ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (24-26/4/2015)

11198580_839676496108650_1011715702_nΣτο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Η Τέχνη και τα Μαθηματικά στην τέχνη του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού» είκοσι έξι μαθητές της Γ΄τάξης του σχολείου μας πραγματοποιήσαμε τριήμερη (24-26/42015) εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη, με στόχο να προσεγγίσουμε βιωματικά αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και έργα τέχνης που αποτέλεσαν το αντικείμενο  μελέτης μας για το εν λόγω πρόγραμμα. Συνοδοί στο ταξίδι μας στην πόλη της Θεσσαλονίκης,  στην ιστορία και την τέχνη της ήταν οι καθηγήτριες κυρίες Ατζάμπου, Καμαρινοπούλου και Καραφώτη.

Την πρώτη ημέρα μετά από ένα πολύωρο ταξίδι κατευθυνθήκαμε στο κέντρο της πόλης και συγκεκριμένα στην πλατεία Αριστοτέλους, όπου γευματίσαμε, αφού πρώτα μάθαμε πώς …  πρέπει να  παραγγέλνουμε σουβλάκια στη συμπρωτεύουσα! Στη συνέχεια μετά από λίγο περπάτημα στην παραλία φτάσαμε στον Λευκό Πύργο και επισκεφτήκαμε την έκθεση που  παρουσιάζει συνοπτικά όψεις της ιστορίας της πόλης. Δεν παραλείψαμε να απολαύσουμε τη θέα από ψηλά και να βγάλουμε φωτογραφίες… Καθώς ήταν ώρα για λίγη ξεκούραση, το πούλμαν μας μετέφερε  στο ξενοδοχείο, στην περιοχή του Ωραιόκαστρου, όπου καταλύσαμε. Το βραδάκι, αφού πρώτα δειπνήσαμε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, ετοιμαστήκαμε για την πρώτη μας βραδινή έξοδο στην παραλία της Θεσσαλονίκης.

11179780_839673229442310_2040806268_o 11196441_839673069442326_543629215_o   Τη δεύτερη μέρα πρώτος μας προορισμός ήταν το Αρχαιολογικό Μουσείο που στις συλλογές του φιλοξενεί μεμονωμένα έργα τέχνης και ανασκαφικά σύνολα από ολόκληρη τη Μακεδονία  σε έξι  εκθεσιακές ενότητες διαρθρωμένες θεματικά καλύπτοντας όλες τις εκφάνσεις του ιδιωτικού και δημόσιου βίου της αρχαιότητας. Αφού αντλήσαμε πολύτιμο υλικό για το πρόγραμμά μας, κατευθυνθήκαμε πεζή  στα ανάκτορα του  Γαλέριου, την Αψίδα και τη Ροτόντα. Κάπου εκεί ανάμεσα αγοράσαμε και τα σουβενίρ μας και η  εκπαιδευτική μας περιήγηση τελείωσε στη Ρωμαϊκή Αγορά . Τα όποια απρόοπτα τα αντιμετωπίσαμε με δυναμισμό και καλή διάθεση… Διασκεδάσαμε με την ψυχή μας αλλά πάντοτε με ευπρέπεια… Και τι καλύτερο για να κλείσει μια τόσο γεμάτη μέρα από…  μια μπουγάτσα Θεσσαλονίκης με κρέμα…

11180257_839676446108655_580963129_nDSC00270

Η τρίτη και τελευταία μέρα της εκδρομής μας ξεκίνησε με ένα καλό πρωινό στο ξενοδοχείο. Αναχωρήσαμε γύρω στις 11π.μ. με προορισμό τη Βεργίνα. Μετά από τόσα μνημεία και μουσεία που είδαμε στη Θεσσαλονίκη δεν είχαμε ομολογουμένως και πολλή διάθεση και για άλλα αξιοθέατα… Όταν όμως μπήκαμε μέσα στον υπόγειο χώρο-μουσείο με τους βασιλικούς τάφους των Μακεδόνων, μαγευτήκαμε… Η ιστορία αποκαλυπτόταν μπροστά μας με τρόπο συγκλονιστικό…

Έχοντας στις αποσκευές μας εμπειρίες, εικόνες, γνώσεις, αναμνήσεις πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Αργά το βράδυ φτάσαμε στο 4ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων, όπου μας περίμεναν οι δικοί μας. Είχαμε τόσα πολλά να τους διηγηθούμε…