ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ

20260408 003946
Είμαστε οι μαθητές της Γ΄ τάξης του 4ου Δημ. Σχολείου Ξάνθης και βγήκαμε σήμερα για να τραγουδήσουμε τον Λάζαρο ή τα Λαζαρικά όπως λέγονται αλλιώς. Τα Λαζαράκια είναι σαν να λέμε τα «κάλαντα» του Πάσχα κατά κάποιον τρόπο. Αναβιώνουμε ένα παλιό έθιμο της Θράκης, αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας. Το Σάββατο του Λαζάρου κορίτσια κυρίως, οι λεγόμενες Λαζαρίνες, έβγαιναν στις γειτονιές και τραγουδούσαν αναγγέλλοντας έτσι την Ανάσταση του Λαζάρου, ένα από τα θαύματα του Χριστού. Κρατούσαν στολισμένα καλαθάκια με λουλούδια και γυρνούσαν από σπίτι σε σπίτι τραγουδώντας. Τους έδιναν κεράσματα, χρήματα, αλλά και αυγά για να βάψουν τη Μεγάλη Πέμπτη για το Πάσχα. Τα κάλαντα του Λαζάρου τα συναντούμε σε διάφορες παραλλαγές σε πολλά μέρη της πατρίδας μας. Σε όλα τα τραγούδια το θέμα είναι ο θάνατος και το θαύμα της Ανάστασης. Γενικά το Σάββατο του Λαζάρου έχει έναν χαρούμενο χαρακτήρα, καθώς η έγερση του Λάζαρου, φίλου του Χριστού, προαναγγέλλει την Ανάσταση του ίδιου του Χριστού. Για μας τα κάλαντα που λέμε, είναι μια ευχάριστη εμπειρία. Τηρούμε ταυτόχρονα ένα έθιμο για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι.
Ευχόμαστε σε όλους ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