Οι ΣΤ, Ε και Δ1 τάξεις στο πρόγραμμα “Γνωρίζω τον τόπο μου” 10/5/18

Συγγραφέας: 4ο Δημοτικό Ορεστιάδας | Κατηγορία Επισκέψεις, Προγράμματα | , στις 19-05-2018

Εκδρομή στο Τρίγωνο με το Λαογραφικό Μουσείο

Την Πέμπτη 10 Μαΐου, στα πλαίσια του προγράμματος «Γνωρίζω τον τόπο μου», οι μαθητές των Δ1, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων, συνοδευόμενοι από τους δασκάλους μας κα Παπαγεωργίου Αναστασία, κα Μελά Μαρία, κ. Κιηγμά Ανδρέα και την εκπ/κό αγγλικής κα Μουρδικούδη Αικατερίνη, πραγματοποιήσαμε εκδρομή στο Τρίγωνο του Νομού Έβρου με οργάνωση του Λαογραφικού Μουσείου Ορεστιάδας. Υπεύθυνος του Μουσείου και ξεναγός μας σ αυτήν την όμορφη και πολύ ενδιαφέρουσα περιήγηση ήταν ο κ. Ιωάννης Σιωπίδης, συνταξιούχος δάσκαλος.

Ξεκινήσαμε στις 08:15 από την Ορεστιάδα. Σε λίγη ώρα φτάσαμε στη Βύσσα. Εκεί αρχικά επισκεφτήκαμε το διαλογητήριο και συσκευαστήριο σπαραγγιών όπου μας εξήγησαν για την επεξεργασία, το διαχωρισμό τους σε μεγέθη, την εξαγωγή τους στη Γερμανία, αλλά και το πόσο ωφέλιμα είναι για την υγεία μας. Από κει ανηφορίσαμε προς το παρατηρητήριο του χωριού όπου ο κ. Σιωπίδης με θέα την Αδριανούπολη και τον εύφορο κάμπο της περιοχής, μας διηγήθηκε πώς οι κάτοικοι του Κάραγατς ήρθαν πρόσφυγες το 1923 με τη Συνθήκη της Λωζάνης και ίδρυσαν τη Νέα Ορεστιάδα.

Αναχωρήσαμε από τη Βύσσα και πηγαίνοντας για τον επόμενο προορισμό μας που ήταν τα Μαράσια. Περάσαμε απ’ τα χωριά Ρίζια και Καστανιές μαθαίνοντας και γι’ αυτά σύντομες αλλά σημαντικές πληροφορίες.
Τα Μαράσια μας έκαναν εντύπωση γιατί είναι ένα μικρό όμορφο χωριό δίπλα στον ποταμό Έβρο που παλιά ονομαζόταν Ρόμβος. Είδαμε την παραποτάμια βλάστηση και την απέναντι πλευρά που ανήκει στην Τουρκία και αναχωρήσαμε για το Σπήλαιο.

Σε λίγα λεπτά φτάσαμε στο Σπήλαιο, ένα εξίσου όμορφο χωριό. Εκεί επισκεφτήκαμε την αρχαιολογική έκθεση Σπηλαίου όπου είδαμε φωτογραφίες με τους ταφικούς τύμβους πολλών χωριών της περιοχής μας καθώς και αντίγραφα αγαλμάτων και μακέτες νεολιθικών και παλαιολιθικών τάφων. Μετά από ένα διασκεδαστικό διάλειμμα για φαγητό και παιχνίδι στο αναψυκτήριο του χωριού, κατηφορίσαμε προς το Συνεταιρισμό Γυναικών Τριγώνου «Γαία». Εκεί οι γυναίκες του συνεταιρισμού μας έδειξαν πώς φτιάχνουν παραδοσιακά θρακιώτικα προϊόντα όπως: χωριάτικα φύλλα, τραχανά, κους κους, ουμάτς, λικέρ από διάφορα φρούτα και ρετσέλι. Πριν φύγουμε γευτήκαμε από ένα κομμάτι παραδοσιακή σπανακοτυρόπιτα και ένα ποτήρι χυμό της αρεσκείας μας.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το χωριό Θεραπειό, το οποίο πήρε το όνομά του από τα θεραπευτικά βότανα που υπήρχαν στην περιοχή. Εκεί κοντά είδαμε τον υδροταμιευτήρα που τροφοδοτεί με νερό το φράγμα του ποταμού Άρδα όταν χρειάζεται, αλλά και το ίδιο το φράγμα που με το νερό του βοηθάει στο πότισμα των χωραφιών όλου του Τριγώνου.

Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδρομή, μάθαμε πολλά πράγματα για τον τόπο μας και την ιστορία του και θα ήθελα να κάνουμε πολλές τέτοιες εκδρομές.

Λάλου Γεωργία
μαθήτρια ΣΤ΄ τάξης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *