ΕΚΠ/ΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ Κ.Π.Ε. ΠΕΡΤΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ (25-27/4/2013)

Το τριήμερο 25, 26 & 27 Απριλίου 2013 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στα πλαίσια δραστηριοτήτων του Περιβαλλοντικού προγράμματος  “Δασος της Πάρνηθας” στο Κ.Π.Ε. Περτουλίου και στο ΚΠΕ Μουζακίου. Στην επίσκεψη συμμετείχαν είκοσι οκτώ (28) μαθητές της τρίτης (Γ’) τάξης του 4ου Γυμνασίου ΄Ανω Λιοσίων. Τους μαθητές συνόδευσαν στην εκπαιδευτική επίσκεψη οι κ Καλαφάτη Αθ υπεύθυνη του περιβαλλοντικού προγράμματος, Καραφώτη Β και Καψή Ευγ.
Στο ΚΠΕ Περτουλίου η πρώτη δραστηριότητα των μαθητών ήταν η παρουσίαση από την  Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ του Θέματος  “Αειφόρο Ελατόδασος Περτουλίου”. Ο σκοπός αυτής της δραστηριότητας ήταν αφενός να διαπιστωθεί το επίπεδο γνώσεων των μαθητών σχετικά με το δασικό οικοσύστημα, αφετέρου να εμπλουτιστούν οι γνώσεις αυτές με νέες πληροφορίες σχετικές με το δασικό οικοσύστημα γενικότερα και ειδικότερα το ελατοδάσος.  Έτσι οι μαθητές μας αφού εξοικειώθηκαν με διαδραστικό τρόπο με το θεωρητικό μέρος του περιβαλλοντικού προγράμματος, χωρίστηκαν σε ομάδες, επέλεξαν ένα επιμέρους θέμα και επιδόθηκαν σε βιωματικές και δημιουργικές εργασίες εμπέδωσης των θεωρητικών γνώσεων.

Την επομένη, 26 Απριλίου,  στο Κ.Π.Ε. Περτουλίου, οι ίδιες ομάδες, κεφαλαιοποίησαν τις συνεργατικές εργασίες της προηγούμενης, απαντώντας σε φύλλα εργασίας.  Κατόπιν, η κάθε ομάδα παρουσίασε στους υπόλοιπους συμμαθητές την δουλειά της πάνω στο επιμέρους θέμα που είχαν επιλέξει.  

Ακολούθησε πεζοπορία στο ελατοδάσος  Περτουλίου προκειμένου να διεξαχθούν εργασίες πεδίου. Στις εργασίες αυτές οι συμμετέχοντες μαθητές έμαθαν με βιωματικό τρόπο  πώς να βρίσκουν τον προσανατολισμό τους στο δάσος, πως γίνονται οι μέτρησεις οξυγόνου, θερμοκρασίας, υγρασίας κ.λπ. Ο περίπατος στο ελατοδάσος Περτουλίου εντυπωσίασε τους μαθητές καθώς η ελάτη παράγει κατά την διάρκεια της ημέρας το περισσότερο οξυγόνο και εισπνέει κατά την διάρκεια της νύχτας το περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από όλα τα είδη της χλωρίδας. Οι μαθητές μας επίσης εντυπωσιάστηκαν από το κάλος και την επιβλητικότητα του ελατόδασους. Άλλωστε το ελατόδασος του Περτουλίου αποτελεί πρότυπο δασικού οικοσυστήματος, καθώς η επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή (χιονοδρομικό κέντρο Περτουλίου) βρίσκεται σε αρμονία με το οικοσύστημα.
Το απόγευμα αναχωρήσαμε για την Λίμνη Πλαστήρα και το ΚΠΕ Μουζακίου. Εκεί επισκεφθήκαμε το φράγμα της τεχνητής λίμνης Πλαστήρα και παρατηρήσαμε την γύρω περιοχή. Το ίδιο βράδυ βγήκαμε στο Νεοχώρι και δειπνήσαμε. Η μέρα μας έκλεισε με χαλαρή κουβέντα και ξεκούραση στο υπέροχο ξενοδοχείο μας.
Την τρίτη και τελευταία ημέρα και έπειτα από ένα πλουσιοπάροχο πρωινό με μία μοναδική θέα, πήγαμε στο ΚΠΕ Μουζακίου στο Μουζάκη όπου τα παιδιά ενημερώθηκαν για τη χλωρίδα και πανίδα της λίμνης Πλαστήρα, τα αποτελέσματα της εκτροπής του Αχελώου, της δημιουργίας της τεχνητής λίμνης και για την υδροηλεκτρική αξιοποίηση της από τη ΔΕΗ, η οποία βρίσκεται σε αρμονία με το όλο οικοσύστημα. Αμέσως μετά επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας, όπου γευματίσαμε και ετοιμαστήκαμε για την επιστροφή μας στην Αθήνα στην οποία και φτάσαμε στις 20.45.
Η Εκπαιδευτική Επίσκεψη αξιολογήθηκε από τους συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές ως απολύτως επιτυχημένη. Αλλά και οι μαθητές μας δέχθηκαν συγχαρητήρια από τις Παιδαγωγικές Ομάδες του Κ.Π.Ε Περτουλίου και του ΚΠΕ Μουζακίου για τον ζήλο, το ενδιαφέρον και το ήθος που επέδειξαν. Οι μαθητές μας ήταν πρόθυμα και συνεργάσιμα και οι εικόνες που τους εντυπώθηκαν καθώς και οι εμπειρίες που αποκόμισαν μέσα στις τρεις αυτές ημέρες θα τους συντροφεύουν για μία ζωή.

Οι στόχοι της Εκπαιδευτικής Επίσκεψης του περιβαλλοντικού προγράμματος «Δάσος της Πάρνηθας» στα δύο ΚΠΕ επετεύχθησαν καθώς οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν και προβληματίστηκαν πάνω σε θέματα αειφόρου οικονομικής ανάπτυξης.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση