Διαδικτυακή συνάντηση με τη συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση

ΔΑΡΛΑΣΗ

Την Δευτέρα 27/3/2023 οι ομάδες της Φιλαναγνωσίας και της Δημιουργικής Γραφής είχαν την τύχη ( αφού το σχολείο μας επελέγη μεταξύ του περιορισμένου αριθμού σχολείων που θα συμμετείχαν στη διαδικτυακή συνάντηση) και τη χαρά να συναντήσουν έστω και εξ αποστάσεως τη συγγραφέα του μυθιστορήματος «Το αγόρι στο θεωρείο», την κ.Αγγελική Δαρλάση.  Οι μαθητές/τριες είχαν ήδη ολοκληρώσει την ανάγνωση του μυθιστορήματος, που πραγματεύεται το θέμα της προσφυγιάς και το τραύμα της απώλειας και του ξεριζωμού, καθώς και τις δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και ήταν έτοιμοι να θέσουν ερωτήσεις που τους είχαν γεννηθεί στη συγγραφέα.

Η συγγραφέας, γλυκομίλητη, πολύ φιλική και με υπομονή απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που τις απηύθυναν οι μαθητές των σχολείων που συμμετείχαν. Η κ. Δαρλάση αρχικά αναφέρθηκε στη φύση της εργασίας ενός συγγραφέα, στην προσωπική της μεθοδολογία συγγραφής και εξήγησε το λόγο που ασχολήθηκε με το συλλογικό τραύμα των προσφύγων του 1922 κι όχι με τη σύγχρονη προσφυγιά. Στη συνέχεια αποκάλυψε στοιχεία για την ταυτότητα των ηρώων τα οποία δεν δηλώνονται ρητά, όπως ποια ήταν η αρχική σπίθα έμπνευσης  για την επιλογή των δύο ασυνόδευτων προσφυγόπουλων, του Δρόσου και της Αρετής, ως βασικών ηρώων, τι σήμαιναν τα ονόματά τους, αν έχουν οι ήρωες σχέση με υπαρκτά πρόσωπα ή είναι μόνο πλάσματα μυθοπλασίας, ποιος ήρωας την δυσκόλεψε περισσότερο και με ποιον ήρωα ταυτίζεται περισσότερο.

Επίσης, ρωτήθηκε σχετικά με την επινόηση και τον αποσυμβολισμό κάποιων μαγικών στοιχείων που εμφανίζονται στο βιβλίο της , όπως το μπαούλο που κρύβεται η Αρετή, η είσοδος του καραβιού στο θέατρο, καθώς και για ποιους λόγους η έμπνευσή της την οδήγησε στο εύρημα της θεατρικής παράστασης «Η Τρικυμία» του Σαίξπηρ στο χώρο του θεάτρου- καταφυγίου των προσφύγων και ποια η λειτουργία του σχετικά με τη λυτρωτική μαγεία της Τέχνης.

Σε ερώτηση των μαθητών αν έχει σκεφτεί το βιβλίο της να γυριστεί ταινία στο μέλλον, απάντησε ότι της αρέσει ως ιδέα αλλά πιστεύει ότι είναι δύσκολο εγχείρημα λόγω μεγάλου οικονομικού κόστους.

Στο τέλος οι μαθητές/τριες ευχαρίστησαν τη συγγραφέα για τον χρόνο που τους διέθεσε και για την όμορφη εμπειρία που αποκόμισαν και της ευχήθηκαν «καλή τύχη» στην υποψηφιότητά της για το Διεθνές Λογοτεχνικό Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν 2024.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα, Εκπαιδευτικά Προγράμματα. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.