Στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δράσεων για την ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με θέμα: “Η σχολική διαμεσολάβηση ως μέθοδος ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων”, με ομιλήτρια την εκπαιδευτικό του τμήματος Ε2, κας. Χατζοπούλου.
Υλικό – Παρουσίαση για την Σχολική Διαμεσολάβηση στον σύνδεσμο,
Βίντεο μαθητών για το bullying στο διαδίκτυο, στον σύνδεσμο,
Βίντεο μια μέρα στη Διαμεσολάβηση, στον σύνδεσμο.
«Η σχολική διαμεσολάβηση ομηλίκων ως μέθοδος ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων»
Φορέας: ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για τον Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία.
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Ε2 ́τάξη του σχολείου μας που υλοποιεί το παραπάνω πρόγραμμα, θεωρήσαμε αναγκαία την εκπαίδευση και ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών μας, ώστε να επιλύουν τις συγκρούσεις με ειρηνικό και δημιουργικό τρόπο και έτσι αποφασίσαμε να εισάγουμε στο σχολείο το πρόγραμμα της σχολικής διαμεσολάβησης.
Δημιουργήσαμε τη δική μας γωνιά για να διαμεσολαβούμε και βιντεοσκοπήσαμε τα σενάρια των παιδιών, ώστε να πάρουν μέρος και στον σχολικό ψηφιακό μαθητικό διαγωνισμό «Λέμε Όχι στον Σχολικό και Διαδικτυακό Εκφοβισμό» του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρίας.
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Ενδοσχολικής βίας και του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού, που έχει καθιερώσει το Υπουργείο Παιδείας την 6η Μαρτίου, παρουσιάσαμε στις 7 Μαρτίου το πρόγραμμά μας στις Δ ́, Ε ́ και ΣΤ ́ τάξεις του σχολείου μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε2 ́είχαν τη δυνατότητα να
εξηγήσουν και να μοιραστούν με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους τις εμπειρίες τους, παίξανε τα σενάρια σχολικής διαμεσολάβησης που οι ίδιοι έγραψαν, απάντησαν σε ερωτήσεις, συζήτησαν.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες υπογράμμισαν ότι κατανόησαν καλύτερα πώς να λειτουργήσουν σε μία κατάσταση σύγκρουσης, ότι ανακάλυψαν αποτελεσματικότερους τρόπους διαχείρισης των συγκρούσεων, αισθάνθηκαν ότι μπορούν να συμβάλουν στην ειρηνική επίλυση συγκρούσεων ανάμεσα σε συμμαθητές και συμμαθήτριες τους και τέλος οι περισσότεροι σημείωσαν ότι μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα μια συγκρουσιακή κατάσταση στην οποία εμπλέκονται προσωπικά.
Τις εργασίες- δημιουργίες των μαθητών μπορείτε να τις δείτε στα παρακάτω e-book: