Συμμετοχή του τμήματος ΣΤ2 στο Ευρωπαϊκό Έργο eTwinning

” Connecting Hearts: Friendship Across borders”
Οι μαθητές του τμήματος ΣΤ2 συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα eTwinning με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία με θέμα Connecting Hearts: Friendship Across borders. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό υλοποιούν δραστηριότητες χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία οι οποίες βασίζονται στη φιλία και στη γνωριμία με άλλους ευρωπαϊκούς πολιτισμούς, τη γλώσσα τους και τα ήθη και τα έθιμά τους.

Το «Connecting Hearts: Friendship Across Borders» είναι ένα έργο eTwinning που έχει σχεδιαστεί για να προάγει τις διεθνείς φιλίες μεταξύ μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από διαφορετικές κουλτούρες. Μέσα από διαδραστικές και συμμετοχικές δραστηριότητες, οι μαθητές θα εξερευνήσουν τις παραδόσεις, τις γλώσσες και τα έθιμα των άλλων, δημιουργώντας έναν ζωντανό ιστό παγκόσμιων συνδέσεων. Το έργο δίνει έμφαση στη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την επικοινωνία, δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να οικοδομήσουν μακροχρόνιες φιλίες ενώ αναπτύσσουν διαπολιτισμική
επίγνωση. Μέσα από την ανταλλαγή ιστοριών, έργων και εμπειριών, οι μαθητές θα μάθουν τελικά ότι, παρά τις πολιτισμικές διαφορές, οι αξίες της φιλίας και της κατανόησης μας ενώνουν όλους.
Σε αυτό το έργο, στοχεύουμε να:
- δημιουργήσουμε ευκαιρίες για τους μαθητές να σχηματίσουν φιλίες με συνομηλίκους από διαφορετικές χώρες, προωθώντας κοινωνικές δεξιότητες και ενσυναίσθηση μέσω κοινών εμπειριών και συνεργατικών εργασιών.
- εισαγάγουμε θέματα που σχετίζονται με τη φιλία, την καλοσύνη και τη συνεργασία, επιτρέποντας στους μαθητές να εξερευνήσουν αυτές τις έννοιες μέσα από συζητήσεις, ιστορίες και δραστηριότητες από διαφορετικούς πολιτισμούς.
- αναπτύξουμε ένα σχέδιο για τη διατήρηση των συνδέσεων που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια του έργου, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να συνεχίσουν την επικοινωνία και τη συνεργασία πέρα από τη διάρκεια του έργου.
- ενθαρρύνουμε τους μαθητές να αναπτύξουν ενσυναίσθηση μέσω της ανταλλαγής προσωπικών ιστοριών και εμπειριών, βοηθώντας τους να κατανοήσουν τις προκλήσεις και τις χαρές των συνομηλίκων τους από διαφορετικά υπόβαθρα.
- ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα, ζητώντας από τους μαθητές να παράγουν κοινά καλλιτεχνικά έργα (π.χ., έργα τέχνης, βίντεο ή παρουσιάσεις) που να αντικατοπτρίζουν τις κουλτούρες και τις εμπειρίες τους, αναδεικνύοντας τις μοναδικές τους ταυτότητες.
- παρέχουμε ευκαιρίες στους μαθητές να παρουσιάσουν τα ευρήματα, τις ιστορίες και τα έργα τους στους συνομηλίκους τους, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και τις δεξιότητες δημόσιας ομιλίας.
- βελτιώσουμε τις δεξιότητες επικοινωνίας των μαθητών μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των εικονικών συναντήσεων και των κοινών έργων, ενθαρρύνοντάς τους να εκφράζονται σε διαφορετικές γλώσσες.
- ενσωματώσουμε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα (π.χ., τέχνη, γλώσσα, κοινωνικές σπουδές), παρέχοντας μια ολιστική εκπαιδευτική εμπειρία που αναδεικνύει τις συνδέσεις μεταξύ πολιτισμών και ακαδημαϊκού περιεχομένου.
- καλλιεργήσουμε τις δεξιότητες ομαδικής εργασίας, ζητώντας από τους μαθητές να εργαστούν σε διαφορετικές ομάδες για συνεργατικές εργασίες, ενθαρρύνοντάς τους να μοιράζονται ιδέες και ευθύνες.
- οργανώσουμε μια ανταλλαγή μαγειρικής, όπου οι μαθητές θα μοιραστούν παραδοσιακές συνταγές από τους πολιτισμούς τους, ενθαρρύνοντας την εξερεύνηση της γαστρονομικής ποικιλομορφίας και την πολιτιστική εκτίμηση.
- ζητήσουμε από τους μαθητές να δημιουργήσουν ψηφιακές ιστορίες ή παρουσιάσεις που να αναδεικνύουν τους πολιτισμούς τους ή τις νέες φιλίες τους, συνδυάζοντας την τεχνολογία με την προσωπική έκφραση.
- βελτιώσουμε τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών, χρησιμοποιώντας διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες και εργαλεία για επικοινωνία, συνεργασία και δημιουργία έργων, προετοιμάζοντάς τους για έναν πιο διασυνδεδεμένο κόσμο.
- οργανώσουμε μια εικονική ή φυσική εκδήλωση στο τέλος του έργου, όπου οι μαθητές θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους, θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους και θα γιορτάσουν τις φιλίες τους, καλλιεργώντας μια αίσθηση κοινότητας και επίτευξης.
Για να δείτε την παρουσίαση έργου:
Αυτό που έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση και θα θυμούνται περισσότερο είναι (σύμφωνα με τις απαντήσεις τους):
- Οι συναντήσεις μέσω κάποιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που έκαναν με άλλα σχολεία και κυρίως με ένα σχολείο της Τουρκίας
- Τα βραχιολάκια φιλίας που κατασκεύασαν
- Τα διαδικτυακά παιχνίδια που έπαιξαν
- Οι πληροφορίες που αντάλλαξαν με τα υπόλοιπα μέλη του έργου
- Οι ζωγραφιές που δημιούργησαν με θέμα τη φιλία
- Οι συνταγές που μοιράστηκαν με τις υπόλοιπες χώρες
- Η συνεργασία μεταξύ των μελών
- Το αίσθημα της επιτυχίας
- Η εμπιστοσύνη που τους έδειξαν οι δάσκαλοι
- Οι στιγμές που συνεργάστηκαν με τους δασκάλους