ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: Κ. ΚΑΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓ.)

ΠΑΙΔΕΙΑ

  • H Ελληνική Επανάσταση προετοιμάστηκε ουσιαστικά από το Νεοελληνικό Διαφωτισμό.
    • Τι είναι, όμως, ο Διαφωτισμός;
    • Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός είναι ίδια έννοια;

Βρείτε τα στοιχεία που χρειάζεστε για να δώσετε έναν ορισμό στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα ακολουθώντας τους εξής δύο δρόμους:

α) ΠύληàΝέα ΕλληνικάàΕργαλείαàΛεξικά, όπου και θ’ αναζητήσετε το λήμμα «διαφωτισμός»

β)ΠύληàΝεοελληνική ΛογοτεχνίαàΜελέτεςà Μελέτες για τη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Εκεί, βρείτε στα περιεχόμενα το Διαφωτισμό και διαβάστε τη μελέτη του Κ. Δημαρά.

  • Συνδέεται με το κίνημα του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού; Πώς;
  • Κορυφαίες μορφές δασκάλων διέπλασαν τις προεπαναστατικές γενιές. Αντλώντας πληροφορίες από τις παρακάτω σελίδες, συμπληρώστε το power point με βασικές πληροφορίες για τη ζωή και το έργο των ανθρώπων που συνέβαλαν τα μέγιστα στην ανάπτυξη της παιδείας στη σκλαβωμένη Ελλάδα και μία εικόνα τους.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%B5%CF%8C%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%BF_%CE%9A%CE%BF%CF%81%CF%85%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CF%82

http://www.lib.uoa.gr/hellinomnimon/authors/Korais.html

http://195.134.75.14/hellinomnimon/authors/Voulgaris.htm

http://www.lib.uoa.gr/hellinomnimon/authors/Misiodakas.html https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%AC%CF%82_%CE%BF_%CE%91%CE%B9%CF%84%CF%89%CE%BB%CF%8C%CF%82

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%9B%CE%BF%CF%8D%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%82

3) Αφού διαβάσετε και τα στοιχεία για την  οικονομία της εποχής της οθωμανικής κατάκτησης που υπάρχουν  στις παρακάτω σελίδες, υποθέστε ότι είστε έμποροι.

  • Επιλέξτε ποιο προϊόν εμπορεύεστε,
  • από ποια περιοχή κατάγεστε,
  • σε ποια πόλη του εξωτερικού θα ταξιδέψετε
  • και περιγράψτε το ταξίδι σας,
  • τις στάσεις στα χάνια,
  • τους ανθρώπους που συναντήσατε ως την ώρα που φτάσατε στο τέλος της διαδρομής σας

και γράψτε σε ένα σύντομο κείμενο την ιστορία σας.

http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?200

http://www.ime.gr/chronos/11/pct/gr/oikonomia/emporio/xoros/

 

ΒΕΝΕΤΟΚΡΑΤΙΑ

 

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ:

 

  • Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι Βενετοί ήταν πιο ήπιοι δυνάστες συγκριτικά με τους Τούρκους. Για να διαμορφώσετε άποψη για την  κατάσταση που επικρατούσε στις βενετοκρατούμενες περιοχές, πρέπει να ελέγξετε τον τρόπο που αντιμετώπιζαν οι Βενετοί τους Έλληνες.

Αφού περιηγηθείτε στην αναφερόμενη ιστοσελίδα, να  συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα με εξεγέρσεις των Ελλήνων κατά των Βενετών.

http://arthrografein.blogspot.gr/2013/03/blog-post_26.html

 

ΤΟΠΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΙΟΙ ΕΞΕΓΕΙΡΟΝΤΑΙ ΛΟΓΟΙ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ

Με βάση τα στοιχεία του πίνακα:

  • Σε ποια συμπεράσματα καταλήγετε για τις σχέσεις Ελλήνων-Βενετών στις βενετοκρατούμενες περιοχές;
  • Πώς είναι η ζωή των Ελλήνων ;
  • Πώς τους αντιμετωπίζουν οι Βενετοί;
  • Με στόχο να μελετήσετε τον πολιτισμό της Κρήτης κατά την περίοδο της Βενετοκρατίας επισκεφθείτε τον παρακάτω ιστοχώρο:

http://logomnimon.wordpress.com/%CE%B4-%CF%87%CE%AD%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%B7-%CE%BA%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86/

  • Βρείτε έργα των ζωγράφων που αναφέρονται στην πηγή του βιβλίου σας σελ. 133.
  • Αντιγράψτε αυτά που σας αρέσουν περισσότερο (4 έργα από κάθε ζωγράφο) σ’ ένα έγγραφο με τίτλο «Πινακοθήκη Κρητών ζωγράφων».

Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της βενετικής ζωγραφικής της ίδιας περιόδου είναι ο Τιτσιάνο.

  • Στην ιστοσελίδα

http://habilisii-habilis.blogspot.gr/2011/01/tiziano-vecelli.html βρείτε 4 θρησκευτικά έργα του ζωγράφου, όποια σας αρέσουν.

  • Δημιουργήστε αντίστοιχα την «Πινακοθήκη Τιτσιάνο»

3) Συγκρίνετε τις δύο πινακοθήκες. Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές εντοπίζετε στα παρακάτω θέματα;

  Κρήτες ζωγράφοι Τιτσιάνο
Ενδυμασία μορφών
Κίνηση μορφών
Θέματα
Φόντο
Χρώματα
  • Τι συμπεραίνετε για την επικοινωνία της Βενετίας με τις κτήσεις της;
  • Επηρεάστηκε ο κρητικός πολιτισμός;
  • Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι συνέβη αυτό;

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση