Στα πλαίσια του μαθήματος των Καλλιτεχνικών η Γ τάξη και στα πλαίσια του μαθήματος της τεχνολογίας η Β τάξη του 4 Γυμνασίου Άνω Λιοσίων με αρχηγό την εκπαιδευτικό κ. Καλιτσουνάκη επισκέφτηκαν το Νέο Μουσείο της Ακροπόλεως, στις 10/10/2012. Ανάμεσα στα ιερά ή λίγο χαμηλότερα από αυτά, οι αρχαιολογικές ανασκαφές έφεραν στο φως τμήματα του οικιστικού ιστού της αρχαίας Αθήνας και κατέδειξαν τη σχεδόν συνεχή χρήση του, από το τέλος της νεολιθικής εποχής (περί το 3000 π.Χ.), έως και την ύστερη αρχαιότητα (6ος αι. μ.Χ.), αλλά και έως σήμερα.
Στο Μουσείο, μετά τον ηλεκτρονικό έλεγχο εισιτηρίων στην είσοδο, ανεβήκαμε από τις κυλιόμενες σκάλες και ξεναγηθήκαμε στα διάφορα επίπεδα του Μουσείου: Επισκεφθήκαμε τα ευρήματα από πρόσφατες ανασκαφές στο χώρο της Ακροπόλεως (με εκθέματα της Κλασικής και της πρώιμης Ρωμαϊκής εποχής).
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σχεδόν μονοπώλησε η αναπαράσταση της Ζωφόρου του Παρθενώνα. Οι μαθητές θαύμασαν τα περίφημα γλυπτά ενώ από τα μεγάλα παράθυρα του ορόφου φαινόταν ο Ιερός Βράχος της Ακρόπολης με τον Παρθενώνα.
Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Μουσείου οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο με την ιστορία του Παρθενώνα από την κλασική εποχή μέχρι την καταστροφή της οροφής από τον Μοροζ<a href=”https://blogs.sch.gr/4gymanliosion/files/2013/05/090629_nam_7819e_723_396_1.jpg”>ίνι και την αφαίρεση των γλυπτών της Ζωφόρου από τον Λόρδο Ελβιν.
Οι στόχοι της διδακτικής επίσκεψης της Γ τάξης επιτεύχθηκαν. Οι μαθητές ανέπτυξαν το αισθητικό τους κριτήριο θαυμάζοντας τις απαράμιλλου κάλους γλυπτά του Φειδία, την αρχιτεκτονική απλότητα και μεγαλοπρέπεια του Ναού του Παρθενώνα, αλλά και την σύγχρονη αρχιτεκτονική του Νέου Μουσείου της Ακροπόλεως.
Οι στόχοι της διδακτικής επίσκεψης της Β τάξης επιτεύχθηκαν. Οι μαθητές έμαθαν τον τρόπο σύνδεσης των επιμέρους τμημάτων των κιόνων καθώς και τον τρόπο στήριξης του Ναού που κατέστησε δυνατόν ο Ναός να παραμένει όρθιος για πάνω από 2500 χρόνια. Επίσης πληροφορήθηκαν για τον τρόπο μεταφοράς των μαρμάρινων όγκων, από τον Ιερό Βράχο στο Νέο Μουσείο της Ακροπόλεως.