ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: Κ. ΚΑΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓ.)

ΠΑΙΔΕΙΑ

  • H Ελληνική Επανάσταση προετοιμάστηκε ουσιαστικά από το Νεοελληνικό Διαφωτισμό.
    • Τι είναι, όμως, ο Διαφωτισμός;
    • Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός είναι ίδια έννοια;

Βρείτε τα στοιχεία που χρειάζεστε για να δώσετε έναν ορισμό στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα ακολουθώντας τους εξής δύο δρόμους:

α) ΠύληàΝέα ΕλληνικάàΕργαλείαàΛεξικά, όπου και θ’ αναζητήσετε το λήμμα «διαφωτισμός»

β)ΠύληàΝεοελληνική ΛογοτεχνίαàΜελέτεςà Μελέτες για τη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Εκεί, βρείτε στα περιεχόμενα το Διαφωτισμό και διαβάστε τη μελέτη του Κ. Δημαρά.

  • Συνδέεται με το κίνημα του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού; Πώς;
  • Κορυφαίες μορφές δασκάλων διέπλασαν τις προεπαναστατικές γενιές. Αντλώντας πληροφορίες από τις παρακάτω σελίδες, συμπληρώστε το powerpoint με βασικές πληροφορίες για τη ζωή και το έργο των ανθρώπων που συνέβαλαν τα μέγιστα στην ανάπτυξη της παιδείας στη σκλαβωμένη Ελλάδα και μία εικόνα τους.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%B5%CF%8C%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%BF_%CE%9A%CE%BF%CF%81%CF%85%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CF%82

http://www.lib.uoa.gr/hellinomnimon/authors/Korais.html

http://195.134.75.14/hellinomnimon/authors/Voulgaris.htm

http://www.lib.uoa.gr/hellinomnimon/authors/Misiodakas.htmlhttps://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%AC%CF%82_%CE%BF_%CE%91%CE%B9%CF%84%CF%89%CE%BB%CF%8C%CF%82

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%9B%CE%BF%CF%8D%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%82

3) Αφού διαβάσετε και τα στοιχεία για την  οικονομία της εποχής της οθωμανικής κατάκτησης που υπάρχουν  στις παρακάτω σελίδες, υποθέστε ότι είστε έμποροι.

  • Επιλέξτε ποιο προϊόν εμπορεύεστε,
  • από ποια περιοχή κατάγεστε,
  • σε ποια πόλη του εξωτερικού θα ταξιδέψετε
  • και περιγράψτε το ταξίδι σας,
  • τις στάσεις στα χάνια,
  • τους ανθρώπους που συναντήσατε ως την ώρα που φτάσατε στο τέλος της διαδρομής σας

και γράψτε σε ένα σύντομο κείμενο την ιστορία σας.

http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?200

http://www.ime.gr/chronos/11/pct/gr/oikonomia/emporio/xoros/

 

ΒΕΝΕΤΟΚΡΑΤΙΑ

 

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ:
  • Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι Βενετοί ήταν πιο ήπιοι δυνάστες συγκριτικά με τους Τούρκους. Για να διαμορφώσετε άποψη για την  κατάσταση που επικρατούσε στις βενετοκρατούμενες περιοχές, πρέπει να ελέγξετε τον τρόπο που αντιμετώπιζαν οι Βενετοί τους Έλληνες.

Αφού περιηγηθείτε στην αναφερόμενη ιστοσελίδα, να  συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα με εξεγέρσεις των Ελλήνων κατά των Βενετών.

http://arthrografein.blogspot.gr/2013/03/blog-post_26.html

 

ΤΟΠΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΙΟΙ ΕΞΕΓΕΙΡΟΝΤΑΙ ΛΟΓΟΙ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ

Με βάση τα στοιχεία του πίνακα:

  • Σε ποια συμπεράσματα καταλήγετε για τις σχέσεις Ελλήνων-Βενετών στις βενετοκρατούμενες περιοχές;
  • Πώς είναι η ζωή των Ελλήνων ;
  • Πώς τους αντιμετωπίζουν οι Βενετοί;
  • Με στόχο να μελετήσετε τον πολιτισμό της Κρήτης κατά την περίοδο της Βενετοκρατίας επισκεφθείτε τον παρακάτω ιστοχώρο:

http://logomnimon.wordpress.com/%CE%B4-%CF%87%CE%AD%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%B7-%CE%BA%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86/

  • Βρείτε έργα των ζωγράφων που αναφέρονται στην πηγή του βιβλίου σας σελ. 133.
  • Αντιγράψτε αυτά που σας αρέσουν περισσότερο (4 έργα από κάθε ζωγράφο) σ’ ένα έγγραφο με τίτλο «Πινακοθήκη Κρητών ζωγράφων».

Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της βενετικής ζωγραφικής της ίδιας περιόδου είναι ο Τιτσιάνο.

  • Στην ιστοσελίδα

http://habilisii-habilis.blogspot.gr/2011/01/tiziano-vecelli.html βρείτε 4 θρησκευτικά έργα του ζωγράφου, όποια σας αρέσουν.

  • Δημιουργήστε αντίστοιχα την «Πινακοθήκη Τιτσιάνο»

3) Συγκρίνετε τις δύο πινακοθήκες. Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές εντοπίζετε στα παρακάτω θέματα;

  Κρήτες ζωγράφοι Τιτσιάνο
Ενδυμασία μορφών
Κίνηση μορφών
Θέματα
Φόντο
Χρώματα
  • Τι συμπεραίνετε για την επικοινωνία της Βενετίας με τις κτήσεις της;
  • Επηρεάστηκε ο κρητικός πολιτισμός;
  • Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι συνέβη αυτό;

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: Κ. ΚΑΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓ.)

ΠΑΙΔΕΙΑ

  • H Ελληνική Επανάσταση προετοιμάστηκε ουσιαστικά από το Νεοελληνικό Διαφωτισμό.
    • Τι είναι, όμως, ο Διαφωτισμός;
    • Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός είναι ίδια έννοια;

Βρείτε τα στοιχεία που χρειάζεστε για να δώσετε έναν ορισμό στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα ακολουθώντας τους εξής δύο δρόμους:

α) ΠύληàΝέα ΕλληνικάàΕργαλείαàΛεξικά, όπου και θ’ αναζητήσετε το λήμμα «διαφωτισμός»

β)ΠύληàΝεοελληνική ΛογοτεχνίαàΜελέτεςà Μελέτες για τη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Εκεί, βρείτε στα περιεχόμενα το Διαφωτισμό και διαβάστε τη μελέτη του Κ. Δημαρά.

  • Συνδέεται με το κίνημα του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού; Πώς;
  • Κορυφαίες μορφές δασκάλων διέπλασαν τις προεπαναστατικές γενιές. Αντλώντας πληροφορίες από τις παρακάτω σελίδες, συμπληρώστε το power point με βασικές πληροφορίες για τη ζωή και το έργο των ανθρώπων που συνέβαλαν τα μέγιστα στην ανάπτυξη της παιδείας στη σκλαβωμένη Ελλάδα και μία εικόνα τους.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%B5%CF%8C%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%BF_%CE%9A%CE%BF%CF%81%CF%85%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CF%82

http://www.lib.uoa.gr/hellinomnimon/authors/Korais.html

http://195.134.75.14/hellinomnimon/authors/Voulgaris.htm

http://www.lib.uoa.gr/hellinomnimon/authors/Misiodakas.html https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%AC%CF%82_%CE%BF_%CE%91%CE%B9%CF%84%CF%89%CE%BB%CF%8C%CF%82

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%9B%CE%BF%CF%8D%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%82

3) Αφού διαβάσετε και τα στοιχεία για την  οικονομία της εποχής της οθωμανικής κατάκτησης που υπάρχουν  στις παρακάτω σελίδες, υποθέστε ότι είστε έμποροι.

  • Επιλέξτε ποιο προϊόν εμπορεύεστε,
  • από ποια περιοχή κατάγεστε,
  • σε ποια πόλη του εξωτερικού θα ταξιδέψετε
  • και περιγράψτε το ταξίδι σας,
  • τις στάσεις στα χάνια,
  • τους ανθρώπους που συναντήσατε ως την ώρα που φτάσατε στο τέλος της διαδρομής σας

και γράψτε σε ένα σύντομο κείμενο την ιστορία σας.

http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?200

http://www.ime.gr/chronos/11/pct/gr/oikonomia/emporio/xoros/

 

ΒΕΝΕΤΟΚΡΑΤΙΑ

 

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ:

 

  • Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι Βενετοί ήταν πιο ήπιοι δυνάστες συγκριτικά με τους Τούρκους. Για να διαμορφώσετε άποψη για την  κατάσταση που επικρατούσε στις βενετοκρατούμενες περιοχές, πρέπει να ελέγξετε τον τρόπο που αντιμετώπιζαν οι Βενετοί τους Έλληνες.

Αφού περιηγηθείτε στην αναφερόμενη ιστοσελίδα, να  συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα με εξεγέρσεις των Ελλήνων κατά των Βενετών.

http://arthrografein.blogspot.gr/2013/03/blog-post_26.html

 

ΤΟΠΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΙΟΙ ΕΞΕΓΕΙΡΟΝΤΑΙ ΛΟΓΟΙ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ

Με βάση τα στοιχεία του πίνακα:

  • Σε ποια συμπεράσματα καταλήγετε για τις σχέσεις Ελλήνων-Βενετών στις βενετοκρατούμενες περιοχές;
  • Πώς είναι η ζωή των Ελλήνων ;
  • Πώς τους αντιμετωπίζουν οι Βενετοί;
  • Με στόχο να μελετήσετε τον πολιτισμό της Κρήτης κατά την περίοδο της Βενετοκρατίας επισκεφθείτε τον παρακάτω ιστοχώρο:

http://logomnimon.wordpress.com/%CE%B4-%CF%87%CE%AD%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%B7-%CE%BA%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86/

  • Βρείτε έργα των ζωγράφων που αναφέρονται στην πηγή του βιβλίου σας σελ. 133.
  • Αντιγράψτε αυτά που σας αρέσουν περισσότερο (4 έργα από κάθε ζωγράφο) σ’ ένα έγγραφο με τίτλο «Πινακοθήκη Κρητών ζωγράφων».

Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της βενετικής ζωγραφικής της ίδιας περιόδου είναι ο Τιτσιάνο.

  • Στην ιστοσελίδα

http://habilisii-habilis.blogspot.gr/2011/01/tiziano-vecelli.html βρείτε 4 θρησκευτικά έργα του ζωγράφου, όποια σας αρέσουν.

  • Δημιουργήστε αντίστοιχα την «Πινακοθήκη Τιτσιάνο»

3) Συγκρίνετε τις δύο πινακοθήκες. Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές εντοπίζετε στα παρακάτω θέματα;

  Κρήτες ζωγράφοι Τιτσιάνο
Ενδυμασία μορφών
Κίνηση μορφών
Θέματα
Φόντο
Χρώματα
  • Τι συμπεραίνετε για την επικοινωνία της Βενετίας με τις κτήσεις της;
  • Επηρεάστηκε ο κρητικός πολιτισμός;
  • Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι συνέβη αυτό;

 

ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ ΜΟΥΣΕΙΟΣΚΕΥΩΝ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (2016-2017)

Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κα Ατζάμπου Ελ. δανείστηκε από το Μουσείο Ακρόπολης τις παρακάτω μουσειοσκευές για τον εμπλουτισμό του μαθήματος της Ιστορίας των Αρχαίων Χρόνων Α τάξης:

Ένας Αρχαίος Ναός

H μουσειοσκευή «Ένας Aρχαίος Nαός» βοηθάει τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή να μελετήσουν και να κατανοήσουν την αρχιτεκτονική των ναών, με έναν τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό. Περιλαμβάνει ένα πρόπλασμα του Παρθενώνα σε κλίμακα 1:800, τρεις κίονες, έναν δωρικό, έναν ιωνικό και έναν κορινθιακό και 16 σφραγίδες με τις οποίες οι μαθητές μπορούν να παίξουν συνθέτοντας τους τρεις ρυθμούς.
Με τη βοήθεια ενός βιβλίου που περιγράφει τους αρχαίους ναούς, τη χρήση και λειτουργία τους, τη μορφολογία, τον γλυπτό και γραπτό τους διάκοσμο, καθώς και την κατασκευή τους τα παιδιά μπορούν να μελετήσουν αρχαία και νεοκλασικά κτήρια. Το βιβλίο συνοδεύεται από σχέδια και δεκαέξι καρτέλλες με φωτογραφίες των πιο γνωστών ναών που σώζονται σε καλή κατάσταση σε όλη την Έλλάδα. Περιλαμβάνει το βιβλίο: Ένας Αρχαίος Ναός, την ομώνυμη ταινία και αντίστοιχα ψηφιακά παιχνίδια.

Λιθοξοϊκή

Η μουσειοσκευή περιέχει ένα κομμάτι μάρμαρο, στο οποίο διακρίνονται διαδοχικά ίχνη εργαλείων που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες τεχνίτες. Περιέχει επίσης μαντρακάδες και μια σειρά εργαλείων, όμοιων με τα αρχαία, σε αντιστοιχία με τα ίχνη τους πάνω στο μάρμαρο. Το υλικό για τον εκπαιδευτικό περιλαμβάνει κείμενα, σχέδια, ταινίες, φωτογραφίες αρχαίων λατομείων και αφίσα με τους διάφορους τύπους μαρμάρων της Ελλάδας.
Στόχος της μουσειοσκευής αυτής είναι οι μαθητές να δοκιμάσουν να λαξεύσουν λίθους και μάρμαρα και να έχουν έτσι τη δυνατότητα να γνωρίσουν τις δυσκολίες των υλικών. Επίσης να παρατηρήσουν τα ίχνη των διαφόρων εργαλείων και να μάθουν να τα αναγνωρίζουν επάνω σε επιφάνειες αρχαίων και νεότερων κτηρίων και γλυπτών.
Περιέχει τις εκδόσεις:
Μ. Κορρές, Από την Πεντέλη στον Παρθενώνα
Σ. Mαυρομμάτης, Φωτογραφίες από τα Έργα στην Αθηναϊκή Ακρόπολη

Ζωφόρος του Παρθενώνα

Η μουσειοσκευή περιλαμβάνει ένα μικρό αντίγραφο του Παρθενώνα, μήτρες των 16 λίθων της δυτικής ζωφόρου σε κλίμακα 1:20, μήτρα της κεφαλής της θεάς Ίριδας στην πραγματική της κλίμακα, 10 φωτογραφίες από επιλεγμένους λίθους σε κλίμακα 1:5, φωτογραφική αναπαράσταση ολόκληρης της ζωφόρου, εκπαιδευτικά έντυπα και το βιβλίο «Περίπατοι στον Παρθενώνα». Ο μαθητής παίζει, φτιάχνει δικά του εκμαγεία, τα συνθέτει και μελετά το θαυμάσιο αυτό σύνολο γλυπτικής της κλασικής εποχής.
Περιέχει τις εκδόσεις:
28η Eκατομβαιώνος. Μια μέρα με τη Zωφόρο του Παρθενώνα
Oι θεοί του Oλύμπου στη Zωφόρο του Παρθενώνα
ΤΩΝ ΑΘΗΝΗΘΕΝ ΑΘΛΩΝ
Μπορεί να συνδυαστεί με τα διαδραστικά παιχνίδια της ψηφιακής εφαρμογής της Ζωφόρου του Παρθενώνα.

Αρχαία Ελληνικά Μουσικά Όργανα

Η μουσειοσκευή περιλαμβάνει αντίγραφα αρχαίων οργάνων που έχουν κατασκευαστεί από τον Γ. Πολύζο: έγχορδα (λύρα), πνευστά (δύο αυλοί με τα επιστόμια και τη φορβειά, σάλπιγγα, σύριγγα του Πανός και κέρας), κρουστά (τύμπανο, κύμβαλα και κρόταλλα). Οι μαθητές με τη βοήθεια διαφανειών, βιβλίων, σχεδίων και μιας μαγνητοταινίας έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν και να χρησιμοποιήσουν τα όργανα αυτά. Μπορούν επίσης να εντοπίσουν τις μορφές τους σε αρχαία γλυπτά και αγγεία.

Στιγμιότυπα από την εκπαιδευτική χρήση των μουσειοσκευών, από τις οποίες τα αρχαία ελληνικά μουσικά όργανα παρουσίασε ο μαθητής της Β΄ τάξης Ξένος Λάγιος.

         20170118_10343320170118_10344820170118_130920            20170118_130932 20170127_104131
20170127_10405920170127_10400520170127_104013

20170127_10380020170127_103854

 

ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΜΟΥΣΕΙΟΣΚΕΥΗ (2013-2014)

Στην ενότητα «η Τέχνη» της αρχαϊκής εποχής» στο μάθημα της Ιστορίας της Α΄ Γυμνασίου οι μαθητές και των τριών τμημάτων είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τη Μουσειοσκευή «Ένας Αρχαίος Ναός», την οποία το σχολείο μας δανείστηκε από το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Έτσι βοηθήθηκαν να μελετήσουν και να κατανοήσουν την αρχιτεκτονική των ναών, με έναν τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό.
Η μουσειοσκευή περιλάμβανε ένα πρόπλασμα του Παρθενώνα σε κλίμακα 1:800, τρεις κίονες, έναν δωρικό, έναν ιωνικό και έναν κορινθιακό και 16 σφραγίδες με τις οποίες οι μαθητές έπαιξαν και συνέθεσαν τους τρεις ρυθμούς.
Με τη βοήθεια ενός βιβλίου που περιέγραφε τους αρχαίους ναούς, τη χρήση και λειτουργία τους, τη μορφολογία, τον γλυπτό και γραπτό τους διάκοσμο, καθώς και την κατασκευή τους τα παιδιά μπόρεσαν να μελετήσουν αρχαία και νεοκλασικά κτήρια. Το βιβλίο συνοδευόταν από σχέδια και 16 καρτέλες με φωτογραφίες των πιο γνωστών ναών που σώζονται σε καλή κατάσταση σε όλη την Ελλάδα.
Επίσης τα παιδιά παρακολούθησαν στον βιντεοπροβολέα την ταινία «Ένας αρχαίος Ναός» και έπαιξαν αντίστοιχα ψηφιακά παιχνίδια.

7_3_KitsNaos

ΕΚΠ/ΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ «ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ» ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (2013-2014)

Η βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου, έχει δημιουργήσει την εκπαιδευτική δραστηριότητα με την ονομασία «Ταξιδιώτης της γραφής», που απευθύνεται και στους μαθητές του Γυμνασίου. Η δημιουργία της δραστηριότητας αυτής προέκυψε από την ανάγκη να καλυφθεί η υπέρμετρη ζήτηση συμμετοχής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιστορία της γραφής», που ήδη πραγματοποιείται στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Λόγω της υπέρμετρης ζήτησης συμμετοχής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Ευγενίδου το σχολείο μας δεν θα μπορούσε να πραγματοποιήσει διδακτική επίσκεψη. Έτσι με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ατζάμπου Ελ. φιλόλογο, στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας της Α τάξης, δανείστηκε την βαλίτσα του Ιδρύματος που περιέχει εκπαιδευτικό υλικό προς παρουσίαση και χρήση από τους μαθητές και δύο βοηθητικά βιβλία για την προετοιμασία και την περαιτέρω ενημέρωσή του καθηγητή.
Η Ιστορία της Ανθρωπότητας αρχίζει με την ανακάλυψη της γραφής. Έκτοτε η εξέλιξη του Ανθρώπου και η εξέλιξη της γραφής και των μέσων γραφής διανύουν παράλληλους, παλινδρομικούς και περιπλεκόμενους δρόμους. Μέσα από την εξέλιξη της γραφής ο μαθητής/τρια μπορεί να δει την τεχνολογική εξέλιξη και την εξέλιξη του καταμερισμού της εργασίας. Από την πέτρα και τις τοιχογραφίες του ανθρώπου των σπηλαίων, στη σφήνα και τις επιτύμβιες στήλες, στο όστρακο και το κεραμίδι, και από εκεί στο φτερό, τον πάπυρο και το χαρτί, από τους αντιγραφείς στον Γουτεμβέργιο και σήμερα στο τυπογραφείο Λέιζερ και στο tablet.
Διαβλέποντας η κ. Ατζάμπου Ελ. ότι η ιστορία της γραφής είναι ένας άλλος τρόπος να διδάξει ο εκπαιδευτικός την ιστορία της εξελικτικής πορείας της ανθρωπότητας, πραγματοποίησε στο σχολείο μας την βιωματική, εκπαιδευτική δραστηριότητα «Ταξιδιώτης της Γραφής». Ο «Ταξιδιώτης της γραφής» περιέχει υλικό με το οποίο η εκπαιδευτικός δίδαξε στους μαθητές την ιστορία της γραφής. Πιο συγκεκριμένα, από το υλικό που περιέχεται στη βαλίτσα, χρησιμοποίησε τα παιχνίδια και τις δραστηριότητες κάνοντας με αυτό τον τρόπο την κατανόηση του θέματος μια ευχάριστη διαδικασία. Επίσης, η εκπαιδευτικός χρησιμοποίησε την παρουσίαση (Powerpoint) που περιέχεται στο CD και μέσα από εικόνες και βίντεο να πρόβαλε παραστατικά την εξέλιξη της γραφής.
Η βιωματική αυτή παρουσίαση αλλά και η συμμετοχή των μαθητών/τριών μας στα παιχνίδια και τις δραστηριότητες του περιεχομένου της εκπαιδευτικής βαλίτσας ενθουσίασε τους μαθητές. Επίσης η όλη διδακτική εμπειρία αποτέλεσε αφετηρία για περαιτέρω προβληματισμό, συζήτηση και συνειδητοποίηση του ρόλου του μαθήματος της Ιστορίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα καλά πράγματα παίρνουν χρόνο!⏳

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Το σχολείο κατά τους θερινούς μήνες θα είναι ανοιχτό κάθε Παρασκευή

Σαν σήμερα!!!

  1. 14/04/1828: Η Ρωσία κηρύσσει τον πόλεμο στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, επειδή η Πύλη αρνείται να αποδεχτεί την αυτονομία της Ελλάδας.

Απρίλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Σκακιστική άσκηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων