3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

0

Συγγραφέας: 4ο Δημοτικό Ορεστιάδας | Κατηγορία Διάφορα, Δράσεις | , στις 11-12-2022

f4c07d disability2013 cleanupΑ τάξη. Προσέγγιση του ευαίσθητου αυτού θέματος μέσω προβολής κάποιων βίντεο, συζήτησης- ευαισθητοποίησης και βιωματικών παιχνιδιών (1ον, προσπάθησαν να κατευθύνουν έναν συμμαθητή τους που είχε κλειστά μάτια , 2ον επιχείρησαν να περπατήσουν φορώντας τα παπούτσια τους ανάποδα). Κατασκεύασαν  μια ομαδική αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμΕΑ.

Α΄ και Β’ τάξεις. Έγινε ανάγνωση του βιβλίου « Ο Δράκος Μπουρμπουλήθρας», ενώ  ταυτόχρονα  οι εικόνες από το παραμύθι προβάλλονταν σαρωμένες στον διαδραστικό πίνακα.  Παράλληλα, τα παιδιά συμμετείχαν διαδραστικά απαντώντας στο πώς μπορεί πχ. να ένιωθε ο δράκος όταν δεν τον ήθελε κανείς. Έπειτα, πραγματοποιήθηκαν δύο παιχνίδια όπου, στο πρώτο  τα παιδιά καλούνταν  να συμμετέχουν είτε ως τυφλοί (κλείνοντάς τους τα μάτια) είτε ως οδηγοί (να καθοδηγούν τους τυφλούς) και στο δεύτερο καλούνταν να βρουν με κλειστά μάτια τι είναι αυτό που πιάνουν με τα χέρια. Τέλος, πραγματοποιήθηκε ένα βιωματικό εργαστήριο, στο οποίο οι μαθητές, χωριζόμενοι σε 4 ομάδες, καλούνταν να φτιάξουν, μέσα σε ένα τέταρτο, ένα κολάζ σχετικό με το τι σημαίνει γι΄ αυτούς αναπηρία και την εμπειρία τους γενικότερα από όλη τη δράση, χωρίς να μιλούν καθ’ όλη τη διάρκεια μεταξύ τους, και κλείσαμε το εργαστήριο συγκεντρώνοντας τα κολάζ λέγοντας κάθε παιδί λίγα λόγια για αυτό που έφτιαξε το ίδιο στο κολάζ. Οι δράσεις έγιναν με την συμβολή της δασκάλας του Τμήματος Ένταξης.

Γ΄ και Δ΄ τάξεις. Παρουσίαση διαφανειών με στόχο την κατανόηση του ορισμού της αναπηρίας και των μορφών της, εστίαση στην κινητική αναπηρία μέσω βιωματικών δράσεων (χρήση μπαστουνιού με απώτερο σκοπό την ενσυναίσθηση των ατόμων που κάνουν χρήση του) και προβολή βίντεο «μια όψη διαφορετικότητας» με στόχο το σεβασμό και την ίση μεταχείριση των ατόμων με κινητική αναπηρία! Οι δράσεις έγιναν με την συμβολή της Κοινωνικής Λειτουργού της ΕΔΥ.

Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις. Αναφερθήκαμε στην αναπηρία- διαφορετικότητα με την τεχνική αξιολόγησης καταιγισμό ιδεών ως προς την έννοια αναπηρία, προβολή α. animation chordes (η ιστορία του Νικόλα και της Μαρίας) και προβολή β. βίντεο όπου άτομο με αναπηρία χορεύει μαζί με άτομα χωρίς αναπηρία. Στόχος να κατανοήσουν ότι όλοι διαφορετική όλοι ίσοι και ανάπτυξης ενσυναίσθησης. Οι δράσεις έγιναν με την συμβολή της Ψυχολόγου της ΕΔΥ.

ΣΤ τάξη. Μιλήσαμε για τους αθλητές που παίρνουν μέρος στους Παραολυμπιακούς αγώνες και είδαμε σχετικά βίντεο.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση