Feed
Άρθρα
Σχόλια

 

.png

Για τη φετινή σχολική χρονιά 2021 – 2022 οι μαθητές των Γ΄ & Δ΄ τάξεων συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “An Album of my homeland”.

 279725827 738307560850799 5479415987710042381 n

Σκοπός του έργου ήταν να ενθαρρύνει τους μαθητές να ερευνήσουν την πολιτιστική και φυσική κληρονομιά της πόλης στην οποία ζουν και το ευρύτερο περιβάλλον τους – την «ιδιαίτερη πατρίδα» τους. Η πατρίδα μας γίνεται πιο αγαπητή και την φέρουμε στην καρδιά μας, αν γνωρίζουμε περισσότερα γι’ αυτήν. Γι’ αυτό, στόχος μας ήταν να εξερευνήσουμε το παρελθόν της πόλης μας μέσα από διάφορες δραστηριότητες, να αναδείξουμε τις ομορφιές της πόλης μας στο παρόν και να χρησιμοποιήσουμε ποικίλα ψηφιακά εργαλεία για να δείξουμε τι είδους πατρίδα αγαπάμε και έχουμε.

Με πολλή χαρά σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε δραστηριότητες με πολλαπλούς εκπαιδευτικούς στόχους. Πρωταρχικός σκοπός μας υπήρξε η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, σε γνωστικό, συναισθηματικό και ψυχοκινητικό επίπεδο. Οι παιδαγωγικές μέθοδοι που χρησιμοποιήσαμε ήταν η Βιωματική μάθηση, η Ομαδοσυνεργατική μάθηση και η πειραματική εργαστηριακή μέθοδος.

Το έργο ενσωματώθηκε εύκολα στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών καθώς ενέπλεξε την τέχνη και τη λογοτεχνία, επειδή διαβάσαμε και δημιουργήσαμε όμορφα κείμενα για την ιδιαίτερη πατρίδα μας, καθώς και τις παραδόσεις και τα έθιμα, γιορτάσαμε την Ημέρα eTwinning, αναπτύξαμε τη διαπολιτισμικότητα. Την Αγωγή του Πολίτη, γιατί οι μαθητές έμαθαν να είναι καλύτεροι & πιο υπεύθυνοι. Τις φυσικές και κοινωνικές επιστήμες, επειδή οι μαθητές γνώρισαν το φυσικό και κοινωνικό τους περιβάλλον και ανέπτυξαν την ικανότητα να ζουν υπεύθυνα σε αυτό, έμαθαν να προστατεύουν το περιβάλλον και να επηρεάζουν την προστασία και τη διατήρησή του, ανέπτυξαν περιβαλλοντική συνείδηση ​​και εκφράστηκαν μέσω ομαδικής εργασίας αναπτύσσοντας θετικές αξίες προς τη φύση – την πατρίδα στην οποία ζουν και γνώρισαν ευρύτερα τις χώρες που συμμετείχαν στο έργο, τη Σερβία, την Κροατία, την Τουρκία, τη Β. Μακεδονία. Τα μαθηματικά, γιατί ανέπτυξαν την ικανότητα επικοινωνίας στη μαθηματική γλώσσα και γραφή. Τις καλές τέχνες, γιατί έκαναν σχέδια, αφίσες και κολάζ για την πατρίδα τους, δημιούργησαν επιτραπέζια παιχνίδια με γνώσεις που έλαβαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Τα ΜΜΕ και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, γιατί  έμαθαν για το φαινόμενο των fake news. Τη μουσική, γιατί έμαθαν και τραγούδησαν και παρουσίασαν τραγούδια και λαϊκούς χορούς. Τις ξένες γλώσσες, γιατί χρησιμοποίησαν την αγγλική γλώσσα σε κοινές δραστηριότητες στο πλαίσιο του έργου. Την Τεχνολογία και τα ΤΠΕ γιατί χρησιμοποίησαν ποικιλοτρόπως το διαδίκτυο και τα web 2.0 εργαλεία για το σύνολο των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του έργου.

Η διάρκεια του έργου ήταν από τον Οκτώβριο του 2021 έως τον Μάιο του 2022. Παρακάτω παρουσιάζουμε συνοπτικά τις δραστηριότητες του έργου που υλοποιήσαμε με μεράκι και ενδιαφέρον:

Christina Koutalou Avatrs

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – “CODING WEEK AND E-SAFETY”

Η τεχνολογία διαμορφώνει τη ζωή μας. Με αυτή, μπορούμε να κάνουμε τις ιδέες μας πράξη. Στην αρχή του έργου, όλοι όσοι ήθελαν να αλλάξουν την παραδοσιακή διδασκαλία, κατέγραψαν την εκδήλωση και εντάχθηκαν στην «Εβδομάδα Κωδικοποίησης». Τα προϊόντα που προέκυψαν τοποθετήθηκαν σε έναν ψηφιακό πίνακα Linoit.

CODE WEEK 2021 final final          LΑΝD 1

Για να χρησιμοποιήσουμε σωστά την τεχνολογία, το Διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα, πρέπει να ξέρουμε πώς να συμπεριφερόμαστε σε αυτά, να ξέρουμε τι είναι η παραπληροφόρηση… Μέσα από διάφορες δραστηριότητες, κάναμε τους μαθητές να κατανοήσουν το Διαδίκτυο ως ένα ασφαλές και καλύτερο μέρος που εξυπηρετεί εκπαιδευτικούς σκοπούς. Μέσα από διάφορες εργασίες, δημιουργήσαμε αφίσες, ταινίες, εργαστήρια, σύννεφα λέξεων, ψεύτικες ειδήσεις. Ως αποτέλεσμα όλων των προτεινόμενων λέξεων, δημιουργήσαμε ένα κουίζ και δοκιμάσαμε τις γνώσεις μας.

-ΕΝΑ ΑΛΜΠΟΥΜ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΟΥ-CODEWEEK

Certificate of Excellence 4th Primary School of Tyranvos

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ID CARD CHRISTINA KOUTALOU      SID CARD CHRISTINA KOUTALOU   safer internet day 8 2 2022 Βεβαίωση 4ο Δημοτικό Σχολείο Τυρνάβου

1 2 3 4

ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ – ΣΥΝΝΕΦΟ ΛΕΞΕΩΝ

Christina Koutalou 2 Word Art 1 2 Word Art 5 2 Word Art 15

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – “FIND – EXPLORE – SAVE”

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ: Σε αυτό το θέμα, οι μαθητές μας συνεργάζονται με μικτές εθνικές ομάδες. Οι μαθητές μοιράζονται έρευνες, βίντεο, σχέδια, φωτογραφίες … για το παρελθόν της πατρίδας τους προκειμένου να διατηρήσουν τη γνώση για τις επόμενες γενιές. Υπέβαλαν τις εργασίες τους υπό το άγρυπνο βλέμμα και την επίβλεψη των δασκάλων που διηύθυναν τα τμήματα, και υπέβαλαν εργασίες στην ενότητα του φόρουμ. Οι δραστηριότητες ομαδοποιούνται σε 4 βιβλία και έναν χάρτη σε ένα padlet. Στα πλαίσια του θέματος οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς σχεδίασαν παιχνίδια οπτικής νοημοσύνης, έφτιαξαν ένα μητρικό λεξικό και πραγματοποίησαν αξιολόγηση μέσω ερωτηματολογίου.

https://padlet.com/xristinakoutalou/91wdxocimvexqski

https://read.bookcreator.com/uC7u0nBgu9Y2xV2ehyEt7DotEN23/m14KfYbKRMWbPRDvgRwj1w

https://read.bookcreator.com/uC7u0nBgu9Y2xV2ehyEt7DotEN23/unsEZOsxRMGCljoXSwr1iQ

https://read.bookcreator.com/uC7u0nBgu9Y2xV2ehyEt7DotEN23/ElS0CTthShWvy67Nr14UJw

https://read.bookcreator.com/uC7u0nBgu9Y2xV2ehyEt7DotEN23/FEiOuzg-RDy6q17QwvMfvQ

 

Diplomas for Kahoot game

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ… – PARTNER ALBUM

Η ιδέα που προτάθηκε στη συνάντηση των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών υλοποιήθηκε. Κι έτσι το άλμπουμ ταξίδεψε από συνεργάτη σε συνεργάτη. Μέσα από μια σειρά τεχνών και πολιτιστικών μορφών, οι μαθητές εκφράστηκαν δημιουργικά και μετέφεραν ένα μέρος του πολιτισμού τους σε χαρτί που θα σηματοδοτήσει μόνιμα τη δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε στο eTwinning. Το περιστέρι “Gurgusan” ταξιδεύει με το άλμπουμ και στο Google Earth σημειώνει τα σημεία όπου προσγειώνεται για να κάνει ένα διάλειμμα και να συναντήσει φίλους.

The Album 3        The Album 1

The Album 2       Sending The project Album Our gifts for you       Sending the project Album 2

With the Major of Tyrnavos        The Major of the city of Tyrnavos

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – “MEETING THE NEW YEAR”

Μέσα σε αυτό το θέμα και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς φτιάξαμε ένα συνεργατικό ημερολόγιο για το 2022 με τουλάχιστον μια λεπτομέρεια από την κάθε ιδιαίτερη πατρίδα.

Επειδή όλα θα έπρεπε να είναι χαρούμενα και πανηγυρικά με πολλά τοποθετημένα στο τραπέζι και με πρόταση πολλών συνεργατών, οι μαθητές έφτιαξαν ένα «Διεθνές Τραπέζι Πατρίδας», παρουσίασαν την κουζίνα τους, έστησαν τα πιάτα που προτάθηκαν από τους εταίρους στην Αξιολόγηση, στο τέλος της προηγούμενης θεματικής ενότητας.

calendar 2022calendar Christina KoutalouAugust is our month

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια, για να ξαφνιάσουν ο ένας τον άλλον, οι μαθητές έγιναν «κορυφαίοι σεφ» και ετοίμασαν γεύματα για τους φίλους – συνεργάτες τους. Το αποτέλεσμα συμπληρώθηκε από ένα ερωτηματολόγιο όλων των εταίρων με αξιολόγηση της δουλειάς τους στα προκαθορισμένα καθήκοντα.

apple cake bloggif 61f148add93dd bloggif 61f1482b8351d

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – “MADE TO LAST”

  1. Ώστε να μην ξεχαστεί!

Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές εργάστηκαν σε μικτές ομάδες. Στο Φόρουμ οι μαθητές παρουσίασαν χαλιά (κιλίμια), κοστούμια, αντικείμενα και όργανα της πατρίδας τους με εικόνες, λέξεις, φωτογραφικό υλικό και βίντεο. Η εργασία συντονίστηκε από μέντορες δασκάλους. Οι μαθητές αλληλεπιδρούσαν συνεχώς με τους φίλους τους σχολιάζοντας τη δουλειά στο φόρουμ.

  1. Θα σας εκπλήξω με έναν λαϊκό χορό!

Στο πλαίσιο αυτής της εκδήλωσης πραγματοποιήσαμε μια μουσικοχορευτική εκδήλωση με τίτλο «Θα σας εκπλήξω με έναν λαϊκό χορό». Παρουσιάσαμε τη μουσική των χωρών μας με χορευτική συνοδεία. Οι εταίροι χωρίστηκαν στη συνέχεια σε δυάδες και αντάλλαξαν από έναν παραδοσιακό χορό της πατρίδας τους. Επιπροσθέτως, οι συνεργάτες εταίροι, παρουσίασαν το χορό που τους είχε ανατεθεί.

  1. Λαϊκές φορεσιές του τόπου

Σε ειδική σελίδα του TwinSpace αναρτήσαμε μαθητές με παραδοσιακές φορεσιές. Οι μαθητές είδαν τα μέρη της παραδοσιακής στολής της κάθε χώρας εταίρου και ταυτόχρονα γνώρισαν καλύτερα τη σύνθεση της δικής τους παραδοσιακής στολής.

    Drawing the parts of traditionak folk costume Part 3

ΜΑΡΤΙΟΣ – “SIGNIFICANT WOMAN AND FOUNDER OF MY HOMELAND”

Στο Φόρουμ έγινε πρόταση οι μαθητές εκτός από μια γηγενή γυναίκα, σημαντική προσωπικότητα, να παρουσιάσουν και έναν κληροδότη.

