Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου), πραγματοποίησαν μια βιωματική δράση χαρτογράφησης των προσβάσιμων διαδρομών για ΑμεΑ στην πόλη της Κέρκυρας.
Με οδηγούς το χάρτη φιλικών διαδρομών ΑμεΑ του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και το διαδραστικό χάρτη που δημιούργησαν άλλοι παιδιά του σχολείου με έρευνά τους, περιηγήθηκαν σε κεντρικά σημεία της πόλης και κατέγραψαν τις προσβάσιμες και μη προσβάσιμες υποδομές:
- Δημοτικό Θέατρο: Πλήρης πρόσβαση για ΑμεΑ, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
- Μουσείο Μουσικής “Ν.Χ. Μάντζαρος”: Εξωτερικά μη προσβάσιμο.
- Εκκλησία Αγίου Σπυρίδωνα: Μη προσβάσιμη, λόγω σκαλιού στην είσοδο.
- Μουσείο Χαρτονομισμάτων: Εσωτερικά προσβάσιμο (ανελκυστήρας), αλλά μη προσβάσιμο εξωτερικά, λόγω σκαλιών.
- Ασιατικό Μουσείο: Πρόσβαση μέσω πλαϊνής εισόδου.
- Πινακοθήκη: Μη προσβάσιμη.
- Παλαιό Φρούριο: Πρόσβαση για ΑμεΑ στην είσοδο, με αρκετές προσβάσιμες υποδομές στο εσωτερικό και διαθέσιμη τουαλέτα ΑμεΑ.
Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά βίωσαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά τους, ακόμα και κατά τη διάρκεια μιας απλής βόλτας στην πόλη. Παράλληλα, εστίασαν στα δικαιώματα και στις δυνατότητες που πρέπει να έχουν τα Άτομα με Αναπηρία, υπογραμμίζοντας την ανάγκη βελτίωσης της προσβασιμότητας στους δημόσιους χώρους.
Η εκπαιδευτική πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα ακόμη βήμα του σχολείου μας για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών μας για τα κοινωνικά ζητήματα και την ανάπτυξη ενσυναίσθησης, με στόχο τη δημιουργία μιας πιο δίκαιης και συμπεριληπτικής κοινωνίας.