Η βιβλιοθήκη ως εργαλείο μάθησης, του Υπεύθυνου Σχολικής Βιβλιοθήκης Άγγελου Μιχαλόπουλου (ΠΕ70)

 

Αποκτώντας τη φυσική διάσταση που χρειαζόταν η βιβλιοθήκη παύει να είναι ένας ανενεργός χώρος στο υπόγειο και αρχίζει ουσιαστικά να υφίσταται. Μέσα από τη λειτουργία της θα συνδεθεί με την  εκπαιδευτική πράξη, ως κέντρο δανεισμού, σε τακτική βάση και θα αξιοποιηθεί ως χώρος διεξαγωγής θεματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα τρέχουν, παράλληλα με την όλη δραστηριότητα του σχολείου.

Η μορφή που θα έχει ο χώρος είναι καθοριστικής σημασίας. Η διαμόρφωση της αίθουσας με σχεδιαστικές επιλογές που θα παρέχουν λειτουργικότητα και αισθητικό αποτέλεσμα είναι κάτι που θα δώσει προστιθέμενη αξία στην προσπάθειά μας.

Μεγάλη σημασία πρέπει να δοθεί στην έρευνα για την επιλογή των τίτλων που θα αποκτηθούν για να πλαισιώσουν το υπάρχον δυναμικό βιβλίων. Κριτήριο θα πρέπει να είναι η παιδαγωγική αξία των βιβλίων και η ισότιμη αντιπροσώπευση γνωστικών περιοχών που αφορούν την παιδική λογοτεχνία και την επιστήμη για παιδιά.

Στο πλαίσιο της προσέλκυσης περισσότερων τίτλων αξιόλογων βιβλίων η διάθεση από την Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη του Πύργου, υπό μορφή δανεισμού, εβδομήντα τίτλων για το τρέχον έτος, είναι μια  πολύ σημαντική βοήθεια.

Πέρα από το δανειστικό της χαρακτήρα, η βιβλιοθήκη μπορεί να φιλοξενήσει θεματικά προγράμματα σχεδιασμένα από τον υπεύθυνο, όπως λχ ένα εργαστήριο δημιουργικής γραφής, ένα αφιέρωμα στην ελληνική ποίηση, μια αναδρομή στην τοπική ιστορία, μέσα από εικόνες και κείμενα.

Αξιοποιώντας τον διαθέσιμο τεχνικό εξοπλισμό, ο χώρος της βιβλιοθήκης μπορεί να φιλοξενήσει πλήθος άλλων δράσεων, όπως προβολή κινηματογραφικών έργων που βασίζονται σε βιβλία ή έκθεση εικαστικών έργων καλλιτεχνών ή μαθητών που έχουν σαν  πηγή έμπνευσης ένα βιβλίο.

Σε καμία περίπτωση, ο ρόλος των μαθητών δεν μπορεί να περιορίζεται στον δανεισμό ορισμένων τίτλων προς ανάγνωση. Οι μαθητές μπορούν να δραστηριοποιηθούν ως βιβλιοθηκονόμοι, συντηρητές, συγγραφείς και δημοσιογράφοι καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα καθηκόντων που θα τους κάνουν να καλλιεργήσουν μια βαθιά οργανική σχέση με τη βιβλιοθήκη ως χώρο και ως περιεχόμενο.

Όλα αυτά προϋποθέτουν τον σαφή προγραμματισμό και τη συνεννόηση μεταξύ των εκπαιδευτικών για να εισαχθεί και να καθιερωθεί θεσμικά η βιβλιοθήκη ως εργαλείο μάθησης που δε θα επιβαρύνει ή θα απορρυθμίζει τη λειτουργία του σχολείου, αλλά θα την αναβαθμίζει.

;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © 4ο 12/Θ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top