Αρχικά, οι μαθητές έγραψαν τα ονόματά τους σε έναν πίνακα στο χώρο του Twinspace. Ζωγράφισαν τα πορτρέτα τους, μελέτησαν τις βιογραφίες των συγκεκριμένων προσωπικοτήτων και τις παρουσίασαν. Στη συνέχεια, βρήκαν ένα νήμα που συνέδεε τη γυναίκα και τον κληροδότη.

Ξεκίνησαν με τη δημιουργία ενός έργου πατρίδας στην οποία υπήρχαν διάφοροι θεσμοί. Kάθε εταίρος δεσμεύτηκε να κατασκευάσει ένα ίδρυμα ή σημαντικό πολιτιστικό κέντρο που σχετίζονταν με τις προσωπικότητες με τις οποίες είχε ασχοληθεί πριν. Για να πάρουν νέα ώθηση αυτά τα ιδρύματα – κέντρα, η γηγενής γυναίκα και ο κληροδότης οργάνωσαν διάφορες εκδηλώσεις για να συγκεντρώσουν χρήματα. Οι μαθητές έφτιαξαν αρχικά μια αφίσα, και στη συνέχεια μια μακέτα του κτηρίου που θα κατασκεύαζαν ή θα ανακαίνιζαν με τα χρήματα που θα συγκεντρωνόταν. Ως κλείσιμο της εργασίας, οι μαθητές έγραψαν τρεις λέξεις στο ψηφιακό εργαλείο Mentimeter, που τους έρχονται στο νου όταν σκέφτονται την πατρίδα τους.

Tzartzaneia 2022

ΑΠΡΙΛΙΟΣ – “ACTIVE CITIZEN”

  1. MASRTUGRCO – “Η πόλη των ονείρων”

Οι δραστηριότητες του έργου συνεχίστηκαν. «Έχουμε πατρίδα, πρέπει να της δώσουμε ένα όνομα!». Οι μαθητές βρήκαν ένα όνομα από τις αρχικές συλλαβές των χωρών που συμμετείχαν στο έργο, κι έβαλαν τα προτεινόμενα ονόματα στα κοινωνικά δίκτυα. Με βάση την ψηφοφορία κατέληξαν στο όνομα “MASRTUGRCO”. Δημιουργήθηκαν μικτές ομάδες που είχαν ως στόχο να χτίσουν από μία ξεχωριστή πόλη σύμφωνα με το πώς φαντάζονταν, οι συμμετέχοντες στην ομάδα μαθητές, την πόλη των ονείρων τους. Με βάση τις ψήφους των μαθητών, προσθέσαμε την πόλη των ονείρων στην πόλη Masrtugrco. Η εργασία των μαθητών έγινε υπό την καθοδήγηση των μεντόρων δασκάλων τους. Γι’ αυτή τη δραστηριότητα χρησιμοποιήσαμε το εργαλείο ICOGRAMS (Web 2.0).

TEAM 1 ANDRIANATEAM 2 PAULINA

TEAM 3 ATHANASIOSTEAM 4 MAGDA

  1. Συζήτηση

Σχηματίσαμε 4 ομάδες: Δάσος (FOREST), Ποτάμι (RIVER), Λιβάδι (MEADOW) και Πάρκο (PARK). Οι μαθητές έλυσαν περιβαλλοντικά προβλήματα της πατρίδας τους μέσα από συζήτηση. Συμμετέχοντες στη συζήτηση: ρυπαίνοντες, οικολόγοι, δικαστές, δικηγόροι και δημοσιογράφοι.

NEWSPAPER 1 NEWSPAPER 2 NEWSPAPER 3

NEWSPAPER 4 NEWSPAPER 5

  1. Ημέρα της Γης – 22 Απριλίου

Στο πλαίσιο της Ημέρας της Γης, οι μαθητές οργάνωσαν διάφορες δραστηριότητες (δράσεις, εκθέσεις…) και τις δημοσίευσαν στο εργαλείο WAKELET (web 2.0).

1st Activity movies for the environment2nd activity painting for the environment

4th Activity Our own Monopoly game3rd Activity Playing digital games5th Activity STEM Recycling

  1. Γράμμα για το μέλλον

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές μας, έγραψαν ένα γράμμα στο οποίο προβλέπουν το μέλλον απαντώντας στα ερωτήματα «Τι θα γίνει και τι θα αλλάξει σε 10 χρόνια στην πατρίδα τους και στον πλανήτη;», «Πώς φαντάζονται τον εαυτό τους σε 10 χρόνια από σήμερα;»

Predict the Future Predict the Future 2

 

ΜΑΪΟΣ – “CITY OF FRIENDSHIP”

Εργαστήκαμε πυρετωδώς προκειμένου να τελειώσουμε όλες τις δραστηριότητες στο χρόνο μας σύμφωνα με την νέα προθεσμία υποβολής αιτήματος για την εθνική ετικέτα ποιότητας.

  1. Το λογότυπο του έργου: Οι μαθητές δημιούργησαν από κοινού ένα λογότυπο με τη δύναμη του ομαδικού πνεύματος και της συνεργασίας. Το λογότυπο αποτελείται από δύο μέρη: τον τίτλο του προγράμματος και μια λεπτομέρεια – σημείο κατατεθέν της ιδιαίτερης πατρίδας μας.                                                                                                                                                                                                                     279725827 738307560850799 5479415987710042381 n             IMG 20220428 115015                IMG 20220428 115826
  2. Διαχρονικά μηνύματα: Οι μαθητές  γράφουν διαχρονικά μηνύματα για έναν ανώνυμο παραλήπτη ο οποίος θα τα παρουσιάσει στο γενικό πληθυσμό κάποια στιγμή στο μέλλον όταν θα τα βρει και θα τα διαβάσει. Μετά όλος ο κόσμος θα μάθει πως κάποιοι μαθητές συμμετείχαν στο etwinnning έργο “An album of my homeland”. Με αυτά τα οικολογικά μηνύματα οι μαθητές θα αφήσουν το δικό τους οικολογικό αποτύπωμα ως κληροδότημα στις επόμενες γενιές.
  3. Ο μύθος του χάρτη της φύσης: Ο τίτλος της δραστηριότητας μας λέει τι ακριβώς έχουν να κάνουν οι μαθητές. Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές συνδυάζουν τη φαντασία με την πραγματικότητα και με το όνομα του έργου μας. Εδώ ζωγραφίζουν τον χάρτη της ιδιαίτερης πατρίδας τους πάνω στο γράμμα του ονόματος του έργου που αντιστοιχεί στον  καθένα εταίρο ώστε να γίνει ελκυστική η πατρίδα τους με στόχο κάποιοι να θελήσουν να επισκεφτούν στο μέλλον τα μέρη που απεικονίζονται στα γράμματα του έργου “An album of my homeland”.

Christina Koutalou Letter F

Πατώντας επάνω στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να περιηγηθείτε σε περισσότερες δραστηριότητες του προγράμματός μας:

https://www.thinglink.com/scene/1512869139075563522

Thinglink

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός του έργου ήταν η κ. Κουτάλου Χριστίνα, εκπαιδευτικός Πληροφορικής του σχολείου μας.

279832471 728119395212693 4705849206198390629 n

Στο έργο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Αναστασία Καλέση, Αντώνιος Κυρατζής, Χρυσόστομος Κατσιούλης, Αθανάσιος Βάνης, Παρασκευή Γώγου,  Δανάη Βεζύρη, Αγγελική Γεωργούλα, Σοφία Παραφέστα, Πηνελόπη Καραγιάννη, Ευαγγελία Γκουγκουλιάνου, Ελένη Μαμανού & Μαρία Μπένη. Το σύνολο των δραστηριοτήτων υλοποιήθηκαν με την υποστήριξη της διευθύντριας του σχολείου κ. Θεοδώρας Μπλάκου.

Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές για την προσπάθειά τους και το μεράκι που έδειξαν κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων αυτού του έργου. Σας ευχαριστούμε πολύ!

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων