Χτίζοντας το σεβασμό : Ενημέρωση για την έμφυλη βία.
Με γνώμονα τη βαθιά μας πίστη ότι το σχολείο δεν προσφέρει μόνο γνώση, αλλά διαμορφώνει χαρακτήρες και αυριανούς, συνειδητοποιημένους πολίτες, είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε μαζί σας την ολοκλήρωση ενός πολύ σημαντικού και ουσιαστικού κύκλου δράσεων που έλαβε χώρα στο σχολείο μας.
Από τον Δεκέμβριο του 2025 έως και τον Μάρτιο του 2026, ενώσαμε τις δυνάμεις μας με τον Δήμο Αιγάλεω. Μια εξαιρετική διεπιστημονική ομάδα του Δήμου, αποτελούμενη από καταρτισμένους Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς και Επισκέπτες Υγείας, βρέθηκε κοντά μας, υλοποιώντας ένα καινοτόμο πρόγραμμα πρόληψης κατά της έμφυλης βίας. Η δράση επικεντρώθηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των τμημάτων της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου. Επιδίωξή μας δεν ήταν μια απλή θεωρητική διάλεξη, αλλά η ενεργή συμμετοχή των παιδιών μέσα από βιωματικά εργαστήρια.
Ο απολογισμός αυτών των παρεμβάσεων είχε οπωσδήποτε θετικό πρόσημο. Μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά εξασκήθηκαν στη διάκριση των στερεοτύπων που συχνά φωλιάζουν στις καθημερινές μας συμπεριφορές και αποτελούν τη ρίζα των διακρίσεων με στόχο την αποδόμηση κάποιων ισχυρών στερεοτυπικών αντιλήψεων. Ταυτόχρονα, με την ενθάρρυνση ενός ανοιχτού και κριτικού τρόπου σκέψης, δώσαμε στους εφήβους μας τα εργαλεία να αμφισβητούν παγιωμένες και τοξικές αντιλήψεις γύρω από τις σχέσεις των φύλων.
Το ωφέλιμο προσδοκώμενο αυτής της πολύμηνης προσπάθειας ήταν εξαρχής ξεκάθαρο για εμάς: η βαθιά καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και μια ουσιαστική αλλαγή νοοτροπίας σε ζητήματα έμφυλης βίας. Τα αποτελέσματα μας γέμισαν αισιοδοξία, βλέποντας τα παιδιά να προβληματίζονται, να συνεργάζονται και να χτίζουν υγιή αντανακλαστικά αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού. Η δράση μας ολοκληρώθηκε, αλλά η συνεργασία μας μόλις άνοιξε νέα κεφάλαια. Η πρόληψη απαιτεί συνέπεια και εμείς δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο.
Για φωτογραφικό υλικό πατήστε ΕΔΩ



