ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (2/11/2012)

Ζωολογικό Μουσειο7Στις 2 Νοεμβρίου 2012 η Γ’ Γυμνασίου επισκέφθηκε το Παλαιοντολογικό Μουσείο στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου, στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας με αρχηγό της επίσκεψης την εκπαιδευτικό κ. Στεφάνου Μάρθα.
Μουσείο Ορυκτολογίας 10Η ιστορία του Μουσείου έχει αφετηρία το 1858. Όλα ξεκίνησαν με τη δωρεά των συλλογών της Φυσιογραφικής Εταιρίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αυτές οι συλλογές παγίωσαν την ίδρυση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας. Κατά τη διάρκεια αυτών των πρώιμων ετών, και παρά τις οικονομικές δυσχέρειες, οι συλλογές του Μουσείου αυξήθηκαν σημαντικά, χάρη στις πολλές δωρεές, τις αγορές αλλά και τη συλλογή υλικού κατά τη διάρκεια επιστημονικών αποστολών στην Ελλάδα. Το 2002, δόθηκε το έναυσμα για μια πλήρη ανανέωση της έκθεσης. Δεδομένου ότι η πλειοψηφία των δειγμάτων του Μουσείου προέρχεται από τον ελλαδικό χώρο. Η νέα έκθεση παρουσιάζει τα απολιθώματα της πανίδας και χλωρίδας της Ελλάδας κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 εκατομμυρίων ετών. Εμφανίζει την εξελισσόμενη ζώνη, που χαρακτηρίζεται από μεγάλες κλιματικές αλλαγές, οι οποίες είχαν τεράστια επίδραση στην πανίδα και χλωρίδα.
Το Μουσείο Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας στεγάζει μιαν αναντικατάστατη γεωλογική συλλογή, απολιθώματα της χλωρίδας και πανίδας της ελληνικής ενδοχώρας αλλά και των ελληνικών νησιών. Η συλλογή των απολιθωμάτων χωρίζεται σε τέσσερεις κύριες κατηγορίες: ασπόνδυλα, σπονδυλωτά, φυτά και μικροπαλαιοντολογικά αντικείμενα. Τα σημαντικότερα απολιθώματα εκτίθενται για το κοινό. Τα απολιθώματα από την Ελλάδα χρονολογούνται από 290 εκατομμύρια χρόνια πριν μέχρι και περίπου μόνο 4.4 χιλιάδες χρόνια. Τα αρχαιότερα ελληνικά απολιθώματα είναι τριλοβίτες και βραχιόποδα από τα Permian κοιτάσματα της Χίου. Εκτός από τα ελληνικά απολιθώματα, έχουμε επίσης μερικά απολιθώματα από το εξωτερικό και εκμαγεία, κυρίως από μεγάλα ερπετά.
παλαιοντολογικό μουσείο 1Ο ξεναγός του Μουσείου παρουσίασε αναλυτικά τα εκθέματα του Μουσείου στους μαθητές (που περιελάμβαναν απολιθώματα ή αντίγραφά τους από πολλά μέρη της Ελλάδας και της Ευρώπης), αλλά με τρόπο διαδραστικό ο οποίος κινούσε το ενδιαφέρον τους καθώς τους ζητούσε ν’ανακαλύψουν συνδέσεις παρελθόντος- παρόντος και να ερμηνεύσουν την εξέλιξη των ειδών ως τις μέρες μας. Έτσι οι μαθητές μας εμπέδωσαν την θεωρία της Εξέλιξης των Ειδών του Δαρβίνου και την επιρροή του περιβάλλοντος στην εξέλιξη Οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με τα εκθέματα όχι σα μουσειακό είδος, αλλά ως κρίκο στην εξέλιξη της ζωής απολύτως αναγκαίο για να φτάσουμε στην εικόνα του κόσμου ,όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Επιτεύχθηκε ο στόχος του μαθήματος της Βιολογίας ενώ η επίσκεψη λειτούργησε και διαθεματικά ,γιατί οι συνδέσεις με την Ιστορία του ανθρώπινου γένους ήταν συνεχείς. Οι μαθητές μας άλλωστε δέχθηκαν τα συγχαρητήρια των υπευθύνων του Παλαιοντολογικού Μουσείου για την ενεργεί συμμετοχή τους και την άψογη συμπεριφορά τους.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση