Εργαστήρια Δεξιοτήτων

4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχέδιο δράσης της Α΄ Γυμνασίου

Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Επιμέρους θεματικές ενότητες: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα, Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη, Εθελοντισμός

 

Τίτλος Προγράμματος: “Γνωρίζουμε τα δικαιώματα των παιδιών, ταξιδεύοντας στην Κένυα”

Ως προς τον Θεματικό Άξονα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και την επιμέρους θεματική ενότητα «Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα, Ανθρώπινα δικαιώματα και Συμπερίληψη, Εθελοντισμός», στόχος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές/μαθήτριες τους βασικούς άξονες πρόκλησης που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των αποκλεισμένων περιοχών μιας αναπτυσσόμενης χώρας, όπως η Κένυα (ανθρώπινα δικαιώματα,  ανεπαρκής τροφή, δυσκολία ανεύρεσης πόσιμου νερού, θέματα σχετικά με το φύλο, την εκπαίδευση, την παιδική εργασία και την ασφαλή διαβίωση) και να κατανοήσουν πως όλα αυτά μας αφορούν σε όποιο μέρος του πλανήτη κι αν κατοικούμε.

Μέσω οπτικοακουστικού υλικού, θεατρικών παιχνιδιών, δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής, παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου, εικαστικής έκφρασης και διαφόρων ψηφιακών εργαλείων και με πυλώνες τη διαθεματική προσέγγιση και τη διερευνητική συνεργατική μάθηση, οι μαθητές/μαθήτριες ενημερώνονται  για τα δικαιώματά τους -όπως αυτά διατυπώνονται στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού- και για τις οργανώσεις που ευαισθητοποιούνται στην υπεράσπισή τους, κατανοούν την έννοια του εθελοντισμού και τη σημασία του στη στήριξη του κοινωνικού συνόλου, αναπτύσσουν την ενσυναίσθηση, την αποδοχή της διαφορετικότητας, τον αυτοσεβασμό και τον αλληλοσεβασμό,  την ευαισθησία απέναντι στις διακρίσεις και τις κοινωνικές ανισότητες και προσεγγίζοντας την έννοια/ιδιότητα του ενεργού πολίτη συνειδητοποιούν την ευθύνη όλων μας  με σκοπό την προσφορά βοήθειας στην κοινωνία και στον συνάνθρωπο γενικότερα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλλιεργούν τις δεξιότητες που ακολουθούν:

  • Δεξιότητες μάθησης: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και προσωπική έκφραση, επικοινωνία και συνεργασία
  • Δεξιότητες ζωής: ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, κοινωνικές δεξιότητες, πολιτειότητα, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα
  • Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: ψηφιακός γραμματισμός, δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων
  • Δεξιότητες του νου: στρατηγική σκέψη, μελέτη περιπτώσεων, κατασκευές

Σε σύνδεση με το Π.Σ. στόχος μας είναι η κατάκτηση της γνώσης με βιωματικό τρόπο και η συνεργασία με τη σχολική, τοπική και ευρύτερη κοινότητα. Ειδικότερα, το σχέδιό μας συνδέεται με τα γνωστικά αντικείμενα  της Γεωγραφίας, της Ιστορίας, της Γλώσσας, των Εικαστικών, της Θεατρικής Αγωγής, των Μαθηματικών (Στατιστική) και της Πληροφορικής. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό βασίζεται στις έννοιες και τις αξίες της Εκπαίδευσης για τον Ενεργό Πολίτη και μπορεί να εμπλουτίσει ενότητες της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, ενώ συνδέεται άμεσα με θεματικούς άξονες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  και της Αγωγής Υγείας και μπορεί να αξιοποιηθεί για project γύρω από τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, την Ασφάλεια και τη Διατροφή.

Όσον αφορά το εκπαιδευτικό υλικό,  για τον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων χρησιμοποιήθηκε το εξής: Εκπαιδευτικό υλικό του ΙΕΠ «Κένυα, Action Aid Ελλάς», οπτικοακουστικό υλικό από το διαδίκτυο και υλικό που παραχωρήθηκε από συνάδελφο εκπαιδευτικό που συμμετείχε σε εθελοντικό ταξίδι στην Κένυα με την ομάδα εθελοντών Wheeling2Help, διάφορα ψηφιακά εργαλεία  και οι ιδέες της εκπαιδευτικού που εκπόνησε το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια για την υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Α’ Γυμνασίου: Κιτσάτη Μαρία

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων