην αρχή του σχολικού ωραρίου (το αργότερο στις 8.15 π.μ.) και μπαίνουμε έγκαιρα στις τάξεις μετά από κάθε διάλειμμα. Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης ο μαθητής/τρια περιμένει σε καθορισμένο χώρο και εισέρχεται στην τάξη την επόμενη διδακτική ώρα.
  8. Παραμένουμε στον χώρο του σχολείου μέχρι το τέλος των μαθημάτων. Αν υπάρξει ανάγκη για έκτακτη αποχώρησή μας, ενημερώνεται ο γονέας-κηδεμόνας μας, για να μας παραλάβει.
  9. Δεν ερχόμαστε σε επαφή με τυχόν εξωσχολικούς που πλησιάζουν το σχολικό κτίριο, αλλιώς μας γίνεται παρατήρηση από τον εφημερεύοντα καθηγητή.
  10. Δεν φέρνουμε και δεν χρησιμοποιούμε σε κανένα χώρο του σχολείου κινητό τηλέφωνο, όχι μόνο για να προστατευόμαστε από την ακτινοβολία, αλλά και επειδή απαγορεύεται από τη νομοθεσία. Αν όμως το κάνουμε, θα υπάρχουν συνέπειες (ωριαία απουσία και κλιμάκωση ποινής ανάλογα τη σοβαρότητα του παραπτώματος). Δεν επιτρέπεται καμία ηλεκτρονική συσκευή στο σχολείο.
  11. Δεν υπάρχει λόγος να φέρνουμε στο σχολείο μεγάλα χρηματικά ποσά ή αντικείμενα μεγάλης αξίας∙ το σχολείο δεν ευθύνεται για τυχόν απώλειά τους.
  12. Το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους τους χώρους του σχολείου, όπως και οποιαδήποτε χρήση άλλων ουσιών.
  13. Μια φορά το μήνα (εφόσον υπάρχουν σοβαρά θέματα συζήτησης) μπορούμε να συγκαλούμε Συνέλευση του τμήματός μας, όπου θα συζητούμε και θα ανταλλάσσουμε απόψεις για θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή.
  14. Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν να ενημερώνονται από τους καθηγητές για την πρόοδο και την φοίτησή μας α) με ραντεβού ή τηλεφωνικώς (όταν τα σχολεία λειτουργούν με διά ζώσης διδασκαλία) ή β) με ηλεκτρονικό μήνυμα στο ε μαιλ του σχολείου ή μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας webex (κατά τη διάρκεια εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης).

Αφήστε μια απάντηση

Τα καλά πράγματα παίρνουν χρόνο!⏳

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Το σχολείο κατά τους θερινούς μήνες θα είναι ανοιχτό κάθε Παρασκευή

Σαν σήμερα!!!

  1. 25/07/325: Λήγουν οι εργασίες της Α Οικουμενικής Συνόδου στη Νίκαια της Βιθυνίας. Καθιερώνεται το Σύμβολο της Πίστεως («Πιστεύω») και η μέθοδος του υπολογισμού του Πάσχα.

Απρίλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ   Μαΐ »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Σκακιστική άσκηση

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων